חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן ירדן קברנה סוביניון כרם בראון 2014

זהו יין המוגדר ביקב רמת הגולן כיין "פרימיום" בסדרת ירדן, כשמעליה תמצאו את סדרת ה"קצרין" המוגדרת ביקב "סופר פרימיום" רק שלצערי, לא הצלחתי לשים עליו את ידי ולפיכך טעמו לא בא אל פי. ומאידך, "סדרת ירדן" ביקב רמת הגולן, מוגדרת כך: "אין מרשים יותר מהחיבור המושלם בין יצירת האומנות של הטבע לבין היצירתיות של האדם. זו מהות סדרת ירדן, סדרת הדגל של יקב רמת הגולן, המשלבת  בין ענבי היין הנבחרים, יצירת האומנות של הטבע ברמת הגולן, לבין היצירתיות של יינני היקב."

היין המוצג והמסוקר כאן, נמצא ביקב תחת ההגדרה של יין "פרימיום" וכאלה תמצאו ביקב ב"סדרת ירדן" לא מעט. ומאידך, ככל שתתקדמו בקריאה על היין ובמרב הפרטים שהיקב שחרר אודותיו, תסיקו מיד שמידת ההשקעה, האיכות, והתוצאה, משיקים ללא ספק, ובאיכות ובכבוד הראוי, ליינות דגל מתחרים, של יקבים בולטים אחרים.

יקב רמת הגולן ירדן קברנה סוביניון  כרם בראון 2014

רשמי טעימה שלי: צבע, קלרט כהה ועמוק עם שוליים בוהקים. אף, מורכב מזֵר של גרגרי יער, עלים ואדמה מטופחת, ניחוחות בשלים, עשירים ונדיבים של פטל שחור, ליקוריץ, שזיף, קסיס, ווניל, תבלינים וארז. בפה, גוף מלא. רענן, עם עמוד שדרה איתן. מרקם צפוף. קטיפתיות. חומציות תומכת, עם רמיזה מתקתקה, לתבליני קינמון, קפה קלוי, שכבות של דובדבנים שחורים ועסיסיים ורמיזה לטעמי עופרת עיפרון מחודד. כולם נאחזים בחוזקה בטאנינים חלקים ומלוטשים. אופי אסרטיבי. אלגנטי. סיומת ארוכה.

יין זה מיוצר אך ורק מענבים אשר גודלו בכרם בראון, הממוקם בצפון רמת הגולן, בגובה של 1,040 מטר מעל פני הים. המבנה הטופוגרפי של הכרם מתאפיין במישורים ומורדות מתונים, עם שיפוע ומפנה דרום מערבי ואדמתו מורכבת מבזלת וטוף ומנוקזת היטב.

כרם בראון ניטע בשנת 2009 עם גפני יין איכותיות מבית המשתלה החדש של היקב בשיתוף Entav-Inra והוא מהווה את אחד מכרמי הדגל של היקב.

ירדן קברנה סוביניון  הוא יין קברנה כרם יחידני שני מכרם בראון. היין יצא במהדורה מוגבלת של 50 חביות בלבד.

על יינות ירדן כרם יחידני:  מיום הקמת היקב, הפילוסופיה והעשייה של יקב רמת הגולן מתמקדים בלימוד לעומק וחקר הטרואר של כרמי היקב והשפעתו על אופן גידול זני גפני היין השונים והפוטנציאל הגלום בהם; זאת בתהליך עתיר השקעה ומתמשך, אשר כולל פיתוח אמצעים טכנולוגיים ייחודיים, לצד קידום ושכלול הניסיון והיצירה. יינות ירדן מכרם יחידני הינם יינות פרימיום המופקים מענבים הגדלים בכרם אחד בלבד. כל כרם וכל חלקה מטופלים בצורה פרטנית ובתשומת לב מירבית, במטרה למצות את מירב הפוטנציאל הגלום ברמת הגולן – "ארץ היין", הטרואר של יקב רמת הגולן.

התיישנות: 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

תיאור היין על פי היקב: היין מציג ניחוחות ארומטיים של פירות אדומים ושחורים בשלים, מאפיינים של אדמה וקקאו, רמזים לתבלינים ועשבי תיבול טריים כשברקע עץ אלון צרפתי. זהו יין קברנה סוביניון מכרם יחידני מלא גוף, עשיר בטעמים ובעל סיומת ארוכה.

פוטנציאל השתבחות: בעוד שניתן ליהנות מהיין עם צאתו, ירדן קברנה סוביניון כרם בראון 2014 יהיה במיטבו לאחר מספר שנות התיישנות. היין ימשיך להשתפר בבקבוק וישמור היטב על תכונותיו הרבה יותר מעשור משנת הבציר.

על ייחודיות שנת בציר 2014: החורף שקדם לבציר הביא עמו תקוות גדולות להמשכו כאשר התחיל עם חודש דצמבר רטוב וקר במיוחד. בשיאה של מערכת זו נמדדו באחד הכרמים שלנו טמפרטורות שוברות שיאים של 17°C מתחת לאפס, אולם ארבעת החודשים הבאים אופיינו בטמפרטורות מעט גבוהות מהרגיל ועם 58% בלבד מממוצע הגשמים. החודשים מאי עד אוקטובר היו לשמחתנו מעט קרירים מהרגיל, ללא כל אירועי מזג אוויר קיצוניים. הבציר התחיל מעט מאוחר ונמשך רק 12 שבועות, פרק זמן קצר יחסית לעונות הבציר אצלנו. עונת הגידול היפה יחד עם יבולים מעט נמוכים מהממוצע הסתכמה בבציר יוצא מן הכלל.

על אזור הגידול: הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ 400- מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

סוג היין: יין אדום יבש

אלכוהול: 15%

כשרות: כן.

טמפרטורת הגשה מומלצת: יינות אדומים חשוב לשתות בטמפרטורה של 18-20 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 240 ש"ח.

יקב רמת הגולן

ת.ד. 183 קצרין 1290017
טל 04.6968400
www.golanwines.co.il

צילום: חגית גורן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top