חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב חיטים מארח להפנינג של בשר ושוקולד ויין

לא הייתי צריך הרבה בכדי להיענות להזמנתו של ידידי עצמון חג'ג' מיקב חיטים, לשוב ולבקר אצלו ביקב. "מזמן לא היית אצלי" הוא כתב לי ב-Watts App "ויש לי שיראז זוכה במדליית כסף". אודה ואתוודה, שבין השורות גם קראתי על "הפנינג של בשר ויין" ולפיכך הזמנתי את ידידי אסף חכימי, שגם אוהב יין וגם כל פעם מפתיע ברכב חדש ומתקדם של פיג'ו או סיטרואן, וכך הרווחתי בן לוויה, חברותא, ונהג מיועד בחבילה אחת, ועשינו את דרכינו אל יקב חיטים בבוקר יום שישי האחרון. אלוהי מזג האוויר, לא יכלה לזמן עבורנו יום שישי שטוף שמש נעים ויפה יותר, ובחצר מרכז המבקרים של יקב חיטים התכונה כבר הייתה רבה.

מצד אחד עוד לא הספקנו לרדת מהרכב וריחות של "על האש ביום העצמאות" מילאו את האוויר ומצד שני כבר הרווחתי, חיבוק מאיר פנים חם ומזמין אורחים של עצמון חג'ג' היינן. "אני שמח שבאתם" אמר עצמון ומיד פנינו אל עמדת הטועמת היינות. מבלי "לבזבז זמן"…עצמון החל מוזג לנו מיינותיו. פתחנו בקברנה סוביניון 2013, והתקדמנו עם המרלו 2016, בלנד ה"ברימא" 2016 וקינחנו בפינוטאג' 2016. את השיראז זוכה המדליה, לקחנו עמנו אל שולחן הסבה שהוצב למרגלות הכרמים וישבנו קצת לטעום ולהחליף מילים.

"הרעיון בגדול מספר עצמון הוא לעשות שיתופי פעולה של מספר בעלי עסקים מהתחום הקולינארי שיתוף פעולה שמעשיר ומחבר את האחד עם השני מי שאוהב בשר וטועם לצידו את היין שלנו נחשף ליינות ונהנה מהחיבור הכול כך מתבקש של יין ובשר שתמיד הולכים ביחד היום אנחנו מארחים גם מומחים של בשר וגם שוקולטיירית חברה שלנו לטעמי בשר ויין ושוקולד זה חיבור מוצלח חיבור של טאנינים וחלבון ואני לא מכיר חוויה טובה מזאת. הקונספט הזה הוא טבעי הגיוני טוב וזה עושה כיף ואבן שואבת שמושכת קהל על רקע של נוף, מזג אוויר נהדר, עמדות הטעמת יין ושולחנות הסבה הפתוחים לכל.

עצמון מוסיף ואומר שהוא מאוד רוצה וחפץ בהצלחתם של אנשי הבשר והשוקולד ולו על שום העובדה הפשוטה שהצלחתם היא הצלחתו ואם הם ירצו לבוא גם הקהל ירצה להמשיך ולבוא. השיראז זוכה המדליה הוא סיפור של רומן מתמשך של יקב חיטים עם זן הענבים הזה. את השיראז הראשון עשה עצמון ב- 2013, בשת"פ עם יקב שורק ויין מוצלח מחבית אחת הביא אחריו אחר כך זכייה במדליית כסף ב 2015.

בכרם האסטייט של יקב חיטים נטוע כרם שיראז מוצלח שענביו מגיעים לבריקס גבוה, שומר על חומצה מאוזנת יין שיראז מבציר 2016 מהכרם שלנו זכה אף הוא השנה במדליית כסף עם ציון 89.6 נושק לזהב. היין יצא מאוד מאוזן ונעים. יש בו 15% אלכוהול והוא בעל גוף, מאוד פירותי, טעים והרמוני. ליין יש ביקוש גדול ביקב הרבה בזכות היין עצמו ולא מעט בזכות העובדה והידיעה שהיין הפך להיות מבוקש לאחר הזכייה במדליה".

לצד היינות הנהדרים של יקב חיטים ניהננו עד מאוד, לטעום מהשוקולדים של השוקולטיירית קרנית שפר לידור שבעיסוקה והתמחותה המרכזית היא עורכת דין ובתחביבה שהפך ממזמן למקצוע היא שוקולטיירית בוטיק חביבה נאה ומקסימה שמוציאה תחת ידיה יצירות שוקולד מדהימות בטעמים שלא מהעולם הזה תחת המותג "LIDGI" (שם נעוריה של קרנית). את השוקולד היא מייצרת בבית. היא למדה והתמחתה ב"אקדמיה הישראלית לשוקולד" אצל רונן אפללו, אחד מהשוקולדים ממתכון אותו שאלה קרנית מהמורה שלה, עשוי על בסיס טחינה וטעמו הייחודי הביא את השוקולד של רונן אפללו לזכות במקום השני באליפות העולם בשוקולד.

כל השאר הם שילובים והמצאות וחיבורים של קפה, צ'ילי, או מרציפן, או פסיפלורה, לדברי קרנית המסר שלה הוא פשוט: "תהנו מהשוקולד. תאכלו אותו לאט. תגלגלו אותו על הלשון בדיוק כמו יין. תתענגו. תהנו. ותחייכו."

0544799225 שוקולד בוטיק LIDGI שוקולד,פרלינים, ואריזות מתנה.

עמדת הבשר לצד המעשנה האימתנית של SMOKE&TASTE משכה אליה מן הסתם קהל רב.

מרבית הלקוחות שעמדו ממתינים בתור למנת הבשר, אחזו כבר בידם כוס של יין. אחרים, התחילו בעמדת הבשר ולא התחילו לאכול בטרם מילאו את הכוס ביין. מבחר מנות הבשר אותם ניתן היה לרכוש היה מגוון והוא כלל אסאדו, ונקניקיות, ועוף, לצד תפוח אדמה, כרוב חמוץ וצ'ימיצ'ורי.

ובינינו לצד חברותא, מזג אוויר מזמין, יין טוב ושוקולד מדהים לקינוח,

מי עוד צריך משהו אחר?!

יקב חיטים

מושב נווה מבטח,

מורג 24 מיקוד 7985900

טלפון: 054-6646494 

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top