חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בחזרה ל- DNA Creation 2011 יין הפרימיום ( יין העשור) של יקב טוליפ

בשנת 2013 חגג יקב טוליפ את שנת העשור להקמתו ולכבוד מאורע זה יצר יינן היקב, דוד בר-אילן, ממסך ייחודי, אשר משלב בתוכו את כלל החלקות וזני הענבים, שנבצרים ביקב, ומכאן שמו DNA. בחודש דצמבר 2013, נחשפתי ליין לראשונה והיה לי הכבוד לטעום את היין עם רועי יצחקי מנכ"ל היקב בארוחת ערב פרטית ואישית והכי חשוב חברית. אותה העת, ולדעת לא מעטים שטעמו את היין, היין היה צעיר, בראשית דרכו, הוא "נולד" וניתן לו שמו בכדי להביא לידי ביטוי את יכולותיו של היינן והיקב ליצור יין שמקפל בתוכו את המהות של יקב טוליפ ואת כלל מגוון הזנים איתם עובד היקב בכדי ליצור את יינותיו. כבר אז באותה טעימה, היה בו ביין "הרבה מכל דבר" עם פה עמוס ומלא פרי שופע פרי יער שחור ועם תחושה של מלאות המזכירה צנצנת של דובדבנים שחורים שהושרו זמן רב באלכוהול. המלאות או ה"כבדות" אם תירצו השתלבה ברמיזה ירקרקה ותבלין "ספייסי" וחרף כל אלה, הוא התנהג כמו יין שצריך זמן. ובאותה נשימה מאז אותו היום, לא נתקלו חובבי היין ביין ה – DNA בחנויות היין והשמועה על קיומו הייתה ידועה לחובבי יקב טוליפ המושבעים והנלהבים ואלה המלווים את היקב וינותיו מיומו הראשון. דאז, סיפר רועי שהיין יצא ב"כמות לא גדולה" כ- 2000+ בקבוקים (כמובן יחסית ליקב גדול כמו טוליפ) וכי היקב אינו ממהר בכלל לשווק את היין ומי שיחפש אותו ידע למצוא אותו. בין השורות גם הבנתי את מה שהבינו אנשי היקב שאולי באותם ימים, זה היה באמת קצת מוקדם לצאת עם היין לחנויות. בחג הפסח האחרון סיפר לי אחד מחבריי חובבי היין כי ביקר ביקב טוליפ וטעם לראשונה את ה – DNA והוא רשם לעצמו התלהבות רבה. אני חייב לציין שהוא גירה לי את חושיי ואת התיאבון והחלטתי לשלוף מהארון (המקורר) את היין שברשותי ולחזור ולטעום אותו ולראות מה עשה לו הזמן.

 וכך כתבתי אני על היין בחודש דצמבר 2013 : "רשמי טעימה שלי : אם תרצו, תקראו לזה "נתנו ליינן חופש פעולה להתפרע" ואם תרצו תקבלו זאת בהבנה ולו בשל העובדה שזה חגיגות העשור, אז מותר, ובכלל כשיש לפנייך את כל האמצעים כמו מגוון של כל כך הרבה זני פרי ביין אחד ("ביין זה באים לידי ביטוי כל זני היקב: קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, פטיט ורדו, סירה ושיראז, ואפילו בקבוק אחד של ה"ווייט טוליפ", כלומר, סוביניון בלאן וגוורצטרמינר") אז בעצם, למה לא. רק ש…היין חרף היותו שופע בפרי בשל, כבד, עמוס, מלא ועשיר, הוא עדיין צעיר. הוא מופנם ואת האף שלו הוא כמעט ולא מסגיר ולפי שעה, גם הפה שלו, לא מסעיר. זהו יין פרימיום במלוא מובן המילה. כוונו אותו, להיות כזה. הוא גם מתומחר בהתאם. רק שטוב עשו אנשי היקב שעצרו את הפצתו ואם תשאלו עליו ותרצו מאוד, אולי תמצאו אותו, באיזו חנות יין מובחרת אחת. היין הזה, צריך לשכב לנוח. תנו לו את הזמן, הוא עוד יפתיע ותראו ותדעו כשזה מגיע."

וכך כתב על היין דוד בר-אילן יינן היקב ויוצר ה- DNA : "הערות היינן : התוצאה הנה יין פירותי ואלגנטי, בעל צבע בורדו עמוק וצפוף, עם ארומות בולטות של פירות אדומים ושחורים, תבלינים ורמיזה של עץ קלוי. היין בעל גוף מלא, מאוזן ובעל סיומת ארוכה ומענגת."

אלכוהול: 15%.

מועד בציר: ספטמבר 2011.

מועד בקבוק: יוני 2013.

מספר בקבוקים שיוצרו: 2600.

מחיר היין לצרכן: 210 ₪.

מחיר דיוטי פרי בן גוריון : 63$

יינן: דוד בר אילן.

כשר.

DNA Creation סדרה זו תהווה מעתה מקום היצירה והדמיון החופשי של יינן היקב.

בשנת 2013 חוגג יקב טוליפ את שנת העשור להקמתו ולכבוד מאורע זה יצר יינן היקב, דוד בר-אילן,

ביין זה באים לידי ביטוי כל זני היקב: קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, פטיט ורדו, סירה ושיראז, ואפילו בקבוק אחד של ה"ווייט טוליפ", כלומר, סוביניון בלאן וגוורצטרמינר.

ממסך ייחודי זה, משלב בתוכו את כלל החלקות וזני הענבים, שנבצרים ביקב, ומכאן שמו DNA.

ליין זה נבחרו בקפידה, לאחר כ- 12 חודשי התיישנות, חביות אשר ייצגו באופן מלא כל חלקה וחלקה מ- 14 חלקות היקב ואשר השילוב ביניהן נתן את היין המעניין והמרשים ביותר.

לאחר השילוב המשיך היין להתיישן כ-6 חודשים נוספים כממסך אחיד.

לאחר הבקבוק, היין "נח" בחדר יישון הבקבוקים למשך מספר חודשים, טרם יציאתו לשוק.

רשמי טעימה שלי אפריל 2015 כמעט שנתיים מאז הטעימה הראשונה: ובכן, השתחרר ההידוק והאיפוק אתם שואלים? ובכן כן. אבל עם הססנות קלה. כן. לעניין הכבדות והמלאות והפה המתפוצץ מבליל של טעמי פרי יער שחור על כל מנעד גווניו. כן לעניין ה"רוחב" של היין בפה. וכן על ההחצנה של יין עשיר, נוכח, אפילו הדוניסטי, הייתי אומר. רק שרציתי להרגיש את העוצמות הללו גם באף. אז במיתקפה הראשונה זה לא בא. ובחצי השני של הבקבוק שנותר על השייש פתוח, לשארית הערב ( 2-3 שעות מאז הפתיחה) היה הרבה מה לומר. היין "נפתח" והציג את כל מה שיש בו. ותאמינו לי חברות וחברים יש לו רבדי רבדים של ארומות וטעמים משגעים והסיומת אתם שואלים? ובכן היא שייכת למירוצים של המרחקים הארוכים. לקנות? כן? לשתות? כן. ואז? לקנות ולהשכיב לישון למשהו כמו 2-3 שנים ואז תעשו כמוני. תפתחו. תתלהבו. תספרו.

DNA Creation 2011 יין נפלא.  

יקב טוליפ

יין שאוהב אנשים. 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top