חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ויתקין משיק "מסע ישראלי" מהדורה מיוחדת 2016- כשר, ו – גראנש בלאן 2017 Grenache Blanc, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

יקב ויתקין מציע מארזי שי יוקרתיים לכבוד ראש השנה. יקב ויתקין מעדכן את עיצוב התוויות של "סדרת מסע ישראלי". יקב ויתקין משיק "מסע ישראלי" מהדורה מיוחדת 2016- כשר, ו – גראנש בלאן 2017 Grenache Blanc, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי. יקב ויתקין הוקם בשנת 2001 במשק רוטנברג-בלוגולובסקי שבכפר ויתקין על ידי דורון ושרונה בלוגולובסקי, ואסף פז- אחיה של שרונה. יקב ויתקין נחשב לאחד מיקבי הבוטיק המרתקים בתעשיית היין הישראלית הודות להתמחותו בייצור יין ישראלי מקורי מזנים ייחודיים שטרם מימשו את פוטנציאל עצמם. יין בעל אמירה אקזוטית, ערכית, עם קורטוב חוצפה ישראלית. התוצאה מוגשת לחובבי היין ב-4 סדרות איכות: "סדרת הפרימיום ויתקין", "סדרת הבלנדים מסע ישראלי", "סדרת יינות הקינוח", ומעל לכל – "שורשים", סדרת העל של היקב המציגה עוצמת טעמים יוצאת דופן. סדרה יוקרתית לאנשים אנינים במיוחד. 

מסע ישראלי מהדורה מיוחדת 2016- כשר 

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה ארגמני עם שוליים בוהקים. האף, נוגע באלון, פירות יער אדומים, רמזים לפלפל שחור, פלפל ירוק, תבלין ציפורן ועשבוניות ארץ ישראלית כטימין. בפה, חומציות תומכת. איזון. טאנינים רכים, מורכבות. רעננות. פירות יער אדומים ושחורים, ופלפל שחור, פלפל ירוק, גימור ארוך.

לאחר עשור וחצי בו חקרנו את הזנים העתיקים שגדלים בארץ כבר יותר ממאה שנים התפנינו להתנסות בזנים חדשים יותר ובראשם המרסלאן, זו מרתק שנוצר בדרום צרפת מ- 2 הורים שונים לחלוטין:

מסע ישראלי מהדורה מיוחדת- מבוסס שני שליש מרסלאן צפוני כשאותו משלימים שלושה זנים שאנחנו אוהבים במיוחד קריניאן ופטיט סירה מגפנים בוגרות הגדלות בעל ללא השקיה ופטי ורדו מכרם מצטיין במרום הגליל.

הרכב זני :
מרסלאן, קריניאן, פטיט סירה ופטי ורדו

 ביקב: 
כל זן נבצר בהבשלה מיטבית בבציר ידני, הגע ליקב בהובלה מקוררת והותסס בנפרד תסיסה קרה יחסית לשימור הארומטיות הארומאטיות הייחודית של כל זן.

בזמן התסיסה עבר כל יין מספר ערבובים Remontage ביום למיצוי מקסימלי של צבע וטעמים. לאחר הסחיטה הועבר כל יין לתסיסה מאלולקטית ושיקוע ראשוני במכלים ובהמשך להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי, כ20% חדשות קרוב לשנה. לקראת סיום ההתבגרות נערכו מספר טעימות ובהתאם להן נבנה הממסך הסופי והיין הועבר למילוי לאחר סינון גס בלבד, ללא כל תהליכי ייצוב.

 רשמי טעימה מטעם היקב:
מסע ישראלי מהדורה מיוחדת 2016 מאופיין בצבע ארגמן-סגול עמוק, בעל ארומות עסיסיות של פטל אדום ושזיף שחור. פרחוניות בולטת ומעט עשבי תיבול ים תיכוניים.  זהו יין עשיר, מלא ונדיב בעל רעננות חיונית, מורכבות טובה, גוף מאוזן וסיומת ארוכה המוכן לשתייה כבר בצעירותו.

התאמה לאוכל:

מתאים ללוות מגוון רב של מאכלים החל ממגוון של טאפסים ועד נתחי בשר עסיסיים במחבת ברזל.

יישון והגשה:
על מנת לשמור על טעמיו הפירותיים, לא עבר היין תהליכי ייצוב או הצללה, מלבד סינון גס סמוך למילוי. מסיבה זו הוא עלול לפתח במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו.

