חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב 1848 – דור 5 קברנה פרנק – 2016 – יין שהוא חגיגה

תשמעו סיפור. של יין. כי יין, זה כל הסיפור. בחודש ינואר השנה, חגג יקב הפרימיום 1848 השקה של יין במהדורת אספנים 2013 Grand Reserve. לאירוע הוזמנו כתבי יין, ומובילי דעת קהל. כתשורה מאוד מחמיאה ביציאה מהאירוע, קיבלנו כתבי היין, כמחווה, בקבוק עם הקדשה אישית מוזהבת של השם של כל אחד מאתנו. חלפו ימים, חלפו גם שבועות, ואצלי בבית הגיעו בשורות משמחות. הבן הבכור מודיע על אירוסיו לבחירת ליבו וגם נקבע מועד לחתונה בחודש הבא. ומה עושים כשמתחתנים? מפגישים את ההורים משני הצדדים. אז קבענו מפגש אליו הוזמנו כל בני המשפחה של הכלה המיועדת ושלנו. והמפגש, כולו שימחה גדולה, עם הרבה אוכל, חיבוקים ונשיקות, ואיך לא? יין. ולא מעט. אז פתחנו לקבלת הפנים, כמה יינות לבנים מצוננים, וכשהגיעה עת הרמת כוס הלחיים ומתן הברכות לעוד הרבה שמחות, בחרתי לפתוח את בקבוק היין שקבלתי מיקב 1848 בזכות היותו נושא את שם המשפחה, ובזכות היותו בקבוק מהודר נושא תווית מכובדת ומוזהבת. ואז, עם הרמת כוס היין אל על וברכות הלְּחַיִּים, אורו פני האורחים, ואדמומית של עונג עטפה אצלם את הלְּחָיַיִם. היין היה כל כך טעים, שחלק מהנוכחים ביקשו להביט בבקבוק מקרוב, לקרוא מה כתוב על התווית מאחור, והביעו דעתם שזה יין שצריך לרכוש הרבה ממנו וכדאי גם לשמור. אז יש שיאמרו, שחגיגיות המעמד, והאושר שבלב האנשים, עשו את היין למלהיב שכזה, ואני אומר נכון, אבל ברשותכם, גם את תכולת הבקבוק צריך לבחון. בואו ותצטרפו אלי לטעימה. ואני בטוח שאתם הולכים לחפש לעצמכם כמוני עוד מהיין הנפלא הזה. 

יקב: 1848 סדרה: דור 5

בשנת 1848, עם חידוש היישוב היהודי בירושלים, יצחק גלינא-שור פתח את היקב הראשון בארץ ישראל, במרתף הצמוד לכותל המערבי בירושליםבמהלך שמונה דורות מאז מיסודו, יקב 1848 המשיך לצמוח ולזכות בהכרה באיכות יינותיו, עבר מספר משכנים, אך שמר על מסורת ייצור יין כדרך חיים. כיום, היקב משלב את הידע והניסיון שצבר במשך השנים יחד עם טכנולוגיות ייצור מן המתקדמות בעולם. צוות מקצועי של ייננים בינלאומיים, אגרונומים וכורמים מובילים את יקב 1848 למצויינות תוך חזון להתפתח כאחד מיקבי העלית האיכותיים באזור.

יקב 1848 – דור 5 קברנה פרנק – 2016

רשמי טעימה שלי: אף, עשיר וארומאטי. ניחוח עשבי תיבול ירוקים, עלי טבק, פלפל ירוק, פלפל שחור גרוס, עשן ופטריות, דובדבן אדום ורמזים לסיגליות ולבנדר. גוף בינוני, נוטה למלא. פה, מקסים. מאוד טעים. החיך הקדמי, עגול וקטיפתי, מתמלא בטעמי פטל ודומדמניות שחורות. פתיתי פירות יער כהים, ורמיזות לריצפת יער. עידון אלגנטי, עם טאנינים משובחים, ואחיזה מספקת, כדי לאזן את הפרי האדום המרוכז. השלישייה ההרמונית והמושלמת של פירות, טאנינים וחומציות מאוזנת. הסיומת ארוכה. נעימה ומאוד טעימה. תענוג. לא פחות. זה המון יין, בכלום כסף.

תיאור היין על פי היקב: יין אדום סגול כהה עם רמזים של פלפל שחור, טבק, ליקריץ, אגוז קלוי ושוקולד מריר. היין בעל גוף מלא וקטיפתי עם סיומת תיבולית ארוכה.

נתונים אנאליטיים:

סוג היין: יין אדום יבש

צבע: אדום

אלכוהול: 14%

אנרגיה: 97 קק"ל ל – 411 מ"ל

יישון בחבית: 14 חודשים

הרכב זנים: 88% קברנה פרנק, 7% פטיט וורדו, 5% מלבק

על הכרם:
ענבי הקברנה פרנק נבצרו מ"כרם כוכב השחר" אשר במורדות המזרחיים של הרי ירושלים
בגובה של כ- 300 מטר. אדמת הכרם מסוג "טרה רוסה" עם אבני בזלת הינה קרקע מנוקזת
שמפתחת את השורשים ומעצימה את כוחם של הגפנים. לכרם חשיפה טובה לאור
המאפשרת הבשלה איכותית ומלאה בשילוב לילות קרירים התורמים לריכוז טעמים בענבים.

על עשיית היין:
הענבים, שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות, הועברו מה"crusher "ישירות
אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה של שלושה ימים למיצוי עדין של
הטעמים המצויים בקליפות הענבים התירוש הותסס בטמפרטורה של 32-32 מעלות על מנת
לשמר את אופי הקברנה פרנק. לאחר תום התסיסה המלולקטית היין התיישן בחביות
צרפתיות ואמריקאית למשך 14 חודשים שבסיומו התקבל יין אופייני לזן, מתובל, עוצמתי
ומרשים.

כשרות: כשר למהדרין בהשגחת הרבנות מעלה אדומים. בהשגחת בד"צ. לא מבושל.

יינן: אילן אסולין

מחיר מומלץ לצרכן: 70-85 ₪. אם תצליחו למצוא !

יקב הפרימיום 1848

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top