חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הר אודם ממליץ על 4 יינות – שרדונה ויוניה 2017, וולקני רוזה 2017, קברנה סוביניון 2016, ו- סירה 2013, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

בעשור האחרון, זכה יקב הר אודם בפרס "יקב הבוטיק המצטיין" 3 פעמים ב- 2006, 2010, וב- 2015 ועל כך גאוותם של ההורים ובעלי היקב, עידית ומיכאל אלפסי, שהקימו את יקב הר אודם בשנת 2003, לאחר שנים רבות של לבטים, חשיבה ותכנון. היה להם חלום לעשייה משפחתית משותפת בגולן יחד עם דור הבנים וכן, הייתה להם אהבה גדולה ליין –אלו השתלבו להקמת יקב בוטיק משפחתי המייצר יינות ייחודיים, יצירתיים, איכותיים והחשוב מכל טעימים. היינות של הר אודם, זוכים להצלחה רבה וקצרו פרסים בתחרויות בישראל ובעולם, ביניהם פרס "יקב הבוטיק הישראלי הטוב ביותר לשנת 2015" בתחרות Terravino הישראלית בינלאומית ומדליות זהב בתחרויות היין הבינלאומיות בפנמה, בארגנטינה, בספרד, בפריז ובניו יורק. ביקב מייצרים שלוש רמות איכות: יין הדגל "אלפסי", סדרת יינות הרזרב הנקראת "הר אודם" וסדרת וולקני. בנוסף, מייצרים ביקב יינות קינוח. היינות של הר אודם, מציעים עושר של טעם, צבע ובשומת והם כשרים החל מבציר 2007.
אדם וישי אלפסי, הבנים למשפחת אלפסי עשו יחד את עבודת הייננות ביקב ואחראים להפקת יינות היקב החל מהגידול בכרם דרך התסיסה והיישון בחבית ועד לביקבוק היינות וחשיפתם לציבור. כיום, אדם לקח את המושכות והוא היינן הראשי בעוד ישי עושה חייל בעבודה באזרחות. את ענבי היקב הם מגדלים באזורי היין האיכותיים של ישראל. יקב הר אודם ממליץ על 4 יינות – שרדונה ויוניה 2017, וולקני רוזה 2017, קברנה סוביניון 2016, ו- סירה 2013, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

יקב הר אודם יער אודם שרדונה ויוניה 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, זהוב צלול ונקי, עם שוליים בוהקים. באף, פרי לבן לצד פירחוניות הדרית וארומאטיות. בפה, הגוף בינוני, נוכחות פרי נעימה לצד יובש במידה סבירה. אופיו של הויונייה והרכבו האחוזי בבלנד מטה לטובתו את הטון על מאפייניו הזניים. ועדיין, האיזון מלבב, עשבוני, החומציות טובה נחמדת ותומכת, ושילוב הפרי מרוכז וטוב. הרבה רעננות של קיץ.

סדרה יער אודם

זנים שרדונה,40% ויונייה 60%

בציר 2017

סגנון יין לבן יבש

אלכוהול: 14%

כשר כן

טמפרטורת הגשה מומלצת מעלות C 8-12

לשתות עד 2020

תיאור היקב את היין  יין בעל צבע זהבהב עם גוון מעט ירקרק, ניחן בטעמים של משמש, אשכולית ומעט מינראליות.

בריקס בבציר 25

חומצה (גרם לליטר) 5.8

pH 3.28

זמן תסיסה חודש

פקק שעם

מספר בקבוקים 3700

מחיר מומלץ לצרכן 65 ₪.

יקב הר אודם ולקני רוזה 2017

רשמי טעימה שלי: הצבע, צלול ונקי. אדמדם בגוונים ורודים ועדינים, השוליים בוהקים. נותן הטון ברוזה הזה הוא הקברנה סוביניון. זה נפתח באף, בניחוחות מפתים של תותים, פטל, ואבטיח ורמזים לפרחוניות נעימה. זה נמשך בפה, בפירותיות נעימה, רעננה טעימה ועסיסית לצד מינראליות. הסיומת יבשה של פירות יער ונוגעת במליחות ים קלילה. יין של קיץ "על המרפסת".

זנים: קברנה סוביניון  70% מרלו  20% קברנה פרנק 10%

אלכוהול: 13%

כשר: כן

טמפ' הגשה מומלצת: 8-12 מעלות C

לשתות עד: 2019

תיאור היקב את היין:  יין בעל צבע אדום ורוד עדין. ליין ניחוח של פריחה אביבית וטעמים של תות שדה ואפרסק. יין צעיר ורענן.

pH: 3.23

מחיר מומלץ לצרכן 85 ₪.

