חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מאיה היקב היווני של טוליפ ממליץ על 2 יינות – מארה ווייט MARE WHITE 2017, ו- MARE NOSTRUM 2015 מארה נוסטרום, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

ב-2013 הוקם יקב מאיה, יקב בוטיק עם קונספט חדשני ופורץ דרך. היקב, בבעלות היזם רועי יצחקי, מייצר יינות איכות בסגנון ישראלי-ים תיכוני שנועדו ליצור התאמה מושלמת לעולם הקולינריה הים תיכונית, לצד הניחוחות הטעמים, האקלים, האווירה והתרבות. בשביל להגיע לתוצר המושלם, צירפו לצוות היקב מומחים מן השורה הראשונה שמנצחים על היין של מאיה. השניים פרופסורים יוונים מהמובילים בתחומם בגידול גפנים ועשיית יין ים תיכוני היינן, הפרופ' יאניס פראסקבופולוס והמומחה לגפנים ים תיכונית, הפרופ קוסטאס בקיאסטס, חברו ליינן דוד בר-אילן ויחד יוצרים את הבלנדים המרתקים והייחודיים של מאיה. יקב מאיה היקב היווני של טוליפ ממליץ על 2 יינות – מארה ווייט MARE WHITE 2017, ו- MARE NOSTRUM 2015 מארה נוסטרום, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

יקב מאיה היקב היווני של טוליפ מארה ווייט MARE WHITE 2017

רשמי טעימה שלי : האף, מציג ניחוחות של פריחה לבנה והדרית, לצד אפרסק לבן, עשבי תיבול. בפה, זהו יין קל עד בינוני, טרי וארומטי. פריך, מרענן, ארוז עם טעמים ייחודיים מורכבים ומשלימים של זן המרסאן של לימון, אפרסק ודבש. חומציות משולבת ומאזנת, עם אופי פירותי ומציעה סוג של רמיזה מתקתקה. סיומת טובה. יופי של יין. צננו במעט.

ייננות:
קליטת הענבים: לאחר בציר ידני בשעות הבוקר הענבים מגיעים ליקב במכלי פלסטיק של 300 ק"ג ממוינים ידנית מופרדים מהשזרות ומרוסקים, לאחר הריסוק הענבים מקוררים ומועברים לסחיטה ולשיקוע של כ 48 שעות.
תסיסה: לאחר השיקוע מופרד המיץ הנקי מהמשקעים ונכנס לתהליך של תסיסה קרה של כ 40 יום אחר כך מופרד היין מהמשקעים הכבדים וממשיך להתיישן בנירוסטה עם חלק מהמשקעים לתקופה של כ 5 חודשים נוספים.
לכל אורך תהליך היצור, הענבים והיין קיבלו השגחה צמודה וקפדנית על מנת למצות ולהביא את מלוא אופים של זנים אלו, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני.

כרמים:
כרם גלבוע
– זן – מרסן
– נטיעה – 2009
– גובה – 400 מטר
– קרקע – רנדזינה כהה וטרה רוסה בעלת ניקוז טוב ופוריות בינונית
כרם שוני, בנימינה
– זן – פרנץ' קולומבר
– נטיעה – 1983
– גובה – 15 מטר
– קרקע – חרסיתית

תיאור היין על פי היקב: 
יין זה הינו שילוב ייחודי בין ענבי מרסן מהגלבוע וענבי פרנץ' קולומבר מגפנים בוגרות באזור בנימינה.
ליין ארומות פירותיות ורעננות גוף קל עד בינוני וסיומת חמצמצה מרירה ונעימה.
היין ילווה מאכלי ים ומאכלים קלים בצורה נפלאה.

אלכוהול:
12.5%

ייננים:
פרופסור יאניס פארסקאבופולוס
דוד בר-אילן

כרמים:
פרופסור קוסטאס בקסיאטאס

תאריך מילוי: אפריל 18

כשר: כן

מחיר מומלץ לצרכן: 79 ₪.

יקב מאיה היקב היווני של טוליפ MARE NOSTRUM 2015 מארה נוסטרום

רשמי טעימה שלי: צבע סגול חי, שוליים בוהקים. באף, ניחוחות של  אוכמניות בשלות, פרי יער שחור, אבקת אפייה, פרחים, קרמל וטופי, כמו גם פרופיל של עץ אלון. בפה, יש מרקם רך עשיר של מוקה. אלגנטי מאוד ומלא פירות שחורים בשלים, שזיפים ודובדבנים ואוכמניות. טעמים אלה של פירות מצטרפים לרמזים מתובלים, עד לגימור המתמשך.

ייננות:

קליטת הענבים: לאחר בציר ידני בשעות הבוקר הענבים מגיעים ליקב במכלי פלסטיק של 300 ק"ג, ממוינים ידנית, מופרדים מהשזרות ומרוסקים.

תסיסה: לאחר הריסוק הוכנס התירוש של כל זן בנפרד לתסיסה של כ שלושה שבועות בטמפרטורה מבוקרת, הקריניאן הותסס בתסיסה ספונטנית.

יישון: היין התיישן כ 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות בנפח 225 ליטר.

לכל אורך תהליך היצור, הענבים והיין קיבלו השגחה צמודה וקפדנית על מנת למצות ולהביא את מלוא אופיים של זנים אלו, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני.

כרמים:

כרם עין תות, זיכרון יעקב

  • זן – קריניאן
  • נטיעה – 1973
  • גובה – 35 מטר
  • קרקע – רנדזינות כהות ובהירות

כרם כפר יובל

  • זן – סירה
  • נטיעה – 1996
  • גובה – 350 מטר
  • קרקע – טרה רוסה, בזלת ורנדזינות כהות ובהירות

כרם כרמי יוסף

  • זן – דוריף
  • נטיעה – 1980
  • גובה – 130 מטר
  • קרקע – רנדזינות כהות ובהירות

תיאור היין על פי היקב: 

זהו יין אדום עם גוף מלא עד בינוני מענבי קריניאן, סירה ודוריף, אשר הותססו בנפרד, עורבבו לאחר הבציר והתיישנו יחד. ליין ארומות פרי אדום ושחור בשל ומעושן בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ונעימה.

התאמה לאוכל: היין ילווה ארוחות ארץ ישראליות ים תיכוניות דגים ובשרים.

אלכוהול:

14.5%

ייננים:

פרופסור יאניס פארסקאבופולוס

דוד בר-אילן

כרמים:

פרופסור קוסטאס בקסיאטאס

תאריך מילוי: יוני2017

כשר: כן

מחיר מומלץ לצרכן: 135 ₪.

יקב מאיה

גישה ים-תיכונית אמנות ישראלית

צילום הבקבוקים: רן הילל

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top