חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי ברקן ויקב סגל עם 3 יינות מומלצים לשולחן החג לחגי תשרי !

בשבועות האחרונים, עלו כאן בפורטל היין שלי, המלצות ליינות רבים לשולחן החג ולחגי תשרי ואין ספק בליבי שאם חובב יין את/ה, ההתלבטות אינה פשוטה כי יש הרבה יינות טובים. אחרי שעברתי על רשימת היינות שעלו כאן, חשתי בתחושה קלה של חסך על שלא העליתי ולו המלצה אחת על היינות של "יקבי ברקן" וזהו יקב שבעיניי מוציא תחת ידיו יינות טובים, שבהחלט ראויים להתייחסות והם חייבים לבוא חשבון אצל צרכן היין בשלב ההתלבטות. אפתח בשני יינות לבנים שניהם מזן ענבי שרדונה אחד מגיע מ"יקבי ברקן" והוא שרדונה "עם עץ", שעבר יישון בחבית והשני שרדונה של יקב סגל והוא UNOAKED נטול עץ לחלוטין וההחלטה כאן נתונה להעדפה האישית של חובבי הז'אנר של השרדונה ותת הסעיף עם עץ ואלה שאינם אוהבים עץ בשרדונה שלהם. היין השלישי הוא אדום יבש של יקבי ברקן אחד מתוך סדרת האסמבלאז' ולטעמי האישי הטעים שבהם או רוצה לומר המועדף עליי. ועכשיו כשכל הנתונים בידיכם. אתם הם אלה שתחליטו.

רכסים בן זמרה שרדונה  2013 UNOAKED, יקב סגל

סדרת רכסים של סגל, מביאה לידי ביטוי יינות מכרמים יחידניים (single vineyards), החושפים את המבע המיוחד והחד-פעמי של זן ענבים נבחר בכרם מסוים. ענבי השרדונה UNOAKED מסדרת רכסים, סדרת ה- single vineyard מבית יקב סגל, מגיעים מכרם בן זמרה שבגליל העליון. הענבים נבצרו ידנית, הותססו ויושנו במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה של 12 מעלות וללא כל מגע עץ. התהליך אפשר מיצוי טעמים מודגשים של פרי לימוני קיצי ושמירה על רעננות היין. שיטת תסיסה זו, איננה שכיחה בארצנו ביין שרדונה איכותי והגיעה מתוך החזון לשמר את המינרליות הגבוהה שהתגלתה בענב עוד בכרם והתאפשרה הודות לבית גידולו הייחודי.

על הכרם:

הכרם נטוע בשטחי מושב כרם בן זמרה השוכן בגליל העליון, על רכס מרום הגליל, ברום של כ- 810 מטר. שיפוע הכרם המכונה אמפי, על שם צורתו הייחודית ואדמת טרה רוסה מעורבת בגיר, מספקים לו ניקוז טוב. המפנה הצפוני של הכרם מאפשר לו לפגוש את השמש במלואה בבוקר ובערב הקרירים שניהם ואילו בשעות היום מגן על ענבי השרדונה העדינים מעקת חום. האוויר היבש וטמפרטורות הלילה, הנמוכות גם בחודשי הקיץ, מבטיחים שמירה על מינראליות ורעננות הפרי.

אלכוהול: 12.8%

pH: 3.38

משקל סגולי: 0.991

חומצה כללית: 5.8 גרם.

רשמי טעימה : באף, באות ועולות ארומות מתפרצות של פרי טבעי נוכח ונקי. זהו יין חד. בעל רעננות מרשימה. בפה טעמי אפרסק לבן והדרים יין עגול ורך ונעים בפה. חומציות טובה מורגשת בגרון. הסיומת ארוכה מרעננת אף היא. הגישו צונן להנאה מושלמת.

 מחיר לצרכן: 90 ₪.

יקבי ברקן "SPECIAL RESERVE" שרדונה 2013

יין זה בסדרת ה- SPECIAL RESERVE סדרת היינות לחנויות היין והמסעדות, הנו האתגר הגדול של יינן לבחור לכל זן ענבים את אזור הגידול הטוב ביותר עבורו. החיפוש הבלתי פוסק לפתרון האתגר הוליד את סדרת SPECIAL RESERVE, שחוגגת בימים אלו שנה להשקתה. אתגר זה התאפשר בזכות נטיעות האיכות הרבות של יקבי ברקן בשנים האחרונות, ועבודה מאומצת ביקב. ביקב מאמינים כי כל יין בסדרה אכן מהווה שילוב ייחודי ואיכותי שבו אדמות גידול מובחרות פוגשות זן ענבים אצילי.

