חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שורק ממליץ על 2 יינות – סוביניון בלאן 2018 והשני רוזה 2018 לכבוד הפסח

על בית הספר ליין ויקב שורק של המנטור והיינן ניר שחם, נכתבו כבר אלפי מילים וכולן טובות. יש לו בבית הספר וביקב את הזכות והיכולת שאין לרבים מהיקבים כולל הטובים שבטובים והיא הלמידה העצמית היום יומית גם על עצמך גם עם ועל אחרים, יש לו את האפשרות למצוא לברור ולבחור לעצמו את טובי הכרמים והמובחרות שבשורות הכרם, מכל קצוות הארץ, על מנת לעשות את היינות שלו הכי טובים, הכי נכונים והכי מדויקים, כפי שהוא רואה אותם ככאלה. יקב שורק הוקם על ידי משפחת שחם בשנת 1994 והינו אחד מיקבי הבוטיק הראשונים שהוקמו בארץ. הוא שוכן בלב עמק שורק היורד מהרי ירושלים אל שפלת יהודה. זהו אזור ירוק, עתיר יערות, גבעות עגולות ושרידים ארכיאולוגיים בני 3000 אלפים שנה. בעבר היה אזור זה ארץ יין אדירה. כיום האזור נמצא בעיצומה של מהפכה בה חוזרים ומגלים את איכותו וייחודו. יינות היקב  מביעים את האיכויות הנובעות ממאפייני האזור, הכרם והענבים. אלה יינות הניחנים בעוצמת טעמים ובטקסטורה בולטת שמקורה בענבים ובטכנולוגיה המביאה למיצוי טעמים עשירים מהפרי. הענבים נבצרים בכרמים נבחרים מארבעה אזורי גידול שונים, תוך חיפוש מתמיד אחר כרמים חדשים בהם זנים ייחודיים ומעניינים. היקף הייצור המשותף הינו 50,000 בקבוקים בשנה, המתחלקים באופן שווה בין היקב ובית הספר. יקב שהוא גם בית ספר לעשיית יין – מאז הקמתו מפעיל היקב בית ספר מקצועי לעשיית יין, הפועל לחינוך ולימוד תורת עשיית היין. חזון היקב "יצירת שמחה דרך עולם עשיית היין". והם שמחים להגשים חזון זה יום…יום! לכבוד הפסח, השיק השבוע יקב שורק 2 יינות. האחד סוביניון בלאן 2018 והשני רוזה 2018 והם שניהם יינות נהדרים המסמנים את בוא האביב וראשיתו של הקיץ והוא נכונים למנות הפתיחה של שולחן החג במגבלה אחת בלבד. הם אינם יינות כשרים.

שם היין:

יקב שורק סוביניון בלאן  2018 SAUVIGNON BLANC

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר שזהו לא סוביניון בלאן רגיל. הוא גם לא משהו אותו ניתן להגדיר "סוביניון בלאן ישראלי" כי היין הזה הוא אחר והוא לוקח אתכם עד לעמק הלואר בלב צרפת. זהו יין שמתחיל עם מרשם צמחים לימוני וירקרק ואז פתאום אתה מקבל קצת מלון, ואז ניחוחות של רבדי תשוקה מתוקה. רעננות ושפע ויטאליות, עם רמיזות ללימון בהיר וקאפיר ליים לצד פרחוניות לבנה. הפה, שופע טעם, הרבה מרקם ומורכבות ייחודית נעימה וטעימה כאחד. החיך מרוכז ומיובש, עם פרי אבן עסיסי עם רמיזות טרופיות מתוחכמות המונחות על ידי מינרל דק וחומציות לימון עם איזון נקי ומלוטש בין פירות אבן בשלים ועצי הדר. ניר שחם לקח ענבי סוביניון בלאן מגוש עציון ומדלתון משני קצוות של טרואר והצליח לארוג את השניים יחד. זה לבטח לא תמיד קל. אבל הצליח לו ובגדול ליין לבן שיש בו המון כיף וחוויה פנטסטית. ואם תשאלו אותי ובהשוואה ללא מעט יינות סוביניון בלאן שמסתובבים כאן, המחיר על היין הזה, הוא קצת מידי והוא בהחלט ראוי ל-3 ספרות ! שאפו !

