חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי גוש עציון ממליצים על 3 יינות – האלון הבודד סוביניון בלאן 2016, האלון הבודד קברנה פרנק 2014, נחל הפירים סירה מורבדרה 2014, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

גוש עציון נמצא דרומית לירושלים באזור הררי, מהגבוהים בארץ ישראל. חבל ארץ זה מוכר אלפי שנים כאזור גידול גפנים וייצור יין וזכה בתורה לברכת יין מיוחדת שאותה ייחד יעקב אבינו לבנו יהודה. הפרשי טמפרטורה בין יום ללילה, אדמת הגיר, מדרונות הכרמים המנוקזים היטב, גובה של 900 מטר בממוצע מעל פני הים, כל אלא יוצרים תנאי גידול וטרואר אידיאליים לייצור יין. תמר ושרגא רוזנברג מהישוב אפרת שבגוש עציון, יזמו בשנות התשעים, את חידוש ענף כרם היין באזור. יחד עם קיבוצי הסביבה ובשיתוף יקב תשבי, נטעו כרמים למלוא העין ברחבי הגוש. מאז שנת 1996 ועד היום ניטעו באזור כ-600 דונם כרם מהזנים החשובים והמקובלים בעולם. יינות גוש עציון מופקים מכרמי האזור הממוקמים בארבעה תת אזורי גידול: כרם נחל הפירים, כרם אבו נופל, כרם רבדים וכרם עמק ברכה. תפיסת העולם של יקבי גוש עציון מאמינה שאיכות היין, תלויה בראשונה באיכות הענבים, לא ניתן לייצר יין משובח מענבים באיכות בינונית. איכות הענבים בכרם תלויה באופן הגידול, בהחלטות הכורם באשר לעומסי יבול, במשטר מים מהודק, בהקפדה על בריאות הגפן והגנת הצומח, בהחלטה נכונה באשר למועד הבציר ועוד. ברם המיקום הגאוגרפי של הכרם הינו הגורם המרכזי שישפיע על איכות הענבים לאורך כל חיי הכרם. יקבי גוש עציון ממליצים על 3 יינות – האלון הבודד סוביניון בלאן 2016, האלון הבודד קברנה פרנק 2014, נחל הפירים סירה מורבדרה 2014, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

יקבי גוש עציון האלון הבודד קברנה פרנק 2014

רשמי טעימה שלי: ביטוי קלאסי של קברנה פרנק, עם ניחוחות של דומדמניות אדומות בשלות, מרווה טריה, ארז מודגש על ידי תבלין ציפורן עדין, לצד מאפייני פרי כהים בשלים, רמז קל לפרחוניות, ניחוחות של קקאו, וניל, קוקוס ועשב, עם ירקרקות זנית ברקע. בפה, פירות אדומים, גרגר ירוק, ואלון משולב היטב. דובדבן, פטל, טופי וקינמון, טאנינים ואלגנטיות לצד סוג של עידון. סיומת עסיסית וארוכה. יופי של יין.

הרכב זני: 100% קברנה פרנק

על הייצור: הענבים נבצרו בבציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות, תססו והושרו על קליפותיהם במשך 30 יום.

על הכרם: היין נעשה מענבי כרם יחידני (Single Vineyard) בנחל הפירים. הכרם נטוע במפנה מערבי בטרסות. כרמים הנטועים בטרסות הם קשים לעיבוד, אבל בצורת עיבוד זו, הקרקע הינה רדודה ומנוקזת במיוחד, מה שמאפשר למגדל לשלוט טוב יותר בכמות המים הזמינים לצמח. כרם הקברנה פרנק מדולל עד ליבולים נמוכים במיוחד כ-600 קילוגרם לדונם.

מאפייני היין: צבע אדום עז, אף עוצמתי עם ריח של גרגירי יער ותיבול ירקרק כפלפל אנגלי, ציפורן ומנטה. ליין גוף מלא, חמיצות פריכה וסיומת פירותית מתובלת.

