חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אהרון" יין קינוח מחוזק – תחילתו של ביקוש שיביא לחידוש ההספקה

זהו סיפור קצר על יין קינוח מתוק ומחוזק שאת ראשוניותו, טעמתי בכוס פלסטיק באחד מביקורי ב"פרלמנט של שבת בבוקר" המתכנס באדיקות מדי שבת בבוקר מזה שנים בחזית הכניסה למרכז המבקרים של יקב רמות נפתלי. או אז, התאהבתי במתיקות החנפנית המלטפת והטובה של הנטעם וביקשתי לעצמי מיוצרו "חבר הפרלמנט" והכורם אהרון עדוי שכנו של היינן איציק כהן, לשריין עבורי בקבוק.

הרעיון ליין קינוח מתוק זה, נולד בראשו של עמית טולדו היינן של "יקב טריו" ו"יקב אבידן", שני יקבים שפעלו תחת קורת הגג וציוד המיכון המודרני והחדיש של יקב רמות נפתלי. שני יקבים אלה, כבר לא קיימים (וחבל) חלק מהציוד שהיה שייך ספציפית לאותם יקבים נמכר ועמית טולדו יינן מוכשר בפני עצמו, נסע לניו זילנד להתמקצע עוד קצת באהבתו ליין.

כמות של כ- 300 קילוגרם ענבי קברנה סוביניון שנבצרו ברמת סוכר מאוד גבוהה של כ- 36 בריקס, הונחו לייבוש על מחצלות על גג היקב עד לייבוש ואז עמית ברגליים דרך עליהם וסחט מהם מיץ בכמות זעירה של כ- 50 ליטר נוזל. מאוד מתוק. מאוד מרוכז.

הנוזל, יושן בחבית עץ אלון ל 18 חודשים כשבמהלכם עמית טולדו כבר עזב את היקב ועל היין הופקד הכורם אהרון עדוי, שדאג להשביח את היין, לטעום אותו לאורך תקופת התיישנותו, לגרות אותי ולפתוח את סקרנותי ואת ציפיותיי ואז לקראת ביקבוקו הוא הוסיף לו עוד כ- 50 ליטר יין מענבי קברנה סוביניון שנבצרו בשנת 2017 וחיזק את ההרכב ב- 3.5% ברנדי.

מסתבר, שככה נולדה התלהבות של השכנים, והחברים, וכבר קמה הכוונה, לשחזר את ההצלחה. כי מהכמות שיוצרה אתם כבר מבינים, שיש עדיין חברים ושכנים שעל מקומם בתור רבים.

תווית ליין אין. כמות מהיין אין. ולפיכך, היין בוקבק בבקבוק של "גוורץ" צר וארוך רק בכדי להגביר את התחושה שקבלתי הרבה ולבכות על המצוקה שכלום לא נשאר.

על רמת האלכוהול ביין, לא שואלים, אבל יודעי דבר מספרים, שהיא נושקת ל- 20%.

צילמתי את הבקבוק. חובבי היין, חדי העין, שבינכם, יוכלו להבחין שבחלקו התחתון של הבקבוק נכתב בכתב יד בטוש זהב "אהרון" את הכתוב כבר כמעט ולא רואים, כי הייתי מוכרח לנגב את הבקבוק מתחושה מעיקה של דביקות סוכרית שהייתה עליו, כזו המרמזת בדיוק על התכולה.

רשמי טעימה: אל תקררו. תלגמו ככה. כי יש בו ביין הקינוח המתוק והמחוזק הזה, ארומות וטעמים ותחושות המחברות אופי זני אמיתי של קברנה סוביניון "שרירי" כזה. עם העושר של ברנדי ונגיעות של עץ האלון. פרי יער שחור וכחול בשל. שזיף, אוכמניות, צבע סגול כהה וסמיך, רמיזות לשוקולד, לפטל שחור. מתקתקות מלטפת. מענגת. נעימה. טעימה. מתחנפת. גוף מלא, מרקם עסיסי, רמיזות לטעמי קסיס, ליקוריץ, אגוזים ושוקולד כהה, עבה מרוכז ומורכב. מצאתי חומציות הנותנת הגדרה מעצימה לטעמי אוכמניות ולליקוריץ והכול ממלא את החך עם טעם של עוד.

כמה זה עולה? לא יודע. מוכרים את זה? לא יודע. אפשר להרשם ולקנות את זה? כן. מתי? כמה? תשאלו את הכורם אהרון עדוי !

ככה גם אני ממליץ, שיש לקרוא ליין. "אהרון".

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top