היין מוכן לשתיה עכשווית מהנה, אך יוסיף להתפתח בבקבוק במשך ארבע עד חמש שנים מהבציר ואף יותר. כאשר מזג האוויר חם מומלץ לצנן מעט: כחצי שעה עד 40  דקות במקרר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °18-C°14 

אלכוהול:  13.5%

מחיר מומלץ לצרכן 90 ₪.

יקב ויתקין גראנש בלאן 2017 Grenache Blanc

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות פירות לבנים, המזכירים פריחת יסמין באוויר ופריחת פירות הדר. הפה, משולב היטב עם חומציות רעננה ופריכה, וטעמים מחמיאים של תפוח טרי, לימון, דבש, אבן רטובה ורמיזה מינרלית על הסיום.

על הגראנש בלאן – יין לבן ייחודי ונדיר בישראל ובמהדורת יצור מצומצמת.
 ויתקין גרנאש בלאן הוא אחת התוצאות של חזון  הייננות הים תיכונית שהתחיל ביקב ויתקין לפני כשש עשרה שנים. בויתקין השכלנו כבר אז לצאת מהקופסא של יינות מזנים בינלאומיים מוכרים ולהתרכז דווקא בזנים שיתאימו לאזורנו החם והיבש – חלקם גדלו כאן עשרות רבות של שנים וחלקם הובאו כחלק ממחשבה להעשיר את מגוון הזנים שמהם נבנה את יינות העתיד של ישראל. בשנת 2009 לאחר 8 שנים של תכנון קפדני נטענו מגוון זנים בכרמים השונים של היקב בהתאם לתכונותיו של כל זן וכרם. אחד מהזנים האלו היה הגרנאש הלבן.

גרנאש בלאן הוא המופע הלבן של זן הגרנאש נואר, מוצאו מאזור ברצלונה שבספרד והוא נטוע בעיקר בצפון ספרד ובדרום צרפת. בגלל נטייתו לייצר יינות עשירים ורחבים לרוב משלבים בו את זן הרוסאן התורם מינרליות, רעננות ופירותיות.  לאחר שורה של ניסיונות הגענו לאותו שילוב בדיוק גם אצלנו ביקב ויתקין. 

הכרמים:
הענבים נבצרו בכרם הנטוע בגליל העליון על המורדות המזרחיים של הר מירון בגובה של כ-700 מטר מעל פני הים. הכרם מאופיין בקרקע דלה ומנוקזת, אבנית מאוד המורכבת משילוב של גיר וטרה רוסה. הקרקע עשירה במינרלים ודלה בחומר אורגני ולכן מרסנת את הזן הידוע כחזק ופורה במיוחד. הכרם טופל בקפידה ובזכות התאמת הזן לאקלים הארצישראלי החם כמעט ולא הזדקק להשקיה וטיפולים מיוחדים למעט דילולי פרי לקבלת איכות גבוהה.

הרכב זני:

עשוי בעיקר מענבי גרנאש לבן עם השלמה של רוסאן.

ביקב:
הענבים נבצרו לארגזים קטנים והובלו בקירור ליקב. לאחר סחיטה עדינה והצללה טבעית החלה התסיסה שבמהלכה הועבר חלק מהתירוש להמשך תסיסה בחביות עץ אלון צרפתי, חלקן חדשות וחלקן בנות שנה, כולן בנפח של 500 ליטר, ובסיומה המשיך להתבגר על שמריו במשך מספר חודשים. החלק שנותר במכלי הנירוסטה שולב מחדש ביין כחלק מהממסך הסופי וכך נשמר איזון מדויק בין טעמי הפרי הייחודיים של הזן ואיכות אזור הגידול למורכבות מהתסיסה בחביות עץ האלון.

רשמי טעימה מטעם היקב:
ויתקין גרנאש בלאן 2017 שונה במהותו מהיינות הלבנים שייצרנו ביקב עד היום. הוא מתאפיין בארומות פרי הדר עדינות, אפרסק ועשבוניות שמזכירה שקדים ירוקים וכן נפח רחב ומורכב יחסית בטעימה. שלא כמו רוב היינות הלבנים האחרים שיבואו לידי ביטוי כאשר הם צוננים מאוד, ויתקין גרנאש בלאן 2017 ייהנה מחשיפה מסוימת לחמצן ולכן מתפתח בצורה מרשימה כשהוא מתחמם מעט בכוסות.

 התאמה לאוכל:
היין מתאים ללוות מאכלים רבים החל ממנות ראשונות כמו דג נא וכלה במנות מורכבות יותר על בסיס דגים, עוף ואף בשרים צלויים ומעושנים.

בתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח במשך 5-7 שנים משנת הבציר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °15-C°10

אלכוהול:  13%

קלוריות: 72 קק"ל ל- 100 גרם

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

יקב ויתקין מעדכן את עיצוב התוויות של סדרת המסע הישראלי.

לאחר יותר מעשור- יקב ויתקין מעדכן את עיצוב התוויות של סדרת המסע הישראלי.
העיצוב החדש מביא לקדמת הבמה את השם " מסע ישראלי" כמותג שעומד בפני עצמו.
על מנת להקל על לקוחות הקצה לזהות את היינות האהובים נשמרה בעיצוב הצבעוניות המקורית של התוויות, והמופע של התווית הקדמית כפס צר בחזית.
עם עדכון העיצוב נוסף לסדרה, יין במהדורה מיוחדת- מסע ישראלי מבוסס מרסלן.

סדרת המסע הישראלי של יקב בוטיק ויתקין מאופיינת ביינות צעירים וטעימים להפליא בעלי גוף בינוני, פירותיות מודגשת ואופי מתמסר ונגיש כבר עם יציאתם לשוק.  כל יינות "מסע  ישראלי" מורכבים מבלנדים של כרמים וזנים שונים ומיועדים לצריכה יומיומית.

הבלנדים, ייחודיים כתמיד בהתאם לסגנון יקב ויתקין, מציגים שילובי זנים בלתי שגרתיים, בסגנון ים-תיכוני מובהק המתאים להפליא למטבח המקומי, למזג האוויר ולאופי הישראלי המיוחד.

הכרמים פזורים בכל חלקי הארץ, ומכאן שם הסדרה המייצגת מסע פיזי ברחבי הארץ. מסע שמטרתו בציר הענבים המיוחדים מכל אזור. מענבים אלו אנו מרכיבים את הבלנד הסופי ויוצרים יין רענן ונגיש ועם זאת עשיר בארומות וטעמים.

סיבה נוספת לשם הסדרה המיוחד- היא המסע הישראלי הפרטי של אנשי היקב ליצירת סגנון היין המקומי כפי שזה בא לידי ביטוי  בפילוסופיה הייננית והאנושית של אנשי יקב ויתקין.

יינות סדרת מסע ישראלי זכו לתגובות נלהבות בארץ ובעולם. הדבר מתבטא כמובן במדליות וציונים לשבח אך החיזוקים האמיתיים מגיעים מהאנשים, אוהבי יין ישראלי.

אנשים רבים בוחרים לרכוש את היין במסעדה ובחנות – רק בגלל שמו – המכיל את המילה ישראל בתוכו ואחר כך מתאהבים כמובן ביין עצמו. גם בעולם, במדינות אליהן מיוצאים יינות היקב הפך שם הסדרה לפופולארי- ולא רק בגלל שהוא מכיל את מקור היין: An Israeli Journey.

יקב ויתקין מציע מארזי שי יוקרתיים לראש השנה.

המארזים משלבים בתוכם את כל הערכים שעליהם מושתתת העבודה ביקב: קיימות ואקולוגיה, חלוציות, מקומיות ותרומה לקהילה.

מארזי השי של יקב ויתקין נבנו בשיתוף עם יצרנים ישראלים נוספים, ביניהם “אורנת”, מפעל שוקולד בוטיק ישראלי בשרון אשר בו  משלבים עובדים עם צרכים מיוחדים בתהליכי הייצור והאריזה.

יקב ויתקין תורם את כל הרווחים מהמוצרים הנלווים ליין (כגון מסמני כוסות, פותחנים וכד'- הנכללים במארזי השי) למרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית-השרון.

היקב שהוקם בכפר ויתקין בשנת 2001 מתמחה מיום הקמתו בייצור יינות מקוריים מזנים ים- תיכוניים ותיקים בארץ ומוביל את התעשייה בייצור יינות מקומיים ייחודים לארץ ישראל.
ביקב מתקיימת הפרדת אריזות  למיחזור וכל הפסולת המוצקה הנותרת מעיבוד הענבים ביקב (שזרות, קליפות, חרצנים) מועברת לרפתות כמזון לפרות. המשקעים שנותרים בסיום התסיסה משמשים לדישון הכרמים.

יקב ויתקין

ת.ד. 267, דרך גשר הצבים, נחל אלכסנדר, כפר ויתקין
מיקוד 4020000
waze: "יקב ויתקין"
טל. 09-8663505
פקס. 09-8664179
דוא"ל: [email protected]

צילומים: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top