חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מאור ממליץ על 3 יינות “גבעת אורחה” לבן 2016 , “גבעת אורחה” אדום 2012, ויין הדגל תל פארס 2010 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

יקב מאור, של היינן דני מאור, מייצר כ-12,000-15,000 בקבוקי יין בשנה. היינות של יקב מאור מיוצרים בתהליך ארוך וסבלני תוך שמירה על ניקיון וסטנדרטים גבוהים. הם משתמשים בתסיסות ספונטאניות טבעיות בלבד, השריות ארוכות ויישון ארוך בחבית ובבקבוק, סגנון “עולם ישן”. היינות של היקב, אלגנטיים ומורכבים, מתפתחים היטב בבקבוק ובכוס, ומתאימים לחובבי יין מקצועיים כמו לשותה הפשוט. ליינות האדומים יכולת יישון ארוכה מאוד, ובהתאם נמכרים זמן יחסית ארוך לאחר הביקבוק.
מתחילת הדרך ועד היום היינות נמכרים במסעדות איכות, מלונות בוטיק, מעדניות וחנויות בתל אביב וברחבי הארץכרם מאור ממוקם במרכז אזור הגידול "תל פארס", מוקף מכל צדדיו באלפי דונמים של כרמים השייכים למגוון רחב שליקבים בכל הארץ. הזנים הנטועים בכרם הם סירה, קברנה סוביניון ופטיוורדו. בעתיד ינטעו חלקות נוספות. הכרם מטופל על ידי הכורם עופר תורג'מן, בניהול ממשק חקלאי אקולוגיטבעי, עם שימוש מינימאלי בריסוסים כימיים, דישון ומיכון חקלאי. החל משנת 2010 כל הענבים מגיעים מהכרם בתל פארס. יקב מאור ממליץ על 3 יינות “גבעת אורחה” לבן 2016 , “גבעת אורחה” אדום 2012, ויין הדגל תל פארס 2010 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

יקב מאור סדרת גבעת אורחה – זוהי הסדרה הבסיסית של היקב. יינות שירשימו מאוד את הטועם המקצועי, ויערבו לחיכו של הלוגם הפשוט, במחיר הוגן מאוד ביחס לאיכותם. היינות נקראים על שם גבעת אורחה, שתוחמת את אזור הגידול מדרום.

יקב מאור “גבעת אורחה” לבן 2016 :

זהו נכון להיום היין הלבן היחיד בארץ מאזור הגידול תל פארס. ממסך של סוביניון בלאן וסמיון מחלקה המתאפיינת ביבול נמוך מאוד ואיכות פרי גבוהה. הבשלה מלאה ומדויקת, בשילוב תסיסה טבעית קרה הביאו יין מאוזן ומדויק עם שילוב נפלא של מינראליות ופירותיות. יין עדין ואוורירי, מעט “קריספי” בעל חמיצות קלה ונעימה, מושלם לקיץ הישראלי, וילווה היטב פסטות קלות ופירות ים.

רשמי טעימה שלי: צבע קש עם גוונים ירוקים ושוליים בוהקים. באף, ניחוחות עדינים ומרוממים של פרי הדר, מלון דבש. הפה, עסיסי נקי ורענן עם חומציות אדירה ואופי מינרלי המאוזן על ידי טעמים עשירים של פירות לימונים, פסיפלורה ואשכולית ורודה. החך בהיר, אלגנטי, מאוזן היטב עם מרקם נקי, רענן וגימור ארוך.

אלכוהול: 13.5%

מחיר לצרכן: 80 ש"ח.

כשר: לא.

יקב מאור “גבעת אורחה” אדום 2012 :

היין עשוי מענבי קברנה סוביניון 66%, 30% ענבי סירה, 4% ענבי פטי ורדו. היין יוצר בתהליך של תסיסה טבעית ויישון של שנה בחביות, ועוד שנתיים בבקבוק. היין מוכן כעת לשתייה, ונותן מיד מהפתיחה תחושה עשירה, שופעת ורכה עם מגוון רחב של ריחות וטעמים. יין עם שילוב מושלם בין שתייה קלה ומהנה לעושר ומורכבות.

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של פרי יער שחור פטל, קסיס, אדמה מעושנת, טבק וליקוריץ. בפה, מבנה פרי יער שחור, מסיבי עשיר ונוכח. עשבי תיבול, מינרלים וסיגליות מאוזנים יפה. גוף בינוני עד מלא, מרובד יפה מרקם. סיום ארוך.

אלכוהול: 15%

מחיר לצרכן: 80 ש"ח.

כשר: לא.

יקב מאור תל פארס 2010 :

יין הדגל של היקב. ממשיך את המסורת הארוכה שליינות “סירה” של היקב שהתחילו בשנת 2005 . היין עשוי מ 100% ענבי סירה מהכרם של היקב שבתל פארס, עם מעט תוספת על ענבים מכרם הר מירון, ונקרא על שם תל פארס שתוחם את אזור הגידול מצפון. היין עבר השרייה ארוכה ויישון של מעל שנתיים בחביות אלון צרפתי. היין עשיר בטעמים וריחות של שוקולד, בשר מעושן פטל ושזיף. בתנאי אחסון נכונים יגיע לשיאו בשנת 2024.

רשמי טעימה שלי: בהחלט יתכן שאת היין הזה כבר תתקשו למצוא ואם עלה בידכם שימו עליו את ידכם וכספכם. אחרוני בקבוקי ה- 2010 אזלו כמעט ביקב, וה-2011 משווק. ויחד עם זאת תמצאו ביין עור שחוק, דובדבן מיובש עומק והרבה אופי. גוונים אדומים של פרי יער אדום ארומאטי לצד רמזים לפטל שחור, פרחוניות סגלגלה ונימה מעושנת. בעוד החך בעל המשקל הבינוני עד מלא, מציע טאנינים משובחים וטעמים של  עור ודובדבנים, שוקולד כהה ותבלין מפולפל. יופי של יין שהזמן רק עשה ויעשה לו טוב.

אלכוהול: 14.5%

מחיר לצרכן: 150 ש"ח.

כשר: לא.

יקב מאור

יינן: דני מאור

נאות גולן

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top