התיישנות: היין יושן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 21 חודשים.

זוכה מדלית זהב באשכול הזהב

כשר: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 119 ש"ח.

יקבי גוש עציון האלון הבודד סוביניון בלאן 2016

רשמי טעימה שלי: אף, ארומטי ומושך שופע ניחוחות של פרחים, אפרסקים, פסיפלורה, דשא קצוץ, עלה לימון וקצת דבש. בפה, מרקם משי חלקלק, רענן, מורכבות פרי, גיר ומינרלים, מאוזן על ידי חומציות חדה וגימור עם נימה מעט מלוחה. תמורה נאה למחיר. הגישו מצונן קמעה.

הרכב זנים: 100% סוביניון בלאן.

על הייצור: הענבים נבצרו בבציר מוקדם יחסית ובאחוז סוכר נמוך, כדי לשמר חומציות וארומטיות בענבים. הענבים תססו בתסיסה קרה וארוכה, ולאחר מכן עברו ייצוב בקור.

על הכרם: אבו נופל מפנה מערבי, הכרם נטוע על קרקע של גיר גרוס מעורב באדמת טרה רוסה, על תשתית של סלע גיר. הקרקע רדודה ומנוקזת במיוחד, ויחד עם זאת אדמת הטרה רוסה מאפשרת מים זמינים לשורשי הגפן. על קרקע זו גדלים ענבים מרוכזים יותר, עם גרגירים קטנים יותר, המניבים טעמים מרוכזים יותר.

מאפייני היין: היין בצבע קש ירוק , עם ריחות עוצמתיים של פירות טרופיים ועשבוניים ומינרליות ברקע. היין פריך , חומצי ורענן.

אחוז אלכוהול: 13%

כשר: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 65 ש"ח.

יקבי גוש עציון נחל הפירים סירה מורבדרה 2014

רשמי טעימה שלי: יין העשוי מזני עמק הרון. תריחו, תטעמו, תעצמו את העיניים ואתם לגמרי כבר שם. צבע, עמוק עם ליבה סגולה-שחורה. באף, ניחוחות מפתים של אוכמניות, דומדמניות שחורות ואוכמניות עם סיגליות מיובשות, לבנדר, שוקולד מריר כהה ורמזים לוווניל, עם רמזים לתבלינים "חמים" כמו קינמון וציפורן. בפה, הגוף בינוני עם טאנינים קטיפתיים, המכסים את הפה. פירותיות מודגשת נתמכת בחומציות מאזנת. גוונים של טעמי עץ ברקע. לוקחים עד הסיום הארוך.

על הייצור: ענבי היין נבצרו בבציר ידני. היין עבר תסיסה לאורך שבועיים ולאחר מכן שהה בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 12 חודשים. היין עבר סינון קל ובוקבק באפריל 2013. היין מוכן לשתייה אך צפוי להתיישן היטב במשך חמש שנים נוספות.

על הכרם: כרם המורבדרה ממוקם בגובה 850 מטר, טרסה במפנה צפוני. כללית זן המורבדרה הינו עתיר יבול, אולם על מנת לקבל יין מרוכז וארומטי טופל הכרם באופן שיבוליו היו 700 קילו לדונם. כרם הסירה ממוקם באזור נחל הפירים, סמוך לאמת הביאר, בגובה 800 מטר, במפנה מערבי. יבולים נמוכים במיוחד- 500 קילו לדונם. אדמת הכרם אדמת גיר קשה מעורבת באדמת טרה רוסה.

מאפייני היין: ליין צבע אדום סגול עז, הארומה מוחצנת, מתובלת ואדמתית. היין בעל גוף בינוני עם טאנין רך, פרי בשל ומתובל וחמיצות מתונה ומאוזנת.

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אחוז אלכוהול: 13.5%

כשר: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ש"ח.

יקבי גוש עציון 

 צומת גוש עציון, ת.ד 1415 אפרת

טל: 02-9309220

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top