 יקב הר אודם סירה 2013

רשמי טעימה שלי: הצבע, כהה ועמוק עם גוון ארגמני סגלגל. באף, ארומות פרי יער שחור, שזיפים בשלים, פרחוניות סגלגלה, עם רמזים של דובדבן כהה, פלפל שחור ואלון קלוי. בפה, פירות יער שחורים מרוכזים, תיבול, ורמזים לעץ אלון עדין, העוטף את הטאנינים הצפופים. חומציות רכה, משלימה את הסיום הארוך. יופי של יין שהזמן רק עושה לו טוב.

סוג היין יין אדום יבש

זנים: 100% סירה

כרמים כרם נווה אטי"ב  וכרם כפר יובל. כרם נווה אטי"ב נמצא על הגבול בין הגולן לחרמון בוואדי חזורי. בשל הימצאותו על קו תפר בין שני אזורים גיאוגרפיים לכרם קרקע ייחודית שהיא שילוב של בזלת מהגולן שמתחלפת לאורך החלקות לגיר מהחרמון ומעוטרת בשלל מאובנים ותופעות גאולוגיות ייחודיות. הכרם מצטיין במיקרו אקלים קר בשל גובהו הרב ומיקומו בתוך הוואדי. כרם כפר יובל  נטוע למרגלות רכס רמים והוא הכרם הצפוני ביותר בישראל. הכרם הינו בעל אדמה ייחודית ומגוונת, שילוב של אדמת בזלת עם מגוון תלכידי גיר ומאובנים.

תיאור היקב את היין: להר אודם סירה צבע אדום עמוק נוטה לסגול בשוליו. ליין ניחוח של עץ קלוי ותיבול ים תיכוני, טעמים של אוכמניות פרי שחור בשל ומעט אדמתי. ליין גוף מלא ועוצמתי עם משקל ונוכחות מרשימה בפה הממשיכה לסיומת בלתי נגמרת.

הענבים נבצרו בבציר ידני והובאו ליקב לתסיסה קרה ואיטית במכלי נירוסטה אשר במהלכה הופקו הטעמים, הבשומת והצבע. לאחר מכן, הועבר היין  ליישון בחביות עץ אלון צרפתי.

יישון: 18 חודשים עץ אלון צרפתי.

אלכוהול: 14.5%

T.A. –  gr/l5

pH: 3.62

פקק: שעם

טמפ' הגשה מומלצת: 18-20 מעלות C

לשתות עד: 2021

מחיר מומלץ לצרכן 140 ₪.

יקב הר אודם וולקני קברנה סוביניון 2016

רשמי טעימה שלי: צבע, ליבה סגולה בצבע אדום עם שוליים בוהקים. האף, שופע בארומות של דובדבן שחור, דומדמניות שחורות, תיבת סיגר ואלון, מורכבים עם רמזים של קקאו ופריחה סגלגלה עדינה. הפה, יבש. הגוף בינוני. מביא עמו טעמים של דומדמניות בשלות. דובדבן שחור ומגע של פרי יער אדום. תבלינים. פירות מעוגלים. ווניל, וסוג של מתקתקות. הסיומת טובה.

זנים: 100% קברנה סוביניון

תיאור היקב את היין: בעל צבע אדום ארגמני ניחוח של פירות יער שחורים ומעט וניל, טעם אדמתי, תיבולי, שזיף בשל ועלי טבק, מלווה בגוף מלא ורך.

כרמים: מקור הענבים בכרם אודם הנטוע על אדמת בזלת כבדה. כרם זה נהנה מהאקלים הייחודי של רמת הגולן.

יישון: 12 חודשים עץ אלון צרפתי.

אלכוהול: 14.5%

g/l T.A.5.04

pH: 3.65

פקק: שעם

כשר: כן

טמפ' הגשה מומלצת: 18-20 מעלות C

לשתות עד: 2022

מחיר מומלץ לצרכן 85 ₪.

יקב הר אודם

מושב אודם, צפון רמת הגולן
בואו להכיר את סיפור המשפחה ולטעום את היינות של היקב 
פתוח בימים א'- ה' בין השעות: 10:00-17:00
ביום ו' וערבי חג 10:00- שעה לפני כניסת שבת
שבת וחג סגור.
לתיאום ביקור או אירוע התקשרו : 04-6871122

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top