חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Masi Masianco Pinot Grigio/Verduzzo – מאסיאנקו 2015 – יין לבן יבש של יקב MASI

את היקב היוקרתי והנחשב MASI מנהלים סנדרו בוסקיאני SANDRO BOSCAINI  לצד בנו רפאל RAFFAELE BOSCAINI שאחראי על התיאום של הקבוצה הטכנית המונה צוות של מתאם כללי, מתאם טכני, אגרונום, אונולוג, מנהל איכות, עובדי מעבדה ואנשי מכירות ושיווק. ביתו אלסנדרה BOSCAINI ALESSANDRA אחראית על הצד המסחרי. סנדרו בוסקיאני SANDRO BOSCAINI  , הנו הדור השישי ממשפחת יצרני יין  מאזור ונטו שבאיטליה. הוא החל את עבודתו ביקב לאחר סיום לימודי התואר שלו ב- 1964. בשנת 1978, הוא התמנה לנשיא היקב ומאז ועד היום הוא מכהן בתפקיד. 

יקב מאסי שוכן בלב חבל ואלפוליצ’לה שבפרובינציה של ורונה בצפון איטליה, ומייצר יינות איכות עוד מהמאה השמונה-עשרה. היקב נמצא בבעלות משפחת בוסקאיני מזה שבעה דורות ומייצר את יינותיו מכרמים בבעלותו בשילוב שיטות מסורתיות וטכנולוגיה חדשנית. יקב מאסי מתמקד בשלושה זני ענבים קלאסיים של אזור ונטו, קורבינה, רונדינלה ומולינרה. פרוייקט דגל של היקב הוא גילוי מחדש של הזן המקומי אוזלטה, ושילובו ביינות סדרות הדגל. מרבית כרמי היקב גדלים באזורים הרריים, בשיטת ההדליה המסורתית הקרויה פרגולה ורונזית ( Pergola Veronese), שיטה לגידול וגיזום גפנים הבנויה ממערך של עמודים שיוצרים זוית ישרה אל הקרקע. מאסי בוחן כל העת דרכים לשיפור חשיפת הגפנים לשמש, אך טרם מצא תחליף לשיטה הקלאסית.

לחברה פילוסופיה הזוכה להערכה רבה, הכוללת שמירה על השיטות המסורתיות של האזור והקפדה על כל פרט, החל בשיטות גידול הכרמים, דרך סחיטת הענבים והתססת התירוש וכלה ביישון היין. תחת הנהגתו של ד"ר סנדרו בוסקאיני, נשיא מאסי, השיג היקב תהילה והכרה עולמית עד כדי זכיה בפרס “היקב האירופי של השנה״ ע״י המגזין היוקרתי Wine Enthusiast.

אחרי טעימה קודמת של יין זה Masi Masianco Pinot Grigio/Verduzzo מבציר 2012, טעמתי לכבודכם השבוע את היין מבציר 2015 , של יקב MASI. היין מגיע מאזור Friuli-Venezia Giulia, Italy ולהלן רשמיי.

Masi Masianco Pinot Grigio/Verduzzo 2015

יקב MASI –  בלנד לבן מאסיאנקו 2015
פינו גריג'יו דלה ונציה הוא היין הלבן האיטלקי המודרני ביותר. זן זה המגודל בקסטיונס די סטרדה
שבאזור פריולי, ניחן בעושר של ניחוחות וארומות. שילוב הזן המקומי וורדוצו, העובר צימוק קל על
משטחי ייבוש, מעניק ליין את המבנה שלו.

מסיאנקו הוא יין סופר-ווניטיאני בעל אופי, המלווה היטב את מרבית מנות המטבח בן ימינו: מנות ראשונות, דגים ובשר לבן צלוי.

רשמי טעימה שלי: יין מאוד רענן, בעל אופי ופרופיל ארומטי, פירותי, אטרקטיבי ועשיר, הנשען בעיקר על מרכיבי ואופי זן הפינו גריג'יו השולט בבלנד. באף, פרי טרופי, אננס, תפוח, אפרסק. בפה, ליין גוף בינוני עם פרי בשל, מרענן חך, נוגע מעט בעשבוניות לימונית ודבש. ליין פריכות, מורכבות וטקסטורה נעימה מלאה ועגולה במיד-פאלט. הסיומת טובה יבשה וארוכה. מרמזת במעט על טוויסט לימוני ואגוז. יופי של יין.

