חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"יראון" 2014 – מסדרת יינות הדגל של יקב הרי גליל – יין מושקע ועשוי היטב, השומר על רף של איכות עשייה מצוינת ועם תמונת מחיר ראויה ושוות תמורה

ה"יראון", הנו אחד מ- 4 – יינות הדגל ( סדרת פרימיום גבוהה ונבחרת של היקב ) לצד ה"מירון", "כרם יפתח" והיין הלבן היחיד בסדרה זו ה"אביבים" של יקב הרי גליל. יקב הרי גליל, ביראון, ממזג בין המאפיינים הייחודיים של הרי הגליל העליון והמומחיות רבת השנים בייצור יינות איכות. ליקב שישה כרמים בעלי מאפיינים טופוגרפיים ואקלימיים שונים, נטועים באדמת הרי הגליל העליון הפורייה, בגובה של עד 700 מטר מעל פני הים. מבחר הכרמים מאפשר יצירת מגוון יינות, מתוך פסיפס רחב של ענבים. ה"יראון" של יקב הרי גליל, נחשב בעיני רבים כיין האייקוני הכי נחשב של היקב ובצדק. הוא עשוי מענבים מזני בורדו בתוספת ענבי סירה. ככלל, כשמדובר על יינות דגל, או יינות פרימיום, יש הנוטים ביקבים אחרים, להצמיד ליינות אלה גם תווית מחיר גבוה, כי יש הסבורים שמתפקידה של תווית תג המחיר הגבוה, למצב שם גם את היין, כאשר לא בהכרח ולא תמיד יש הלימה בין היין לבין המחיר הגבוה הנדרש בעדו. היראון מצד שני, מהווה את הדוגמה לדעתי הכי נכונה ליין דגל מושקע ועשוי היטב השומר על רף של איכות עשייה מצוינת ועם תמונת מחיר של כ- 110 ש"ח ולבטח תסכימו איתי אחרי שתלגמו מהיין שהתמורה בעד המחיר גבוהה ביותר וראויה כמו היין הנהדר הזה. תודה גדולה, לידידי מהגליל ששלח לי את היין הזה כמתנה, בידיעה ברורה שאני אכתוב עליו רק דברים טובים וזה רק מפני שהוא מכיר את היין, יותר טוב, משהוא מכיר אותי. 

יקב הרי גליל יראון 2014

רשמי טעימה שלי: מניסיון העבר ומטעימת לא מעט יינות יראון מהראשונים שבהם על ציר הזמן, גם יין זה חרף העובדה שהוא מבציר 2014 ואנחנו נמצאים כבר בשלהי שנת 2017 ( ובל נשכח – כשנה וחצי יישון בחביות ) הוא עדיין "צעיר" עם הרבה כוח במותניים הבא לידי ביטוי בנוכחות טאנית וחומציות מצוינת. הוסף לזה, עושר של פרי, מורכבות, גוף טוב, מבנה מצוין, "חוזק", ונוכחות טובה של עץ לא מאפיל. הצבע, סגול כהה, נוטה לשחור עמוק. השוליים בוהקים. האף נהדר. מביא עמו, רמזים לפרי יער שחור וכחול לצד פלפל ירוק, ופלפל שחור, נגיעות מנטה וליקוריץ, פטל, שוקולד, שזיף בשל ודובדבנים. הפה נעים ומלטף. האלכוהול נוכח אך לא מכביד (תקררו במעט). תיבול מתקתק עם תחושה מעט ירקרקה. סיומת טובה וראויה. יין שישביח טעמיו בוודאות עם הזמן. במחיר מציאה שכזה, שווה להשקיע בשישייה או תריסר, ולהתלהב מהטעם 3-5 שנים קדימה. 

אזור גידול: הרי הגליל העליון

הרכב זני: 56% קברנה סובניון,32% מרלו, 7% סירה, 5% פטיט ורדו

סגנון: יין הדגל של היקב, בלנד המופק מענבים שגדלו בכרמי הגליל העליון. ליין אופי עוצמתי וצבע בורדו בוהק, מלווה בארומות שופעות של גרגרי יער, דובדבנים וריבת שזיפים על רקע ניחוחות מתובלים של וניל, ציפורן ועץ אלון קלוי. יין מאוזן היטב, גוף מלא וסיומת ארוכה וקלאסית.

תהליך הייצור: 14-21 ימי תסיסה "על הקליפות" בכ-30 מעלות. תסיסה מלולקטית מלאה.

 יישון בחביות: 16 חודשי יישון בחביות עץ אלון צרפתי.

הבציר: החורף שקדם לבציר 2014 החל בסופת שלג עוצמתית שסיפקה את רוב דרישות הקור של הגפנים. המשך החורף היה דל במשקעים. בתחילת מאי הגיעה מערכת גשם אשר פיצתה על החוסר במשקעים ואפשרה התעוררות הגפנים בקרקע לחה. מזג האוויר לאורך העונה היה מתון ואף קריר מהממוצע וללא אירועי קיצון. הבשלת הפרי הייתה אחידה והבציר התאפיין באיכויות גבהות מאוד.                   

נתונים אנליטיים:          אלכוהול             15%

חומצה (גר/ל)      5.8

pH                   3.63

מתיקות              יבש

אחסון ויישון:  יש לאחסן במקום קריר וחשוך. בתנאי אחסון נאותים, היין ישמר היטב במשך שבע שנים ויותר ממועד הבציר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °16°- °18

מחיר: 110 ₪.

כל יינות יקב הרי גליל נקיים מחשש עורלה ורבעי וכשרים למהדרין מן המהדרין לכל ימות השנה, בהשגחת הרב א. ד. אויירבך רב ואב"ד לעיה"ק טבריה והרב ישי סמואל, ר' מח' הכשרות רמה"ג.

יקב הרי גליל

 קיבוץ יראון ד.נ. מרום הגליל ישראל 1385500
טלפון 04.6868748 | פקס 04.6868506
[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top