ביקב מאמינים כי סדרה זו מהווה נדבך נוסף בשאיפתם למצות את הרב גוניות והפוטנציאל של הטרואר הישראלי. אתגר זה נמצא בעיצומו וביקב מאמינים שלא ייגמר לעולם. ביקב בטוחים כי בשנים הקרובות יצאו הפתעות נוספות בצורת יינות איכות מכרמים שיוכיחו את עצמם ככרמי עילית וכמו כן של זנים מיוחדים אשר נטעו.

רשמי טעימה: ליין גוון קש זהוב ואף מלא חיות ופרי נמרץ. הארומות של פרי הדר, אפרסקים, ליים, דבש, מלון ולמון גראס נשזרות בטעמי המשמשים ופריחת ההדרים עם נגיעות ירקרקות ובמתקתקות מדומה המגיעה כנראה מהחבית ונתמכים על יד חמיצות פריכה ומרעננת. טעמי האלון ורמיזה חמאתית משהו, משמשים כמעין מסגרת העוטפת ומעגלת אשר רק מדגישה את הארומות ולא ממסכת עליהן. בסיומת מורגשת קרמיות נעימה המשתלבת עם טעמי גרידת לימון.

בציר: 2013.

הרכב זנים:  100% שרדונה.

אזור גידול: הרי ירושלים והגליל העליון.

יישון: 6 חודשים בחביות עץ אלון, ברובן צרפתי עם משקעי השמרים.

אלכוהול: 14%

משקל סגולי: 0.987

חומצה כללית: 5.7g/L.

pH : 3.38

 מחיר לצרכן : 75 ₪.

יקבי ברקן צפית 2011 ASSEMBLAGE

בניגוד לאיתן וריחן המגיעים מאזורי גידול הידועים באיכותם, הרי ירושלים והגליל העליון, האזור השלישי, תל-צפית, הוא עדיין מעין "קלף משוגע". אזור חם עם חוות כרמים ניסויית, בו אנשי היקב לרוב עסוקים יותר בלמידה מאשר ביצירה. אך עם כל שנה שעברה ועם כל גילוי נוסף החיבור לאזור התהדק. שכן, נראה שדווקא באזור זה אפשר להבין את הדיבורים על טרואר או המכלול הזה של אזור, זן, כורם, יינן וכו'. באזור זה התחילו לראות, כי אפשר לייצר יינות איכותיים גם באזורים מאתגרים במידה והזנים הגדלים באזור מותאמים לתנאים שבו. יקבי ברקן גאים להציג זו הפעם הרביעית את סדרת היינות – ASSEMBLAGE . יינות אשר מציעים מבט אחר על נושא האזוריות, נושא שמעסיק כל מדינה יצרנית יין, בעולם הישן כמו בעולם החדש.

 בציר 2011

שנת הבציר 2011 הייתה שנה כל כך שונה ומרתקת שאנו לא מאמינים שתחזור על עצמה שכן מדובר בעונה קרירה יחסית וחסרת תקריות קיצוניות כחמסינים ארוכים. כל אזור יין הבשיל בזמנו בצורה איטית ורגועה וכמעט "לפי הספר" כאשר ענבי הדרום הבשילו ראשונים, ענבי המרכז שניים ואחריהם ברצף וכמעט צמודים האזורים הקרירים שבהרי ירושלים והצפון. pH נמוכים, חומציות גבוהה יחסית ורעננות פרי נדירה. כל אלו יצרו יינות אלגנטיים ופריכים, כמעט הפוכים ליינות מהשנה הקודמת.

רשמי טעימה:

גוון ארגמן עמוק ומבריק.

פרי בשל ומתוק, פטל ותות עץ, רמז לליים, לצד תבלינים פיקנטיים ונגיעות של תימין. סחרור נוסף חושף רמזים לאגוזי מקדמיה ואספלט חם.

ליין גוף בינוני אך עם טאנינים מורגשים ולעיסים אשר עטופים בפרי עסיסי ורענן, ירקרקות מעודנת וקטיפתיות שמלווה עד הסיומת. כל אלה יוצרים יין מורכב ושונה אך נגיש ומהנה.

נתוני היין:

בציר: 2011.

הרכב זנים: מרסלן (57%), קלדוק (26% ), פינוטאז' ( 12%), קריניאן (5%).

כרמים: תל צפית.

גובה הכרמים: 150 עד 180 מ'.

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 10 ל- 21 ימים עבור היינות השונים. טמפרטורת תסיסה 25-30ºC.

יישון: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, כ- 50% חדשות.

ייננים: אד זלצברג ועירית בוקסר-שנק.

אלכוהול: 13%.

משקל סגולי: 993.

חומצה כללית: 5.1.

pH : 3.50.

מחיר לצרכן :  85 ₪.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top