כינוי מקור:
Pinot Grigio e Verduzzo delle Venezie IGT
מקור גאוגרפי: כרמי "סטרדה דל מליונה" שבחבלי קסטיונס די סטרדה ופריולי.
הרכב זני: 75% פינו גריג'יו, 25% וורדוצו
ייצור היין: שני הזנים נבצרים ומעובדים בנפרד. ענבי הפינו גריג'יו נבצרים בשלהי אוגוסט
ומותססים מיד (25 יום, 10-15 מעלות צלזיוס במטרה לקבל רעננות וריחניות). התסיסה
המלולאקטית מופסקת בטרם סיומה. ענבי הוורדוצו נבצרים בסוף ספטמבר ועוברים
הבשלה לאחר הקטיף למשך 3 שבועות, תהליך רצוי במיוחד בזן זה בשל קליפתו העבה.
לאחר השרייה קרה קצרה (36 שעות ל- C°5 ) הוורדוצו מתחיל את תסיסתו
האלכוהולית במיכלי נירוסטה ומועבר לחביות בריק להשלמתה שם גם עובר תסיסה
מלולאקטית.
התבגרות: הפינו גריג'יו – 3 חודשים במיכלי נירוסטה, הורדוצו – 3 חודשים בחביות. לאחר
השידוך, יישון נוסף בבקבוקים של 45 יום לפחות.
כושר התיישנות: 3 שנים.
רשמי טעימה מטעם היקב: גוון צהוב קש, עם השתקפויות מוזהבות. האף מוצף בניחוחות משמש ואפרסק
המשתלבים עם אננס וארומות של פירות טרופיים. על החיך, מורגש הגוף המלא, והרעננות עם טעמים של פירות בשלים וטעמים של לימון בסוף. היין יבש ובעל סיומת ארוכה.
התאמה לאוכל: מצוין כאפריטיף וליווי למתאבנים. מתאים להגשה עם אנטיפסטי, דגים ובשר לבן על
הגריל. יין לבן בעל גוף בינוני והמון אופי, אידיאלי למטבח המודרני.
טמפ' הגשה: 8°C – 10°C
נתונים אנליטיים: תכולת אלכוהול 13.37% , סוכר שיורי 4.4 גר'/ל', חומר יבש 19 גר'/ל', חומציות כללית
6.07 גר'/ל',ערך הגובה pH 3.10 .
על שנת הבציר 2015 : קיץ חם עם טמפ' מעל הממוצע העונתי והעדר כמעט מוחלט של משקעים, עקב כך הגפנים שנאבקו בהעדר המים הניבו יבול של ענבים בריאים ובוגרים, במצב אידיאלי עם מורכבות בולטות של ניחוחות. כמות היבול הייתה 10% מעל הממוצע ב – 10 השנים הקודמות. הבציר היה טוב באופן יוצא מן הכלל והוביל לייצור יינות לבנים עם ניחוחות טובים וחומציות טובה.

תהליך האפסימנטו (צימוק חלקי של הפרי לאחר הבציר) – הוא מומחיות של מאסי. ביצור המסיאנקו ענבי וורדוצו עוברים צימוק קל. תהליך יוצא דופן זה נועד להעניק ליין הלבן חלקות, גוף, עושר ומורכבות ארומתית שתיווסף לפירותיות של הפינו גריג'יו. השילוב המדוד בין שני זנים מקומיים אלו וטכניקת היצור הייחודית תורמים ליצירתו של יין לבן "סופר-ונטייאני" בעל אופי מובהק וחותמת המצוינות של מאסי, כמו בקמפופיורין הנודע.
המונח Appaxximento מופיע על התווית האחורית של יינות מאסי המופקים מענבים מצומקים- חלקית. לוגו זה מהווה אסמכתא למומחיות של מאסי במאה ה-21. שיטת הייצור הייחודית של יינות היקב היא המקור לגאווה, לייחוד, למיתוג ולבידול. השיטה נקראת אפאסימנטו Appaxximento ובתרגום לעברית ייבוש ענבים על מחצלות במבוק בכדי למקסם ארומות וטעמים מרוכזים. השיטה, מביאה לידי ביטוי בחירה של פרי מובחר ביותר, סידורו ידנית על גבי מחצלות של במבוק, אחסנת הענבים לייבוש ממושך על גבי המחצלות בסביבה טבעית אך מבוקרת ומטוהרת ממזיקים, תקופה ממושכת של ייבוש הענבים על המחצלות לעתים אפילו למשך כל עונת החורף, כתוצאה מכך הענבים מצטמקים ומאבדים ממשקלם כ- 30%-40% בממוצע, מכאן הארומות, הצבע, הסוכר והטאנינים מתרכזים ומתעצמים, ה"בוטריטיס" הרקב האציל מייצר גליצרין שאחר כך יבוא לידי ביטוי בחלקלקות ובקטיפתיות של היין, הארומות עוברות אף הן תהליך אבולוציוני מהשלב הראשוני עד לשלב המורכבות.

מחיר לצרכן: 89 ₪. אתם קוראים נכון. ועכשיו, תרוצו לחטוף את היין.

קבוצת צרפת ישראל ליינות איכות בע"מ

היובלים 30, הוד השרון

טלפון : 09-7411774

פקס: 09-7417912

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top