חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גבעות "גופנה" קברנה סוביניון רזרב 2012 – יופי של יין !

בהחלט יתכן, שאמנון וייס ודוקטור שיבי דרורי אנשי יקב גבעות "יכעסו עלי" שאת היין הזה, אני לא שותה בסוכה. שכן חול המעד סוכות היום, יום לאחר החג. והיין הזה, הוא יין של חג. הוא מגיע בבקבוק מהודר, עם תווית חדשה, הוא שייך לסדרת "גופנה" סדרת הרזרב של יינות היקב המכנה אותם "יינות מיוחדים" יינות זניים בעלי איכות גבוהה, המיושנים לתקופות ארוכות, יינות בעלי פוטנציאל התיישנות ארוך.  מה עוד? אם יש יין שהישראלי הממוצע חובב היין יודע לדבר עליו זה "קברנה מרלו" והיין של יקב גבעות הוא בדיוק כזה בהגדרת הזנים המרכיבים אותו רק ש- 85% ענבי הקברנה סוביניון שבו, הגדירו אותו כיין זני. אני מאוהב ביינות המגיעים מהשומרון ולא מעט מהיקבים הנמצאים שם קנו לעצמם שם של יקבים נהדרים כמו "פסגות", ו-"שילה", ויקב גבעות, שלדעת רבים נמצא בראש הרשימה. ראשית חכמה, מגיעה כאן לדוקטור שיבי דרורי המשמש כיינן היקב מהקמתו בשנת 2005. כ- 40.000 בקבוקים בשנה מייצר היקב וחלק לא מועט מהם עושה את דרכו לשווקי היין הכשר של מעבר לים. לשיבי יש את הענבים, את ההמשענת הטרוארית ארץ-ישראלית גיאוגרפית, עוד מימי התנך, את הכלים, ואת הידע, את הניסיון ואת השאיפה ללמוד ולפתח להתחדש וזה בא לידי ביטוי ביינות היקב. הוסיפו לזה שנת בציר מוצלחת 2012 אותה מגדיר שיבי כשנת בציר מהטובות של האזור בדומה לבציר הנהדר שהיה ב- 2007 והרי לכם סיפור של יין. שיבי דרורי מגיש לנו יינות אלגנטיים, נגישים, לא בומבסטיים, עשויים לעילא,  ביד מקצועית מעולה.

יקב גבעות "גופנה" רזרב, קברנה סוביניון 2012

יין אדום יבש. היין מורכב מ- 85% קברנה סוביניון, 15% מרלו, הענבים ליין מגיעים מכרם הראל- קברנה סובניון, גובה 700 מטר, כרם הר ברכה- מרלו, גובה 820 מטר

רשמי טעימה :

צבעו סגול אדמדם ארגמני כהה ועמוק.  באף, פרי יער שחור, פטל ודובדבן נגיעות של ליקוריץ אוכמניות ושוקולד. הגוף מלא. זהו יין אלגנטי, עשיר, מדויק ומאוזן היטב, כשאתם אומרים "קברנה מרלו" תעצרו לרגע, זה כוללני מדי, זה לא היין הזה. זה קברנה סוביניון עם עמוד שדרה איתן שרוכך ועודן במעט על ידי מרלו בהרמוניה מושלמת של יין טוב מאוד שלטעמי ולדעתי יהיה חביב על רבים, לא בומבסטי מדי, לא מתוחכם מדי, לא יומרני מדי, לא מורכב מדי. זהו יין נכון ומדויק. קברנה סוביניון שבא מהשומרון. יין במיטבו ומהטובים שלגמתי לאחרונה.

 זמן יישון בחביות עץ אלון : 18 חודש.

אלכוהול : 14.5%

מספר בקבוקים : 4050 בקבוקים

מחיר לצרכן : 175 ₪

כשר : כן.

התאמה למזונות: בשר אדום, כגון סטייק פילה ברוטב עשיר, וכן מנות כבש בתנור

יקב גבעות

גבעת הראל, שילה

טלפון – 09-7921292

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top