חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רד פואטרי PURPLE WINE עסיס סגול פטי ורדו 2013

ביקרתי הבוקר יום שבת ביקור חטוף בחוות טל ביקב רד פואטרי הפותח את שעריו בימי שישי ושבת בבוקר למספר שעות. חרף היות השעה 10 בבוקר שבת הנחשבת עבור רבים כשעה מוקדמת, מצאתי ביקב 3 עלמות חן נאות שעושות תאמינו או לא "טיול יין" ביקבים שבסביבה ולפיכך, החברותא לצד דובי טל הבעלים והיינן הייתה חמה מאירת פנים וקשובה וחצי שעה אחרי שאורנה זוגתו הצטרפה, השמחה הייתה רבה. חוות טל, הנה חווה חקלאית המגדלת צמחים ייחודיים במשתלה, ענבי מאכל, ענבי יין, ופירות, היקב הוא "השגעון" הפרטי של דובי והוא נותן דרור למשחק של גוונים זנים וצבעים. אל תשאלו את דובי כמה יינות הוא עושה מכל זן מאחר ולדבריו: "למעט אם אתם לא ממס ההכנסה זה לא פרט ממש חשוב שצריך לעניין אתכם". יינות יקב רד פואטרי נמכרים רק ביקב, ותוכלו למצוא אותם גם במסעדת אברקסס. דובי הוא אוטודידקט בעשיית היין וליינות שהוא עושה קיימת טביעת אצבע ברורה וייחודיות שלא אחת בהשוואה ליינות של אחרים, היא גם לוקחת אתכם, למחוזות של ארומה וטעם אחרים. דובי "לארג'" והוא פתח להטעמה ל-3- האורחות שלו ולי, לא מעט יינות לבנים ואדומים, עד שהודיע להם חגיגית: "יקירותי, עד כאן. עכשיו אתן לוגמות מים, כי יין זה מייבש". בחדר הטעימות של היקב המשמש גם כמשרד וסוג של "חנות", תוכלו לרכוש ממגוון יינות היקב, כמו כן תמצאו כאן ריבות תאנים, וזיתים, ושמן זית, וגויאבות בעונה, שאין דברים כאלה. המחירים של דובי נוחים ואתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות. כשהבנות יצאו שמחות מיין וחוויה, ביקשתי לעצמי יין כזה שטועמים אותו עם מי שמבין ביין, עם מי שיודע גם להעריך יין, כזה יין שמבקש ממך, לדבר אליו, ולכתוב עליו, כזה שמבקש שתפתח אותו, תמתין קמעה, תמזוג לכוס, תערסל, תסתכל, תריח, תטעם, ואת החוויה תעכל.

יקב רד פואטרי PURPLE WINE עסיס סגול פטי ורדו 2013

הרכב היין: 100% ענבי פטי ורדו "הגדלים בכרמי המשפחה למרגלות תל גזר. אדמת הגיר באזור והרוחות ממערב מהוות אזור גידול מושלם לענבי יין"

רשמי טעימה שלי: 

הצבע סגול כהה עם גוונים בהירים. האף, ארומטי עם פירות שחורים, שזיפים, קפה קלוי כהה, זיתים שחורים, אוכמניות, לצד גם תווים של קינמון, ציפורן אלון קלוי ואגוז מוסקט. ההתיישנות בחביות עץ אלון חדשות לכ- 18 חודשים בחביות עץ אלון הוסיפו זר "בוקה", של מורכבות וייחוד, עם ניואנסים של אגוזי לוז, מוקה ו-וניל. בחיך, טעמים של פרי יער שחור וכחול, דובדבן כהה שהבשיל במלואו. הטאנינים מוצקים, בשלים, המרקם בעל תחושה של קטיפה. הסיומת ארוכה, ממוקדת פרי עם רמזים של אלון קלוי משולב.

אלכוהול: 13.5%

התיישנות: כ- 18 חודש בחביות עץ אלון חדשות

היין מיוצר בשיטות מסורתיות למיצוי מלא של הטעמים ועובר סינון גס בלבד לשמירת הארומות.

כשרות: לא

יקב רד פואטרי

חוות טל, בסמוך לישוב כרמי יוסף

טלפון: 0505-695177       0505-406084

​משרד: 08-9210352

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top