חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוגגים את יום האהבה הבינלאומי עם רוזה 2017 של יקב יתיר

לכבוד "יום ולנטיין" או יום "ולנטינוס הקדוש", St. Valentine's Day, הרי הוא "יום האהבה הבינלאומי", ממליץ יקב יתיר על יין רוזה 2017, לחגוג עמו רומנטיות, זוגיות ואהבה. חרף היותו חג נוצרי, אומץ החג גם כאן אצלנו בארץ, והוא נחוג בצורה בלתי רשמית כ"יום האהבה", החל בתאריך 14.2.  יקב יתיר שליד תל ערד מייצר 150,000 בקבוקים בשנה, רק מכרמי יער יתיר הנטועים עד לגובה של 900 מ'. היקב הוקם בשנת 2000 ועד מהרה צבר מוניטין בארץ ובעולם.

יקב יתיר רוזה 2017

רשמי טעימה שלי: צבעו, ורוד עם גוונים אדומים ושוליים בוהקים בצלילותם. באף, פרחוניות ותות שדה. פטל טרי ואפרסק בשל. הפה, יבש. עם טעמי תות, ונגיעות רימון בשל ואבטיח, עם רמזים סוכרייתיים מפנקים, של פרי נהדר. רעננות. יין מאוד נעים וטעים. יופי של יין לאוהבים.

סוג היין: יין סמוק, יבש.

הרכב זני: בלנד של  55% גרנאש, 18% מורבדר, 18% טמפרניו ו- 9% ויונייה, שנבצרו משני כרמים שונים ביער יתיר בגבהים של 680 ו-780 מטר מעל פני הים.

תיאור היין על פי היקב: צבע היין ורוד – אדמדם בהיר, הוא מאופיין בניחוחות של פטל טרי, אפרסק ופרחוניות. בפה טעם יבש לחלוטין, פירותי מאוד ומרענן. רוזה יתיר מבוסס על זני ענבים המתאימים לסגנון (גרנאש נואר וטמפרניו) ומגודלים במיוחד לצורך זה. הכוונה הינה לייצר יין רוזה יבש ופריך, בתכולת כהל נמוכה, גוון ורוד עדין, טעם וריח רעננים, פירותיים ומבושמים. יין מרווה ושתי ועם זאת איכותי ועשוי היטב. מיועד לשתייה בצעירותו בפני עצמו או כליווי למאכלים מהמטבח הים תיכוני.

התאמה לאוכל: היין מתאים ללגימה מרעננת בפני עצמו או לליווי מגוון מנות מהמטבח הים תיכוני והארץ ישראלי. יכול להשתלב מצוין גם עם אוכל מתובל/אסיאתי.

כשרות: כן

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6-8° C

אלכוהול: 12.5%

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

על בציר 2017 בכרמי יער יתיר: חורף 2016 – 2017 התחיל מאוחר (בסוף דצמבר), אך היה בעל מנות קור טובות, מעל הממוצע הרב שנתי. כמות המשקעים הייתה ממוצעת לאזורנו (250 מ"מ) והגשם האחרון היה בסוף פברואר. הטמפרטורות הנמוכות שררו עד סוף מרץ, מה שכנראה גרם להתעוררות מאוחרת מעט של הגפנים (בין שבוע לעשרה ימים), אולם עם אחידות גבוהה. מאמצע האביב החלו תקופות שרב ארוכות ואלו לא פסקו גם בחודשים יוני ואוגוסט. בשל גלי החום, הבוחל היה קצר השנה. לקראת סוף חודש אוגוסט התמתנו הטמפרטורות וסוף תקופת ההבשלה התאפיינה במזג אויר נעים ונוח.

אודות יקב יתיר:
יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד הייחודי. כרמי יקב יתיר נטועים בגובה רב, באדמת גיר חרסיתי, על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל, המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. הכרמים נהנים מאקלים חצי מדברי, יבש וקר בלילה, תנאים היוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין.

יקב יתיר

צומת תל ערד

08-995-9090

יינן: ערן גולדווסר

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top