חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג ממשיך לחדש ומשיק יינות בלנד FAMITAGE דבוקי גוורץ סוביניון בלאן בציר 2016 DESTITAGE ויוניה סוביניון בלאן שנין בלאן בציר 2016 בסדרת Inspire המומלצים לשולחן הפסח

טפרברג

גולת הכותרת הוא יין ה- FAMITAGE החדש המורכב מזן הדבוקי –זן וותיק מאוד בארץ ישראל. לפי הוכברג היה הזן המרכזי בכרמי הארץ עם קום המדינה . זן רב תכליתי ששימש למאכל, צימוקים ויין . יש אינדיקציות ארכיאולוגיות ראשוניות לשימוש בו בתקופות עתיקות בארץ ישראל. היינות החדשים בסדרת יינות הבלנד – INSPIRE הינם יינות איכותיים שפותחו על ידי יינני היקב  שיקי (שלמה) ראוכברגר, אוליבייה פרתי ודניאל פרידנברג, מורכבים משילובים של זנים קלאסיים וזנים ייחודיים של ענבים שמהם נוצרו בלנדים בעלי עושר ומורכבות זנית, טעמים ייחודיים וחדשים לחלוטין שיש להם אופי ברור וחדשני.

לזן הדבוקי היסטוריה ארוכת שנים בארץ ישראל והוא מתאפיין בפירותיות טרופית ובפרחוניות.

שיקי ראוכברגר, יינן יקב טפרברג: "טרום לידת יינות ה -Inspire הלבנים, הצבנו לעצמינו מטרה לנסות ולגדל שני יינות ברורים, שונים, בעלי אופי ובעיקר מהנים. כידוע כל זן התברך בטביעת האצבע האופיינית לו והמושפע מהטרואר שבו הוא גדל. בממסכים הללו ניסינו להעצים את החיבורים הטבעיים של הזנים עם שמירת חומציות טרייה ורעננות.

יין ה FAMITAGE מורכב מחציתו מזן הדבוקי, הידוע כזן עתיק ומסורתי ובעל היסטוריה ארוכת שנים בארץ ישראל ואשר מתאפיין בפירותיות  טרופית אולם בעיקר בפרחוניות.

הענבים שגדלו בכרם "בעל" מבוגר המתאפיין בפרחוניות עשירה שהתחברה באופן טבעי ביותר לפרחוניות של ענבי הגוורצטרמינר ליצירת יין הפמיטאז' עם קו ברור: איכותי, אצילי, פרחוני ורענן עם ענבי הסוביניון בלאן.

יין ה DESTITAGE הוא בעל קו אופייני ברור ושונה. הקו שהנחה אותנו בעשייתו היה  הביטוי הפירותי של השאנין בלאן והוויוניה עם יכולת ההתבגרות שלהם ליצירת יין מלא יותר תוך מיזוג רעננות ופירותיות ליין בעל נוכחות מלאה יותר בשילוב ענבי הסוביניון בלאן החומציים".

יקב טפרברג FAMITAGE- INSPIRE דבוקי – גוורץ – סוביניון בלאן 2016

שנת בציר: 2016

רשמי טעימה שלי : אף, פרחוני, חד, רענן ונעים. פרי הדר לבן. אשכולית ואפרסק לבן ונגיעה עשבונית לימונית . פה, נוגע בפרי, מינראלי ומבושם. יין מעניין. לא רגיל. שונה. ויחד עם זאת בלנד עשוי היטב. יין של פריחת אביב ובואו של קיץ. 

הרכב זני: 50%  ענבי דבוקי (אריאל), 25% ענבי סוביניון בלאן (שומרון), 25% ענבי גוורצטרמינר (שומרון).

הבציר: מכני בשעות הלילה הקרות.

נתוני בציר ממוצעים: בריקס: 23.4

חומציות [ג/ל]: 5.1

pH: 3.55

תהליך ייצור היין: ענבי הדבוקי הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר שנבצרו מכנית, והוכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. סחיטה זו נעשתה באווירת חנקן למניעת תהליכי חמצון ופגיעה באיכות.

