חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אורטל משיק רוזה 2017 (היין הראשון ביקב של הייננית נעמה סורקין) לכבוד חג השבועות

יקב אורטל נוסד בקיבוץ אורטל בשנת 2009. הוא התחיל כיוזמה של חבר קיבוץ, שלאחר מספר שנים של ייצור יין כחובבן הפך את האהבה למקצוע.
עם השנים עבר היקב מספר גלגולים ואכסניות וכיום היקב מנוהל על ידי הייננית והכורמת נעמה סורקין, שהצטרפה ליקב בבציר 2017 ולצידה אלון מילר, חבר הקיבוץ. ביחד הם אחראיים לגידול הגפנים, ייצור היין, אירוח במרכז המבקרים וכל השאר.
היקב ממוקם בין הכרמים, צופה על נוף הגולן המרהיב ומייצר כ- 30,000 בקבוקים בשנה מ 30 דונם שניטעו ב 2010 ובהם הזנים רוסאן, ויונייה, סירה, מרלו, קברנה סוביניון וקברנה פרנק. הייננית נעמה סורקין (ילידת רמת הגולן) למדה ייננות באוניברסיטת אדלייד באוסטרליה ועבדה במשך 12 שנים כייננית של יקב דלתון, ואחר כך ככורמת בכרם תל פארס שבגולן ועסקה גם ביעוץ ליקבים. ביקב אורטל, נעמה סורקין עושה יין בקנה מידה אינטימי המאפשר לה להיות במגע קרוב עם הגפן והאדמה בכל ימות השנה. התפיסה הייננית של נעמה אותה היא מביאה לידי ביטוי ביקב, היא לייצר יינות שייצגו נאמנה את אזור הגידול שלהם ובעשיית יין טבעי ככל שניתן מבלי לוותר על המעלה החשובה ביותר – שיהיה טעים!
בציר 2017 הוא הבציר הראשון של נעמה סורקין באורטל ורוזה 2017, הוא היין הראשון , פרי עבודתה שנמצא כבר על המדפים.

יקב אורטל רוזה 2017

רשמי טעימה שלי: צבעו ורוד חיוור, עם גוונים אדמדמים. צלול, עם שוליים בוהקים. באף, קמים ובאים ניחוחות של גרגרי יער אדומים וריחות אפרסק, דובדבנים ופטל ונימה עשבונית. בפה, פרי טרי ורענן, פטל ושזיפים אדומים. הגוף קל עד בינוני. החומציות נוכחת, תומכת ומאוזנת. הסיומת פירותית ארוכה. תמורה נאה למחיר.

ייננית:

נעמה סורקין

סוג היין:

יין ורוד יבש.

זנים: 

50% קברנה סוביניון, 50% סירה

אזור גידול:

צפון רמת הגולן. 900 מ' מעל פני הים. הכרם נטוע במישור למרגלות תל שיפון על אדמת בזלת עמוקה.

ייננות:
הענבים נבצרו בבציר ידני ונסחטו בסחיטה ישירה ללא השרייה על הקליפות.
הסירה תסס בחביות בנות 300 ליטר בתסיסה ספונטנית שנמשכה כ 4 שבועות, וקברנה סוביניון תסס במיכל נירוסטה במשך כשבועיים.עם סיום התסיסות נעשה הבלנד בין שני הזנים והיין עבר להתבגרות נוספת של כחודשיים.

אלכוהול: % 13.0

המלצת הגשה: היין מומלץ לשתייה כשהוא מצונן היטב.

מחיר: 68 ₪.

כשרות: לא.

יקב אורטל

046960770

[email protected]

קיבוץ אורטל אורטל 1243000

קרדיט צילום: עדי פרץ

קרדיט עיבוד התמונה לרקע נקי: ניר רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top