חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב סלוקיה יקב הבית של חגי שלום הבעלים של מסעדות הבשרים "מיטשוס" עם המלצה ליינות סוביניון בלאן 2016, שרדונה 2015, שיראז 2012, קברנה סוביניון 2014, ובלנד 2014, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

זהו לי החג השני, שבו אני מסקר בהנאה רבה אני חייב לציין, את היינות של יקב סלוקיה של ידידיי חגי שלום ושיפי רעייתו המקסימה, הבעלים של צמד המסעדות "מיטשוס" מהטובות במסעדות הבשר בארץ ובעלי יקב סלוקיה שהוקם בתוך מסעדת מיטשוס בקצרין יקב שהלך וגדל והרחיב את ייצור היין ליינות שרבים מדברים אודותיו ונלגמים בהנאה רבה במסעדות הבשר של היקב, ובמסעדות רבות נוספות בארץ. הייתה לי זכות ראשונים לטעום את ראשוני היינות במסעדה עם תחילת דרכו של היקב, וההנאה נמשכת על ציר הזמן ככל שהיקב והיינן "משתפשפים" בניסיון וידע. יקב סלוקיה שברמת הגולן הוא יקב קטן המיצר כ-10,000 בקבוקי יין אדומים ולבנים בשנה. היקב הוקם בשנת 2004 ושוכן בסמוך למסעדת הקצבים “מיטשוס” יקב סלוקיה הינו חלק בלתי נפרד ממסעדת מיטשוס, שמתמחה בהכנת מנות בשר מעדרי הבקר של רמת הגולן הידועים באיכותם. חגי ושיפי, התמחו בייצור יין בעשור האחרון ועושים את כל עבודת היקב, מהכרם ועד הבקבוק, מתוך התפיסה שעיקר עבודת היין נעשית בכרם. כדי שהחוויה הקולינרית תהה מושלמת הם מציעים ללקוחותיהם יין משובח שמשלים את החוויה הקולינרית הייחודית יינות היקב, מוצעים למכירה למסעדות וחנויות יין ייחודיות. יקב סלוקיה, משלב שיטות מסורתיות עם חידושים טכנולוגים והיין מבטא את הכרם וה"טרואר" עם שימת לב מיוחדת ליצור יין משלים לחוויה הקולינרית שמציעות המסעדות השונות. יקב סלוקיה יקב הבית של חגי שלום הבעלים של מסעדות הבשרים "מיטשוס" עם המלצה ליינות סוביניון בלאן 2016, שרדונה 2015, שיראז 2012, קברנה סוביניון 2014, ובלנד 2014, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

יקב סלוקיה סוביניון בלאן 2016

רשמי טעימה שלי: הסוביניון בלאן של יקב סלוקיה, צריך להתמודד בתחרות קשה עם מקביליו משלל היקבים בארץ מיקבי הבוטיק ועד ליקבים הגדולים והמסחריים והתחרות כאן קשה. בתמונת מחיר של 89 ש"ח, התחרות הופכת אף להיות יותר קשה. הצבע זהוב, השוליים בוהקים, האף פרחוני מאוד וארומטי. פרי לבן. חמיצות נוכחת. יין נעים, קליל, לא מחייב, וחסר יומרות 

תיאור היקב את היין: יין זה מיוצר מענבי סוביניון בלאן שנבצרו בבציר ידני בכרם בן זמרה בגליל העליון נבצרו ונסחטו באשכולות שלמים ליצירת יין רענן בעל ניחוחות פריחה היין בעל חומציות מאוזנת, טעמי תפוח ירוק וניחוח פרחים. מתפתח לבשלות  של אפרסק לבן. היין צעיר ומתאים לשתייה בימי הקיץ הישראלים ליד גבינות בשלות מאכלי דגים שונים.

זן: 100% ענבי סוביניון בלאן

בציר: 2016

סגנון יין : לבן יבש

כרם: בן זמרה

אלכוהול: 12%

מחיר לצרכן: 89 ש"ח.

יקב סלוקיה סוגניי בלנד 2014

רשמי טעימה שלי: כשטעמתי וסיקרתי את הקברנה סוביניון, הייתה לי בסוף תחושה, שהיין יוצר במטרה להיות יין הבית של מסעדות הבשר ככזה שייתן פייט מצוין מול מנות הבשר הכבדות. גם ביין הבלנד הזה, לדעתי זו החשיבה וזה היה הכיוון של חגי שלום היינן. ליצור יין מעניין, מורכב מבלנד, אבל כזה שיהווה חלופה ליין הבית וידע להתמודד עם מנות הבשר. צבע כהה נוטה לאטום. פרי יער שחור ואדום, תיבול, פלפל שחור. עשבוניות ארץ ישראלית, ירקרקות מסוימת, מרווה וטימין. פה, גוף בינוני עד מלא נוכח, מבנה טוב. מרקם נעים, טעים, מתובל, מעודן ומרוכך בפינות. חמיצות נוכחת. מאוזן היטב. סיומת טובה. 