זנים:

70% סוביניון בלאן – כרם גוש עציון, הרי יהודה

30% סוביניון בלאן – כרם רמת דלתון, גליל עליון

שנת בציר:

2018

סוג:

לבן יבש

סגנון:

ארומטי

אלכוהול:

13%

 טמפרטורת הגשה מומלצת:

8º-12 -º  C

מיועד ליישון עד…:

קיץ  2019

תאריך השקה:

מרץ  2019

המושג הלימודי שמופיע בתווית:

תיולים (thiols) –  חומרי ארומה שמקורם בענבים ונוצרים גם בתסיסה, מאפיינים מאוד סוביניון בלאן, יוצרים ריחות טרופיים וגופריתיים, ביין זה נעשה שימוש בשמר X5 המחדד את האופי של הזן.

נתוני בציר:

Brix (רמת סוכר גרם / 100 מ"ל)

22

:pH

3.21

תסיסה והתבגרות:

20% מהיין תסס בחבית עץ אלון ועמד על משקעי השמרים במטרה לתת ליין מלאות קלה ומעט רוחב ועומק תוך שמירה על הפרי הרענן והארומטי

תאריך ביקבוק:

דצמבר 2018

כשרות: אין

מחיר מומלץ לצרכן:

80 ₪.

שם‭ ‬היין:

יקב שורק רוזה ‭ ‬2018 Roseרשמי טעימה שלי: ורוד, טרי פירותי, יבש – רענן, פרחוני, אביבי, קייצי, שתי ועכשווי ובהחלט טעים, נעים וראוי לשתייה. מרכיבי המיזוג בבלנד, הביאו עמם בהרמוניות תכונות שונות: פירות יער עם אחד, פרי הדר עם אחר, עושר ופירות, ואבן מינראלית, בחלק האחרון של הפאזל. חמיצות נוכחת ומאוזנת היטב. ניר שחם, טווה ביין את הקסם שלו, בידענות ובמקצועיות רבה, הוא ממזג את המאפיינים הזניים ביין ובדיוק מלוטש.

זנים:

28%‭‬ גרנאש -‭ ‬כרם‭ ‬גוש עציון, הרי יהודה

25% קברנה סוביניון – כרם טל שחר, גבעות יהודה

9%‬ מורבדר – כרם גוש עציון, הרי יהודה

18% קריניאן – כרם גוש עציון, הרי יהודה

20% מלבק – כרם מבוא חורון, גבעות יהודה

שנת‭ ‬בציר:
2018

סוג:
רוזה‭ ‬יבש

סגנון:

צבע כתמתם בהיר, רענן חמיצות טובה פרי אפרסקי

אלכוהול:

12%

טמפרטורת‭ ‬הגשה מומלצת:

7º-12 -º  C

מיועד‭ ‬ליישון‭ ‬עד‭…‬:

סתיו ‭ ‬2019

תאריך‭ ‬השקה:

מרץ ‭ ‬2019 ‬

המושג‭ ‬הלימודי‭ ‬שמופיע‭ ‬בתווית:

בציר סלקטיבי מוקדם – בחירת אשכולות ענבים ברמת הבשלה נמוכה להשגת חמיצות מודגשת ורעננות ולקבלת צבע כתמתם בהיר.

נתוני‭ ‬בציר:

Brix (‬רמת‭ ‬סוכר‭ ‬גרם‭ / ‬100‭ ‬מ‭"‬ל)

21.6

​:pH

3.25

טמפרטורת‭ ‬תסיסה:

שמרים ארומטיים / 14º-16 -º  C

תאריך‭ ‬ביקבוק:

דצמבר2018‭ ‬

כשרות: אין

מחיר מומלץ לצרכן:

80 ₪.

יקב שורק

"יצירת שמחה דרך עולם עשיית היין"

בית הספר לעשיית יין בע״מ
ד.נ שמשון 99760 קיבוץ נחשון

טלפון 08-9450844

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top