חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ברבדו כרמי יוסף ממליץ  על 2 יינות זניים, לכבוד חג שבועות. רוזה מרלו 2018, וסוביניון בלאן 2018

יקב ברבדו – משפחה – חקלאות – יין – "וְחַג שָׁבֻעֹת תַּעֲשֶׂה לְךָ, בִּכּוּרֵי קְצִיר חִטִּים." חג השבועות הוא חג ביהדות, השני מבין שלוש הרגלים. החג חל יום לאחר סיום ספירת העומר בת שבעת השבועות, ובלוח העברי הקבוע חל תמיד בו' בסיוון. מנהגים שונים מלווים את עדות ישראל המיוחסים לחג שבועות כמו הבאת ביכורים, לבישת בגדים לבנים ואכילת מאכלי חלב,סוף עונת האביב וראשית עונת הקיץ מביאים עמם פריחה וליבלוב, תקופות קציר ובציר. את אלה נוהגים ללוות בשתיית יינות לבנים וסמוקים המתאימים למאכלי החג.
אהבה ליין זו המורשת של יקב ברבדו כבר חמישה דורות.
יקב ברבדו הוא יקב משפחתי השוכן בלב כרמיו בהם מיישמים חקלאות יין כ 140 שנים.
הכרמים והיקב שוכנים על המדרונות המערביים של הרי יהודה המאופיינים בזרימת אויר ייחודי, מצד אחד הלחות וריסון הטמפרטורה מהים התיכון ומן העבר השני מעבר האוויר הקר ממדרונות הרי יהודה לשפלה.
הכרמים מאופיינים באדמת גיר כבדה ועשירה, שמניבה ענבי יין עוד מימי מלכות שלמה. מסורת זו עוברת אצלנו מאב לבן במסירות כבר חמישה דורות.
ליקב ידע וניסיון שאין שני לו. משלב חקלאות שורשית ועמוקה יחד עם מדע מתקדם ומקורי.
כשמכירים את הטבע ואוהבים אותו, הוא מחזיר בשפע, טעם ואהבה. לכבוד חג שבועות ממליץ יקב ברבדו על 2 יינות זניים, מבציר 2018. רוזה על טהרת זן ענבי מרלו, וסוביניון בלאן על טהרת זן הסוביניון בלאן ומאחל לכל עם ישראל חג שמח עם יינות שלבשו חג.

יקב ברבדו רוזה 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, אטרקטיבי בהיר, בגוון סלמון ורוד, נקי, צלול, עם שוליים בוהקים. באף, תותים טריים, חמוציות ורימונים, שיפתו אתכם ללגום וליהנות. מצאתי ברוזה הזה, שילוב קסום של פירות יער ואבטיח, נתמך על ידי רמזים של פטל וגרנדין טרי, רעננות של קיץ על החיך, עם איזון מושלם בין פירות וחומציות. קחו אחר הצהרים למירפסת, תרדו עמו לשפת הים, ואל תשכחו לחגוג איתו את מאכלי החג.

ברבדו רוזה הוא יין קל וצעיר, רענן ורב חן. עשיר בטעמי פרי, המשלב פרחוניות פרחי הדרים ופרי דובדבני צעיר. היין מאופיין בצבע אפרסקי מושך ורכות שתייה נעימה.

הרכב זני: 100% ענבי מרלו. בציר סלקטיבי מוקדם ויעודי להפקת יין רוזה.

אלכוהול: 13%

מקור הענבים: כרם נחל שחם סמוך לכרמי יוסף

שנת נטיעה: 2009.

אפיון היין: הענבים נבצרו מוקדם בעונה כך שהתקבל פרי בשל עם אחוז סוכר נמוך וחומציות טבעית גבוהה. על מנת לשמר את טעמי הפרי והארומה הרעננים. לאחר מגע קצר עם הקליפות, תסס היין בטמפרטורה נמוכה והתקבל יין עדין, שובה לב ומרענן.

מחיר: 80 שקלים

כשר: כן.

יקב ברבדו סוביניון בלאן 2018  

רשמי טעימה שלי: צבע, קש זהוב חיוור, עם גוונים ירקרקים, צלול נקי עם שוליים בוהקים. האף, מורם ומבושם, עם מאפיינים של פרי הדר, המוביל בטונים טרופיים בשלים. ניחוחות של עשבי תיבול טריים ורמזים לפרחוניות לבנה, משתהים ברקע ומספקים איזון מורכב לפרי העיקרי. בחיך, היין עסיסי מעשיר את הפה עם פרי בשל. קו חדש של חומציות מאוזנת, תומך במרקם רך ועגול, עם גימור מינראלי ארוך, פריך.

תיאור היין על פי היקב: ברבדו סוביניון בלאן הוא יין רענן ומלא חיים, מאופיין בשפע פרי. לימוני, טרופי ומעט מינרליות גירית רכה וחלקה.

הרכב זני: 100% ענבי סובניון בלאן.

אלכוהול : 12.5%

מקור הענבים: כרם לוח גזר סמוך לתל גזר

שנת נטיעה: 2012.

אפיון היין: היין עובר תסיסה איטית קרה ומבוקרת, במטרה לשמר בצורה רעננה את מאפייני הפרי ואת המינרליות הגירית מן הכרם. זהו יין פריך וחד, חינני וססגוני המשקף בצורה ברורה את חלקת הכרם ממנה נבצר.

מחיר: 80 שקלים

כשר: כן.

יקב ברבדו

מרכז המבקרים הפסטורלי נמצא בלב הכרמים שמול היישוב כרמי יוסף על כביש 44, בין כרמי יוסף לפדיה.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top