תיאור היקב את היין: יין זה מיוצר מענבי קברנה סוביניון, מרלו ופטי וורדו שנבצרו בבציר ידני. קברנה מכרם בן זמרה בעל גוף רחב שבנה את מבנה היין, מרלו מכרם בן זמרה מעודן בעל טעמי פירות יער אדומים מעודנים, פטי וורדו כרם צבעון אורגני מאוזן חומציות מודגשת מבליטה את טעמי הפרי השחור. יין מעט טאני שיכול להישמר עוד מספר שנים .

יישון: יושן בחביות עץ אלון חדשות למשך 12 חודשים

התאמה לאוכל: מתאים למאכלי בשר אדום תבשילי קדירה ומנות חלבונים מורכבים.

מחיר לצרכן: 99 ש"ח.

יקב סלוקיה Shiraz 2012

רשמי טעימה שלי: צבע אדום סגול ארגמני עמוק. באף, פרי יער שחור, פרחוניות סגלגלה רמיזות ללוונדר לצד תיבול, קלייה, שוקולד מריר ופלפל שחור. בפה, עגלגלות נעימה חלקלקות קטיפתית על החך. פרי יער שחור נוכח נתמך בחמיצות טובה לצד תבלין. איזון טוב. 

תיאור היקב את היין: ענבי שיראז נבצרו בבציר ידני מכרם אשר בעמק קדש. ארומות ענבים בשלות ומתקתקים על גבול הצוף, בוקה חביות עץ קלויות במגוון ניחוחות מפתים , קטורת וצימוקים אוזבקים. היין מפגין רבדים מעניינים ועקביים, רכות ואלגנטיות בפה לצד גוף בינוני קטיפתי ומאוזן
יישון: 12 חודשים בחביות עץ אלון

אלכוהול: 15%

התאמה לאוכל: מנות בשר כבדות וסטייקים.
מחיר לצרכן: 99 ש"ח.

יקב סלוקיה קברנה סוביניון 2014

רשמי טעימה שלי: יין עשוי היטב עם מאפייני אופי זני בולטים ונוכחים. הן בעמוד השידרה והן בעוצמות הפרי. הצבע בגוון עמוק כהה. האף, שופע פרי יער כחול ושחור, קאסיס, ליקוריץ, טבק, ושוקולד. בפה, פרי יער שחור עשיר ועסיסי, נוגע בתבלין. נוגע בעץ. משהו באקספרסיביות של היין גורמת לי לחשוב שהוא נעשה במתכוון ככזה על מנת לתת קונטרה למנות הבשר הדשנות במסעדות "מיטשוס" של היינן והבעלים. אם לכך הייתה הכוונה, הצליח לו, ולו בשל העובדה שעידון ואלגנטיות לא מצאתי פה.

זן: 100% ענבי קברנה סוביניון

תיאור היקב את היין: הענבים ליין זה, נבצרו בבציר ידני בכרם בן זימרה שבגליל העליון ובתל שיפון ברמת הגולן.

זהו יין עשיר בארומות דומדמניות מיובשות , קפה קלוי ופרי בשל בפה מתגלה יין לעיס ומאוזן, עשיר ברבדי תבלינים ופרי המשתלבים בהרמוניה מלאה.

עקביות אחרי הבליעה מעניקה את אותם טעמים. קברנה מדויק ועשוי היטב  הניחן בהרמוניה מרשימה המפגינה מרחב טעמים ורבדים מתפתחים.

יישון: 12 חודשים התיישנות בחבית עץ אלון

אלכוהול: 14.5%

מחיר לצרכן: 99 ש"ח.

יקב סלוקיה שרדונה 2015

רשמי טעימה שלי: לחובבי ז'אנר השרדונה של העם-עץ. צבע זהוב כעין הקש, שוליים בוהקים. אף פרחוני, נוגע בפרי לבן, תיבול. פה עם פרי וחמיצות נוכחים, נוגעים בעץ אלון, חמאתיות, ואיזון טוב. סיומת ארוכה. שרדונה עשוי היטב. תמורה נאה למחיר.

זן: 100% ענבי שרדונה

בציר: 2015

סגנון : יין לבן יבש

כרם: בן זמרה

יישון: 8 חודשים בחביות עץ אלון

אלכוהול: 13.5%

תיאור היקב את היין: ענבי שרדונה נבצרו בבציר ידני בכרם בן זימרה, גוון זהוב בהיר מפגין חיות ומושך,

האף מאוזן מרוכך המבטא ניחוחות מתקתקה סוכריות תפוחים , אגסים בשיא פריחתם. סיומת ספק חמאתית ספק מתובלת, בפה מתגלה יין אלגנטי שופע טעמי אגס בשל ותפוחים חמצמצים. עץ קלוי במידה מחמיא לטעמי הפרי יוצר מסגרת נעימה המשתלבת יפה עם המרקם האלגנטי של היין, סיומת בינונית ונעימה המשאירה טעם של עוד.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  10 עד 14 C מעלות.

מחיר לצרכן: 89 ש"ח.

יקב סלוקיה

אזור התעשייה קצרין
רמת הגולן

טלפון: 04-6963334

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top