חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי רקנאטי משיקים – יינות הסדרה הים תיכונית רזרב מבציר 2015

7

אנשי יקבי רקנאטי,  "מתחו השבוע עד הקצה", את גבולות הז'אנר של הקונספט "יינות הסדרה הים תיכונית" כשבחרו (בחכמה אני חייב לציין) להשיק את יינות בציר 2015 של "הסדרה הים תיכונית" במוסד היפואי "דוקטור שקשוקה". משהו שתואם ומתחבר באוטנטיות, פולקלוריסטיות לבנטינית ובצבעוניות, עם מטעמי המטבח הביתי שאנחנו כ"ילידים ארץ ישראליים ים תיכוניים" כל כך מכירים ומקרוב, מתבשיליה של האם המרוקאית הטוניסאית והטריפוליטאית. הסדרה הים תיכונית מונה ארבע זנים שמקור גידולם הינו בדרום צרפת: קריניאן, מרסלאן, סירה ופטיט סירה. זנים אלו אשר מקורם באקלים חם וים תיכוני, בדומה לאקלים הארץ ישראלי, גדלים באזורנו באיכות יוצאת דופן. זנים אלו נבצרים לרוב בתחילתו של הבציר וכך משמרים את טעמם, חמיצותם המאוזנת, צבעם העז ושלל הארומות הייחודיות להם.

4

יינני היקב גיל שצברג וקובי ארביב הפגינו "עסקים כרגיל" והיעדרותו של עידו לוינסון שעבר רק לאחרונה ליקבי ברקן ושהיה עד לא מכבר הצלע השלישית והכול כך מזוהה עם השניים האחרים ועם יינות הסדרה הים תיכונית לי היא הייתה חסרה אמנם, אבל ממש לא בלטה.

ניכר בארבעת היינות האדומים של בציר 2015 יינות טובים ומוצלחים לכשעצמם, שמסורת העשייה נמשכת והקו-הים תיכוני של "יינות של אוכל" בהחלט נשמר.

3

ככלל, מדובר ביינות צעירים, עם פוטנציאל התיישנות של לפחות 3-5 שנים, לבטח לא כאלה שניתן להגדיר אותם כולם כרגע "שתיים" או "נגישים" ולו בשל העובדה שהם הרגישו לי טאניים ומעט קפוצים כרגע.

2

פתחתי ברקנאטי רוזה מבציר 2016 גרי דה מרסלאן – יין מאוד פרחוני נותן מצג נהדר של הזן אהבתי את צבעו, רעננותו, מצג הפרי, והחיות המאוד נעימה, שהוא הפגין באף ובפה.

המשכתי לרקנאטי סירה רזרב מבציר 2015 – יין עם צבע עז מבע, עם קו מאוד אלגנטי תואם "ים תיכוניות" יין לאוכל. עם נגיעה דקה של פרחוניות אהבתי את הצבע העמוק השוליים הבוהקים ונוכחות הפרי השחור והסגול. באף ובפה, נגיעות תבלון ופלפל שחור.

המשכתי לרקנאטי פטיט סירה רזרב 2015 – עמוד התווך של פילוסופיית הים תיכון של היקב. יין כהה כמעט שחור, יין "ישראלי" עם הרבה גוף ופרי. זהו זן ענבים "אגרסיבי", שצריכים לשמור שלא יהיה טאני ועפיץ מדי. יין עמוס בפרי באף ובפה, עם נוכחות של חמיצות תומכת לצד איזון טוב. נוכחות טאנית, עם גוף בנוי היטב.

המשכתי לרקנאטי מרסלאן רזרב 2015 – יין שהפגין עבורי "שונות" מסוימת על פני קודמיו אהבתי את הנוכחות המתובלת וה"נשיכה" בפה. פרי טוב. ואיזון טוב.

5

סיימתי ברקנאטי קריניאן פרא 2015 – לטעמי, יופי של יין. יופי של קריניאן. הענבים ליין מגיעים מחלקה יוצאת דופן באזור דיר רפעת מכרם בעל לא מושקה. הענבים ליין מגיעים ליקב אחרי שנבצרו בהבשלה פנולית מלאה, טעמים צבע וארומות עם יבולים נמוכים כ- 400 קילוגרם לדונם. נוכחות נהדרת של פרי הן באף והן בפה. ככל שהוא נפתח בכוס (ונועם יעקובי מנכ"ל היקב "דאג" שאני לא שותה מספיק ושב ומילא לי אותה פעמיים בקריניאן) קמים ועולים רבדים של טעם ועניין. אהבתי.

היינות האדומים מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 500 ליטר, חביות בנות שנתיים עד שלוש לתקופה של כ- 12 חודשים, השימוש והמעבר ליישון יין בחביות אלה נותן מגע של יותר יין פר שטח הפנים של החבית ובזכות זאת ניתן הדגש ביין על הפרי ופחות על עץ החבית.

הסירה והפטיט סירה מתומחרים ב 119 ש"ח לצרכן בעוד המרסלאן והקריניאן ב 149 ש"ח לצרכן.

ולסיכום, אין בליבי ספק, שאנשי היקב ידעו להמחיש נכונה את השקת היין עם אוכל, ים תיכוני, ביתי, ארומטי, חם, מתובל, נוגע בשמן ובחריפות, מבקש חתיכה טובה של לחם טרי על יד לנגב, לאכול, וללגום את היין על יד וביחד, להרמוניה שלמה. שאפו !

16729438_10155160721072280_873317056107060031_n

יקבי רקנאטי

גשר העץ 16, פארק תעשיות עמק חפר

046222288

.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top