חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בזלת הגולן: קברנה סוביניון ברונזה 188 – בציר 2015 מכרם יחידני Single Vineyard בתל פארס שברמת הגולן – לב ליבו של אזור בו לחמה חטיבת השריון 188, במלחמת יום הכיפורים – ולכבודה נקרא היין ' 188'.

חבר שלי אורי נעים, איש הגולן, טעם, את היין, התלהב והבטיח לדאוג לי, ליין החדש, של יקב בזלת הגולן. ואורי, תאמינו לי, הכי מקושר ותמיד מקיים את שהבטיח. לרגל שנת ה- 70 למדינה, משיק יקב בזלת הגולן, יקב הבוטיק הראשון שהוקם בגולן, יין קברנה סוביניון ברונזה כרם 188, מבציר 2015, עם פקק הברגה של דגל ישראל, לכבוד חטיבה 188.
ענבי הקברנה סוביניון ליין זה, מגיעים מכרם יחידני Single vineyard בתל פארס שברמת הגולן – לב ליבו של אזור בו לחמה חטיבת השריון 188, במלחמת יום הכיפורים – ולכבודה נקרא היין ' 188'. בשנת 2009 יצא לאור ספרו של אבירם ברקאי: "על בלימה: סיפורה של חטיבה 188 במלחמת יום כיפור", אשר תרם רבות להעלאת המודעות לסיפורה ההרואי של החטיבה במלחמה. יינות בזלת הגולן ידועים כעתירי אלכוהול ואינם מוותרים על טעמם הייחודי.

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה ועמוק, השוליים בוהקים. אף, פרי יער שחור, אוכמניות כחולות ועסיסיות, ריחות תבלינים דמויי ארז, מרווה ועשבי תיבול יבשים. ניחוחות משניים, של וניל וקופסת סיגרים. בחך, גוף מלא, מרקם מוצק, אך חלק, של פרי נהדר ועגול, מגובה במבנה טאנינים. עמוד שדרה איתן, טעמי פרי יער שחור, שופע דובדבנים שחורים, רמיזות לקאסיס, ליקוריץ, ונגיעות איקליפטוס, לצד שוקולד כהה וקרמל, נתמכים בחומציות נאה ומאוזנת. הסיומת ארוכה.

הערה אחת יש לי: מצד אחד, ליין פקק נושא דגל מדינת ישראל, זה ייחודי ליקב בזלת הגולן ואני גם לגמרי מבין את הכבוד והמחווה ל-70 שנות עצמאות למדינה ובטח את ההקשר לגבורת לוחמי חטיבת השריון 188. מצד שני, זהו פקק הברגה. והיין, זה יין עם פוטנציאל התיישנות, כמו מרבית היינות של היקב. עם פרי מצוין, אלכוהול גבוה, חומציות נאה ומאוזנת. אישית, אני איש שמאמין בפקקי שעם ולא בפקקים מתכתיים והאמונה שלי בפקקי שעם, קל וחומר איכותיים, הלכה והתחזקה אחרי ביקור מקצועי שהיה לי במפעל AMORIM בפורטוגל, אצל יצרן פקקי השעם הכי גדול בעולם, אני רוצה לקוות, שפקק המתכת  שבראש הבקבוק הנ"ל, יעשה את העבודה בהיבט ההתיישנות על ציר הזמן, מאחר והיין בהחלט ראוי לעשות זאת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי קברנה סוביניון

כרם: "כרם תל פארס" , ענבי קברנה סוביניון מכרם יחידני ואיכותי Single vineyard הכרם ניטע על אדמת הבזלת הפורייה והעשירה של רמת הגולן , בלב ליבו הפועם של אזור הרואי בו לחמה בחירוף נפש, חטיבת שריון 188, במלחמת יום הכיפורים.

תהליך הייצור: בציר ומיון ידני, מעיכה והפרדת שזירות, תסיסה במכלי נירוסטה.

התיישנות: היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי במרתף היקב במשך 20 חודשים.

תיאור היין על פי היקב: היין בעל צבע אדום עמוק, חלק ופירותי. עשיר ומתובל עם נגיעות של דובדבנים ופטל שחור. מרקם קטיפתי וסיומת ארוכה עם נוכחות מרשימה. מצוין ליישון.

אלכוהול: 15%

יקב בזלת הגולן מטפח 100 דונם של כרמי יין, הממוקמים בצפון רמת הגולן בגובה של 900 מטר מעל פני הים. הבציר מתבצע באופן ידני, ובתהליך הייצור משתמשים בשיטות הכנת יין עתיקות, המשולבות עם טכנולוגיות חדשניות ומודרניות. בחנות היקב ניתן לרכוש מיינות היקב ותוצרת הגולן.

כשרות: כל יינות יקב "בזלת הגולן " הינם כשרים למהדרין לכל ימות השנה.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 22º -18 º C

פקק: הברגה.

מחיר לצרכן: 120 ₪.

ב'בזלת הגולן' מאמינים בקשר העמוק עם רמת הגולן ואכן, לוגו היקב מורכב ממטבע עתיק, אשר נמצא בחפירות ארכאולוגיות באתר גמלא שברמת הגולן. על המטבע מוטבע דיוקנו של האל היווני דיוניסוס – אל היין והפריון, אבי הצהלה, שמחת החיים והחגיגה האינסופית.

יקב בזלת הגולן

להזמנת ביקורים אנא תאמו מראש:
מושבה קדמת צבי, רמת הגולן 12421
טל: 04-6965010 נייד: 050-8485010
[email protected] 

 

.

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top