חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הטעם הישראלי ביין משתבח CofaceBdi: הישראלים קנו בשנה החולפת 42.4 מיליון בקבוקי יין ב-1.82 מיליארד שקל!

החברות הגדולות בענף – יקב ברקן, יקב כרמל ויקב רמת הגולן – מחזיקות כל אחת בנתח של 14%-17% מהשוק.

רוב רכישות היין בישראל הן עדיין של יינות אדומים, אך חלה מגמת עלייה ברכישת יינות לבנים

בין השנים 2012 עד ל-2017 חל גידול של 62% בערך היצוא בענף.

הטעם הישראלי ביין הולך ומשתבח. מנתוני חברת המידע העסקי CofaceBdi עולה כי "בשנים האחרונות חל שינוי בהעדפות היין של הישראלי, אל עבר יינות ברמת איכות גבוהה ויינות מיקבי בוטיק. מגמה זו הובילה אף את רשתות השיווק הגדולות להתחיל לשווק יינות פרימיום לצד היינות הבסיסיים על המדפים".

על פי הנתונים: במהלך השנה החולפת רכשו הישראלים 42.4 מיליון בקבוקי יין ב-1.82 מיליארד שקל. מדובר בצמיחה בשיעור של 2% לעומת הנתונים שנה קודם לכן.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-CofaceBdi: " ענף היינות בישראל מושפע מתרבות צריכת היין של לקוחותיו, הנוטים להעדיף בשנים האחרונות יינות ברמת איכות גבוהה ויינות מיקבי בוטיק. צפוי כי הענף ימשיך לצמוח בשיעור מתון לנוכח התחרות הערה, והפגיעה המתמשכת ביבולים כתוצאה מווירוס "ליפרול 3" ואחרים והיעדר פתרון אפקטיבי באופק".

ממשיכים להעדיף יינות אדומים

על פי נתוני CofaceBdi: "קיימת העדפה ברורה של הישראלים לצריכת יינות אדומים על פני יינות לבנים. על פי הנתונים, הכנסות הענף בשנת 2017 ממכירת יינות אדומים, הסתכמו בכ- 1.147 מיליארד שקלים, והיוו כ- 63% מהכנסות הענף. עם זאת, ב-CofaceBdi מציינים כי בשנים האחרונות חל גידול ברכישת יינות לבנים, אך עדיין היינות האדומים מהווים את רוב הצריכה".

התפלגות הכנסות הענף בין סוגי היינות
(בשנת 2017, במונחים כספיים)

עלייה חדה ביבוא יינות לישראל, זינוק ביצוא

"בשנים האחרונות חלה מגמה של עלייה ביבוא יינות לישראל (על פי נתוני הלמ"ס) כאשר בשנה החולפת חלה עלייה חדה של 15% בערך היבוא של היינות ל-34.24 מיליון דולר. יקבי היין הישראליים נהנו גם מגידול משמעותי של 17% ביצוא יינות מהארץ, בהיקף כולל של כ-47.2 מיליון דולר. כלכלני CofaceBdi מציינים עוד כי מדובר במגמה מתמשכת של שיפור ביצוא היין הישראלי – כאשר בין השנים 2012 עד ל-2017 חל גידול של 62% בערך היצוא בענף".

סך ערך היבוא של יין לישראל
(לפי שנים, באלפי דולרים)

סך ערך היצוא של יין מישראל
(לפי שנים, באלפי דולרים)

250-300 יקבי יין בישראל

בענף היינות בישראל פועלים מאות שחקנים, המפעילים 250-300 יקבים. מתוכם, כ- 20 הינם יקבים מסחריים, אשר לרוב מייצרים כמות יחסית גדולה של יינות, ומפיצים את תוצרתם, לכל ערוצי השיווק, ביניהם: רשתות שיווק מזון, חנויות מתמחות, מסעדות, בתי מלון, פיצוציות ועוד.

פרט ליקבים המסחריים, ישנם שחקנים המפעילים יקבי בוטיק, אשר לרוב מייצרים יינות בכמות קטנה יחסית, המתומחרים ברמות מחירים גבוהות יחסית. יקבי הבוטיק משווקים את תוצרתם, במקרים רבים למסעדות יוקרתיות ולחנויות המתמחות במכירת יינות.

החברות הגדולות בענף – ברקן, כרמל ורמת הגולן

שלושת השחקנים הגדולים בענף: "ברקן", "כרמל" ו"רמת הגולן" אחזו כל אחד בנתח כספי של כ- 14%-17% מהכנסות הענף בשנה החולפת. חברות בולטות נוספות הפועלות בענף: "בנימינה", "הכרם", "המגש שקד", "טפרברג", "יקבי ציון", עוד.

קרדיט צילום: איל קרן בכרמים של יקב שילה

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top