חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום של בחירות

את יום השבתון שהוכרז לבחירות לרשויות המוניציפאליות ניצלתי עד תום. יש שהלכו לטייל בקניונים ההומים, ויש איזה כאב ואסון מחריד שנוהגים בחוסר זהירות ומשפחה שלמה הם הורגים. אני הלכתי לפגוש חברים ולטעום יין. כמה שקט כמה רגוע, ביקור ביקבים שמיד בצאתך אותם, אתה רושם לעצמך חוויה ומיד אחריה געגוע.
את האמת לומר, לא קבעתי עם אף אחד. ולפיכך, בדרכי לכוון הרי ירושלים ליקבים שבמטה יהודה, עשיתי סבב טלפונים קצר לראות מי יארח אותי אצלו גם אם על בואי קודם לא ידע.
יוסי יתח ביקב קטלב אמר "תבוא בעשר אני פותח לקהל הרחב", זאב דוניה ביקב סוסון ים אמר "תבוא מ- 11", נבו חזן מיקב נבו אמר יש לי תיירים מארה"ב ב- 11, תבוא באחת וחצי, אני עושה על האש ואני אשמח אם תצטרף". שרון כהן מיקב רוגלית אמרה תבוא עכשיו. אנחנו בבית. ישי ואני, נשמח לארח אותך".

יקב רוגלית – מושב נווה מיכאל – מארחיי שרון וישי כהן אנשי יין הוא על הכרמים היא על הענבים.

זהו לי הביקור השני ביקב רוגלית. חלף מאז קצת זמן. בביקורי הקודם במקלט שהוסב לחדר חביות, הייתה חבית אחת מיותמת, ומיכל נירוסטה אחד…והייתה הרבה מוטיבציה לגדול ולהתמקצע ולהשתפר. והיום? בחדר החביות כבר כמה חביות וגם כמה מיכלי נירוסטה, בחצר היקב, ממתינות למילוי עוד כעשר חביות, וישי כבר נטע כרמים משלהם של זנים אדומים ומתכנן לטעת עוד 2 של זנים לבנים, ושרון הייננית, עובדת כחלק מהצוות של בית הספר ליין שורק, והיא לומדת כל רגע ובכל יום עוד משהו חדש ויש לה את כל ההזדמנויות שבעולם לדעת איך עושים יין יותר טוב מכולם. אז טעמתי אצלם 3 יינות ועוד הפתעה. וניכר בהם ביינות את תהליך ההתמקצעות של שרון. פתחתי בדנה 2016 יין אדום העשוי מקברנה סוביניון, סירה ומלבק שיושן 14 חודש בחביות עץ אלון ולו 14.5% אלכוהול. טעמתי גם קברנה סוביניון מרלו 2016 העשוי משני הזנים שיושן 14 חודש בחביות עץ אלון ולו 14.5%. טעמתי גם מרלו סירה 2015 העשוי ממרלו וסירה שיושן 12 חודש בחביות עץ אלון ולו 14.5% אלכוהול, יין ששרון מאוד אוהבת.

בחצר, בשמש, שוכבת לה חבית אחת של יין קינוח מחוזק בסגנון פורט העשוי מענבי סירה מבציר 2015 או 2016 ששרון לא הייתה כל כך בטוחה, והיין הזה שהזוג טרם החליט מתי יבוקבק שוכב לו בשמש ומצטמצם והמתיקות שבו טבעית ללא כל תוספת סוכר, נטו ענבי סירה של בציר מאוחר, ותאמינו לי חברות וחברים זו סוכרייה של יין קינוח מובחר.

יקב קטלב – מושב נס הרים – מארח יוסי יתח בעלים ויינן

אולי לדקה או שתיים, הייתי ביקב עם יוסי יתח היינן. עוד בטרם הספקתי לומר בוקר טוב, החלו להגיע ליקב אורחים, רוצה לומר חברות וחברים, ויוסי מאיר פניו ושופע נשיקות שמחה וחיבוקים. האחד שולף שקית ובה שקיות קטנות של שלל פיצוחים. והאחרות והאחרים הביאו איתם בעיקר חיוכים והמון שיחות על בחירות, רכילות ומועמדים.
ויוסי מתחיל להטעים לי מיינותיו וטעמתי נס הרים 2016 העשוי פטי וורדו ומרלו שיושן 24 חודשים בחביות עץ אלון. וטעמתי ואדי קטלב 2016 העשוי קברנה סוביניון, מרלו, פטי וורדו, וקברנה פרנק שיושן 24 חודש בחביות עץ אלון. וטעמתי שיראז 2013 העשוי על טהרת ה- 100% שיראז שיושן 24 חודש בחביות עץ אלון.

וטעמתי פטי ורדו 2014 העשוי 100% ענבי פטי וורדו. וטעמתי יעלה 2013 שימו לב יין העשוי מקברנה סוביניון וקברנה פרנק שיושן 56 חודש בחביות עץ אלון. זהו יין ייחודי, מיוחד, שיוסי הפיק לכבוד יום הולדתו ה- 56 היין נמכר בלמעלה מ- 700 ש"ח לבקבוק ואל תתפלאו לשמוע שיש לו לא מעט אספנים וקונים. גם טעמתי קברנה סוביניון 2016 העשוי על טהרת ה- 100% ענבי קברנה סוביניון,

וגם טעמתי צלחת נאה של קובה מעשה ידיו להתפאר של יוסי יתח, כל כך הרבה יין, וכל כך הרבה חברותא, כל כך הרבה יחס אישי, יד רחבה ואירוח לבבי חם ומופתי.

יקב נבו – מארח נבו חזן בעלים ויינן – מושב מטע

חיבוק חם ואוהב העניק לי נבו עם כניסתי אל מרכז המבקרים של היקב. היה שם אחד, שלא הפסיק לדבר פוליטיקה ואיזה יום טוב הוא מצא לעצמו לטחון לי באוזן פוליטיקה ומזל שהייתי כבר די שתוי כי באמת ובתמים אני נשבע שלא כל מה שהוא אמר לי שמעתי והרבה פחות מזה עיכלתי.

נבו מצדו, הטעים לי סירה 2016 שיושן 16 חודש בחביות עץ אלון. טעמתי גם מרלו 2016, ובלנד 2014, טעמתי גם יינות קברנה סוביניון ומרלו 2017 הנמצאים עדיין בחביות, אוח…איזה פוטנציאל של יינות.

הבן של נבו, הגיע לחופשה מהצבא ונבו הציב אותו כאחראי על האש, אז עם היין התענגנו על כבד, ושקדי עגל, אווז, נקניקיות חריפות ופרגיות, כל כך טעים היה השילוב של היין והבשר, שרק בשביל זה שווה לחיות.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top