חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יתיר משיק "רוזה יתיר 2015" לכבוד חג השבועות וימי הקיץ החמים שבפתח

יקב יתיר נבנה למרגלות המצודה בתל ערד היהודאית, מרחק 10 דקות מהכרמים הממוקמים ביער יתיר. היקב הקטן והאיכותי הוקם בשנת 2000, כמיזם משותף של כורמי האזור ואגודת הכורמים, שגילו את הפוטנציאל יוצא הדופן הטמון בחבל יתיר. כיום מייצר היקב הדרומי שבלב המדבר כ-150,000 בקבוקים, ועם השנים הפך לסמל האזור, לאחר שיינותיו, שזוכים כל שנה בקביעות בציונים, תשבחות ומדליות, הוכתרו בשנים האחרונות מהטובים ביותר ביינות ישראל, על-ידי מבקרים מהארץ ומחוצה לה. יקב יתיר משיק "רוזה יתיר 2015" לכבוד חג השבועות וימי הקיץ החמים שבפתח.

יקב יתיר הציב לעצמו כמטרה להדגיש את הייחודיות האזורית ביינותיו – אותו אופי 'יתירי' שעליו גאוותם של אנשי היקב, שנובע מכרמים הנטועים בגובה רב, ומאקלים ספר מדברי יבש וקר בלילה, שיוצר אזור גידול (טרואר) מאוד מיוחד, אופייני לספר המדבר הגבוה. כורמי ויינני היקב מחויבים לאיכות הגבוהה ביותר, החל מתהליך בחירת החלקות וטיפוח זני ענבי היין ועד לתהליך הבציר, התסיסה, היישון והבקבוק, הנעשים כולם בעזרת הטכנולוגיה והציוד העדכניים ביותר.

יקב יתיר גאה להציג את רוזה יתיר 2015, יין ורוד יבש שהופק מ-68% ענבי גרנאש ו-32% ענבי טמפרניו, משני כרמים שונים ביער יתיר הממוקמים בגובה של 780 ו-680 מטרים מעל פני הים.

רשמי טעימה שלי : אפתח ואומר שזה רוזה של אוכל. יין שילווה אוכל ואוכל שילווה יין ושני הצדדים יעשו טוב אחד למישנהו. אם חיפשתם כאן רוזה "חנפני", סוכרייתי, "תותי פרוטי" כאן זה לא זה. הצבע כתמתם, השוליים שקופים מבריקים, הנוזל נקי צלול ובוהק כעין הנחושת. באף, פרחוניות נעימה ומינראליות. אפרסק לבן ומשמש. בפאלט חמיצות איתנה נוכחת ותומכת לכל האורך, מאוזנת היטב בטעמי פרי ושוב על הצד המישמשי והאפרסקי הלבן והעשיר. הסיומת, נוגעת במרירות קלילה נעימה, מאוד רעננה. ייין רוזה עשוי כהלכה על הצד של הז'אנר החד. אהבתי.

הענבים נבצרו מוקדם על מנת להעצים את הרעננות ביין. ענבי הטמפרניו נסחטו מיד בהגיעם ליקב, וענבי הגרנאש הושרו עם קליפותיהם למשך 3 ימים במכל נירוסטה ואז נסחטו. לצורך הפקת היין נלקח רק התירוש החופשי והותסס בטמפ' נמוכה במכלי נירוסטה. לאחר סיום התסיסה היין הושאר במכלי הנירוסטה עד לביקבוק.

רשמי טעימה מטעם היקב: צבע היין ורוד אפרסק בהיר. ליין בשומת המזכירה פירות טרופיים, אפרסק ופרחים, וטעם פירותי מאוד עם סיום יבש ומרענן.

אלכוהול: 12.5%.

התאמה לאוכל: מתאים ללגימה מרעננת בפני עצמו או לליווי מגוון מנות מהמטבח הים תיכוני והארץ ישראלי. יכול להשתלב מצוין גם עם אוכל מתובל/אסיאתי.

יינן: ערן גולדואסר

מחיר מומלץ לצרכן: 90 שקלים.

ניתן להשיג בחנויות היין הנבחרות וביקב

 יקב יתיר

לתיאום ביקור ביקב

052-8308196 | [email protected]

לשירות לקוחות ומכירות

1-800-270-7000 | [email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top