חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טוליפ ממליץ על בלנד לבן וויט טוליפ 2018, ו-יקב מאיה ממליץ על רוזה מארה פינק 2018, לכבוד חג שבועות

"וְחַג שָׁבֻעֹת תַּעֲשֶׂה לְךָ, בִּכּוּרֵי קְצִיר חִטִּים." חג השבועות הוא חג ביהדות, השני מבין שלוש הרגלים. החג חל יום לאחר סיום ספירת העומר בת שבעת השבועות, ובלוח העברי הקבוע חל תמיד בו' בסיוון. מנהגים שונים מלווים את עדות ישראל המיוחסים לחג שבועות כמו הבאת ביכורים, לבישת בגדים לבנים ואכילת מאכלי חלב,סוף עונת האביב וראשית עונת הקיץ מביאים עמם פריחה וליבלוב, תקופות של קציר. את אלה נוהגים ללוות בשתיית יינות לבנים וסמוקים המתאימים למאכלי החג. יקב טוליפ ממליץ על בלנד לבן וויט טוליפ 2018, ו-יקב מאיה ממליץ על רוזה מארה פינק 2018, לכבוד חג שבועות.

יקב טוליפ בשנת 2003 החזון של משפחת יצחקי נולד. יקב טוליפ הוקם מתוך אהבה גדולה ליין ואהבה ענקית לאנשים. השילוב בין יינות איכות לצד תרומה לקהילה הפך להיות סמן הדרך. יקב טוליפ, מייצר כ-300,000 בקבוקים בשנה, הנמכרים ברחבי ישראל ובמדינות רבות ברחבי העולם. יינות היקב זוכים לביקורות נלהבות ממבקרים יין, ומשלימים את החוויה ההוליסטית אותה כל אחד ואחת מרגישים כאשר הם נפגשים עם היינות.

יקב טוליפ וויט טוליפ 2018

רשמי טעימה שלי: הצבע, לימוני צהבהב זהוב קל ובהיר עם שוליים בוהקים. באף, רמזים של אשכולית, דומדמניות, עם רמזים עדינים של פירות טרופיים. חיך, שכבות של פרי הדר, תפוח אדום, ועשב ירקרק, המתערבבים על החיך. זה יין עם מרקם דק, עם רמזים עדינים של אפרסק לבן עסיסי, לצד חומציות מתונה, ונדיבות מעוגלת יפה, נוגעת בסוג של מתקתקות חנפנית, נעימה רעננה וטעימה.

וויט טוליפ 2018  הינו בלנד ייחודי של שני זנים שונים באופיים: גוורצטרמינר פירותי מתובל ומתקתק וסוביניון בלאן עשבוני רענן וחמצמץ.
הענבים בשני כרמים נבצרו באופן ידני והובלו בקירור ליקב.
עם הגעת הענבים ליקב הם רוסקו , קוררו בעזרת מחליף חום והועברו מידית לפרס הפנאומטי כל זן נסחט בנפרד ורק הנוזל החופשי הועבר למכלים. התירוש הותסס בעזרת שמרים מתורבתים המתאימים במיוחד לזנים ארומטיים. התסיסה נעשתה בטמפרטורה נמוכה ונמשכה כ-40 יום.
בתום התסיסה עברו היינות שפייה ותהליכי הצללה וייצוב עדינים, כדי לא לפגוע בארומות הייחודיות של היין.

סוג היין: בלנד לבן

הרכב זני:
גוורצטרמינר וסוביניון בלאן

כרם כפר יובל פלאטו דלתון

סוג אדמה וולקני וטרה-רוסה וולקנית

גובה 350 מטר 850 מטר

ארומה – ארומות טרופיות ושל פרי הדר
טעם –  גויאבה, אשכוליות וליצ'י
סיומת – סיומת רעננה צבע קש בהיר

מחיר: 75 ₪.

כשר כן.

יקב מאיה הוא יקב בוטיק עם קונספט חדשני ופורץ דרך. היקב, בבעלות היזם רועי יצחקי, מייצר יינות איכות בסגנון ישראלי-ים תיכוני שנועדו ליצור התאמה מושלמת לעולם הקולינריה הים תיכונית, לצד הניחוחות, הטעמים, האקלים, האווירה והתרבות.

יקב מאיה מארה פינק 2018

רשמי טעימה שלי: הצבע, ורוד כהה. נקי וצלול. השוליים בוהקים. האף, מבושם בפרחוניות וורדים, ופרי אדום. הגוף, קל עד בינוניהחיך, מתמקד ברמיזות למליחות בולטת עם פרי הדר, תות שדה עדין, אוכמניות ואפרסק לבן. חומציות נאה ומאוזנת. הסיום, פריך. אביב וקיץ. מרפסת ושפת הים. וחג שבועות שמח.

סוג היין: רוזה יבש

כרמים:

כרם ביר טאטא, זיכרון יעקב

  • זן – קריניאן
  • נטיעה – 1980
  • גובה – 130 מטר
  • קרקע – רנדזינות כהות ובהירות

כרם מטע

  • זן – מורבדרה
  • נטיעה – 2009
  • גובה – 750 מטר
  • קרקע – טרה רוסה ורנדזינות כהות ובהירות

בציר 2018

מילוי אפריל 2018

ייננות

קליטת הענבים: לאחר בציר ידני בשעות הבוקר הענבים מגיעים ליקב במכלי פלסטיק של 300 ק"ג, ממוינים ידנית, מופרדים מהשזרות ומרוסקים.

לאחר הריסוק מוכנס המיץ והקליפות להשריה בת 16 שעות עם הקליפות ואז לסחיטה. לאחר הסחיטה מוכנס המיץ לשיקוע של כ 48 שעות.

תסיסה: לאחר השיקוע מופרד המיץ הנקי מהמשקעים ונכנס לתהליך של תסיסה קרה של כ 40 יום אחר כך מופרד היין מהמשקעים הכבדים וממשיך להתיישן בנירוסטה עם חלק מהמשקעים לתקופה של כ 5 חודשים נוספים.

לכל אורך תהליך היצור, הענבים והיין קיבלו השגחה צמודה וקפדנית על מנת למצות ולהביא את מלוא אופים של זנים אלו, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני.

תיאור יין על פי היקב

יין זה הינו רוזה מענבי קריניאן ומורבדרה אשר הותססו ביחד לקבלת אחידות ורכות בטעמים.

ליין ארומות פרי אדום ורענן גוף קל וסיומת נעימה.

היין ילווה מאכלים ים תיכוניים קלים.

אלכוהול

12.5%

ייננים

פרופסור יאניס פארסקאבופולוס

דוד בר-אילן

כרמים

פרופסור קוסטאס בקסיאטאס

מחיר: 79 ₪. 

כשר כן.

יקב טוליפ

יקב מאיה

קרדיט צילום רן הילל

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top