תירוש הענבים שניסחט הועבר למכלי נירוסטה מקוררים ל-24 שעות לצורך הפרדה בין התירוש הצלול ובין המשקעים. לאחר שפייה של התירוש הצלול מעל המשקעים הוספו השמרים והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה נמוכה לטובת שמירת הארומות ולמשך שבועיים – שלושה.

ענבי הסוביניון בלאן והגוורצטרמינר שנבצרו מאוחר יותר עברו תהליך ייצור דומה. לאחר מספר טעימות של פאנל הטועמים של היקב הורכב הבלנד הסופי.

היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

תיאור היין על פי היקב:  הבלנד הלבן הזה הוא שילוב ייחודי בין זנים שונים המתאחדים לכדי יין שלם והרמוני.

הזן המוביל ביין זה הינו זן הדבוקי, זן עתיק ומסורתי בארץ המעניק אף עשיר התורם עם הזנים האחרים ניחוח פרחוני ופירותי בשילוב תיבול מאופק. היין מאופיין במרקם רך ונעים עם שילוב עסיסי בין מתיקות פרי לחמיצות עדינה ומענגת.

אנליזת היין:

סוכר: יבש

כהל [ב-%]: 12.8

חומציות [ג/ל]: 6.1

pH: 3.3

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

מחיר מומלץ לצרכן: 70 שקלים.

 

יקב טפרברג DESTITAGE– INSPIRE – ויוניה – סוביניון בלאן – שנין בלאן 2016

שנת בציר: 2016

רשמי טעימה שלי : אף, ארומטי נגיעת פרי אקזוטי טרופי לצד פרי לבן ופרחוניות הדרים. פה, פרי נעים וטוב. חומציות תומכת. נעים ללגימה. 

הרכב זני: 60% ענבי ויוניה (מבוא חורון), 30% ענבי סוביניון בלאן (שומרון), 10% ענבי שאנין בלאן (נוחם)

הבציר: מכני בשעות הלילה הקרות. נתוני בציר ממוצעים: בריקס: 23.7         חומציות [ג/ל]: 5.2        pH: 3.55

תהליך ייצור היין: ענבי הויוניה הגיעו ליקב בשעות הבוקר לאחר שנבצרו מכאנית והוכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. סחיטה זו נעשתה באווירת חנקן למניעת תהליכי חמצון ופגיעה באיכות. תירוש הענבים שניסחט הועבר למכל נירוסטה מקורר ל-24 שעות, לצורך הפרדה בין התירוש הצלול ובין המשקעים. לאחר שפייה של התירוש הצלול מעל המשקעים הוספו שמרים והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה נמוכה לטובת שמירת ארומות, למשך שבועיים – שלושה.
30%  מהיין עבר התבגרות בחביות עץ למשך של כ- 4 חודשים על מנת להרחיב את הפוטנציאל הארומטי שלו וחלקו האחר נשאר במכלי נירוסטה כל התקופה.
ענבי הסוביניון בלאן והשנין בלאן שנבצרו מאוחר יותר עברו תהליך ייצור דומה אולם כל היין של הזנים הללו נשמר במכלי נירוסטה לשמירת ארומות הזן.
לאחר מספר טעימות של פאנל הטועמים של היקב הורכב הבלנד הסופי.
היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

תיאור היין על פי היקב:  מורכבות ארומטית עם נגיעות פרי כתום – כאפרסק ומשמש. יין יבש זה הוא קסום, פריך ורענן, עם נוכחות מלאה ורכה, חמיצות שובה וסיומת עדינה. גוף היין בעל נוכחות מלאה תרומת חלקו אשר התבגר בחביות עץ.

אנליזת היין:

סוכר: יבש  כהל [ב-%]: 13.3

חומציות [ג/ל]: 6.8      pH: 3.23

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק.

מחיר מומלץ לצרכן: 70 שקלים.

הורדיקב טפרברג

דור חמישי לאהבת יין

ת.ד 669 ד.נ שמשון 99803 צרעה
טלפון: 02-9908080
אימייל: [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top