חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בן דוד – יש לו מה להגיד

יואב טדגי, יליד צפת ומשפחתו משפחת טדגי, עושה יין משפחתי עשרות בשנים עוד מארץ מולדתם מרוקו. אמו של יואב מגיעה ממשפחת בן דוד, משפחה ענפה של שומרי תורה ופייטנים ולכבודה החליט יואב לקרוא ליקב על שם משפחתה "יקב בן-דוד".

יואב מעיד על עצמו שהוא נכנס "חזק" לתחום היין לפני כ- 10- שנים ובשנת 2004 החל לשווק את היינות שלו החוצה בכמויות קטנות. לצידו מסייע לו אחיו בכל עבודות היקב. ליואב אין השכלה אקדמית בתחום הייננות ואת לימודי הייננות שהחל במכללת תל-חי לא סיים. לדבריו "הוא הרגיש שהוא מיצה את עצמו וללימודים אין הרבה מה לחדש לו באופן מעשי ממה שכבר עשה וידע קודם".

היקב מייצר כיום כ- 8,000 בקבוקים ותאמינו או לא, יואב מספר כי היקב מכניס כדי פרנסתו וכדי לאפשר לו לייצר יין מהיקב ולעבוד מהבית בפיתוח היקב ובהקמת מרכז מבקרים עתידי.

היקב מייצר יין מארבע זני ענבים: קברנה סוביניון, מרלו, פטי וורדו ושיראז. היקב כשר עם הכשר של הרב שמעון ועקנין, רב המועצה האזורית מבואות החרמון.  

ענבי הקברנה סוביניון והמרלו מגיעים מהכרמים של אייל מילס במושב כרם בן-זימרה ענבי הפטי וורדו והשיראז מגיעים מכרמים במזכרת בתיה. השנה כלל הענבים הגיעו מכרם בן-זימרה. בעתיד לכשיוקם חדר-קירור, יואב יעשה שימוש ב-10- מיכלי הנירוסטה שכבר נמצאים ביקב, ליצירת יינות לבנים.

עד עתה, כלל היינות של היקב הם על טהרת ה- 100% יין זני. לקראת פסח יואב מתלבט ליצור איזה שהוא יין בלנד של היקב לראשונה וההחלטה מה יהיו מרכיבי הבלנד הם לפי שעה בגדר משהו שהוא לא סגור עליו אבל נטיית ליבו ליצור בלנד שהמרכיב העיקרי בו יהיה דווקא הפטי וורדו בתוספת אחוזים של שיראז וקברנה סוביניון.

ביקב לפי שעה כ- 14 חביות כולן משומשות וזאת מבחירה וכיוון עשייה יינני של יואב. 4 חביות מתוכן, ממתינות לביקבוק. כל שנה, עושה יואב חבית יין מחוזק בסגנון פורט. שנה שעברה היה הפורט ממרלו והשנה הוא עשוי מענבי קברנה סוביניון.

נושא הכשרות פותח עבור היקב כך מספר יואב "המון דלתות" של לקוחות פרטיים ושל מסעדות ולדבריו "גם מי שלא שותה כשר ישתה אצלו ביקב יין כשר". שאיפתו של יואב להגיע למימדים של יקב בוטיק עם היקפי ייצור מקסימאליים שלא יעלו על 12,000-15,000 בקבוקים בשנה. לפי שעה הוא במחצית הדרך פחות או יותר.

יינות היקב נמכרים מהיקב וטווח המחירים של כל ארבעת היינות נע בין ה- 75-80 ₪. היין המחוזק בסגנון פורט, נמכר בכ- 150 ₪ וכרגע אין ביקב ולו בקבוק אחד שנותר למכירה. את עיקר ההפצה והשיווק עבור היקב, עושה בצורה מיטבית עם היכרות עמוקה את עולם היין בארץ, אלי פרץ מאלרן יין שמייצג תחת אותה מטריית שיווק יקבים נוספים ומבשלת בירה.

אתם בטח תתקנאו לשמוע, אבל יואב זוכה לתמיכה גורפת ולעידוד מצד רעייתו דליה, שביחד איתה הם מימשו מעבר מקיבוץ, אל המושב ואל בית רחב ומרווח, שתחתיו נבנה יקב בוטיק קטן ואיכותי, עם מרכז מבקרים צמוד שעתיד להיבנות, הכול מעשה ידיו להתפאר של יואב. והנוף, הוא בונוס חינמי, הנשקף אל נחל דישון הזורם מול הבית במרחק של כמה עשרות מטרים בודדים ומעליו הגליל המוריק והמרחבים הפתוחים של הטבע.

 

יקב בן דוד קברנה סוביניון 2010 –  היין עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון המגיעים מהכרמים של אייל מילס, הסמוכים למושב בן-זימרה באקלים ייחודי להר אדמון בגובה 840 מטר. יואב אומר שהיין: " מביא לאוהביו, משהו מן האוויר והאווירה הגליליים". באף גרגרי יער, פרי שחור בשל עם רמזים לטבק ותבלינים. הגוף בינוני החמיצות בולטת לפנים. היין צעיר וקליל, יחד עם זאת נגיש שתי ועכשווי. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי 14 חודש והוא לא עבר סינון. מחירו 75-80 ₪. 

 

יקב בן דוד מרלו 2010 – היין עשוי 100% ענבי מרלו המגיעים מכרמים הסמוכים למושב בן-זימרה באקלים ייחודי להר אדמון בגובה 840 מטר. יואב אומר שהיין: " מביא לאוהביו, משהו מן האוויר והאווירה הגליליים". צבע היין כהה ואופייני ליינות המגיעים מהגליל העליון. טעמיו פירותיים של אוכמניות ותות שדה. היין צעיר יחד עם זאת הוא שתי ונגיש ועכשווי. הגוף קל עד בינוני ולטעמי חסר במעט נוכחות או שילדה. היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי משומשות. היין לא עבר סינון. מחירו 75-80 ₪.

 

יקב בן דוד פטי ורדו 2010 – היין עשוי 100% ענבי פטי ורדו המגיעים מכרמים באזור השפלה ליד מזכרת בתיה. צבעו כהה סגלגל ועמוק. ליין ארומות מתקתקות המזכירות יינות מחוזקים בסגנון פורט. בפה פרי שחור עם תיבול ירקרק ומתקתקות עם טעמים מרוכזים ומובלטים משהו. החמיצות טבעית והיא תומכת היטב ביין. שוב, כמו קודמו, מדובר ביין צעיר ומתחנף בחך. היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי משומשות. היין לא עבר סינון. מחירו 75-80 ₪.

 

יקב בן דוד שיראז 2010 – היין עשוי 100% ענבי שיראז המגיעים מכרמים באזור השפלה ליד מזכרת בתיה. צבעו כהה סגלגל ועמוק. גם ליין זה, ארומות מתקתקות המזכירות יינות מחוזקים בסגנון פורט. מאפייני זן ענבי השיראז לא נוכחים כאן והם מואפלים על ידי הארומות והטעמים המתוקים. היין מזכיר יינות אוף דריי חצי יבשים. כמו קודמו, מדובר ביין צעיר שופע עסיסיות פרי ומתחנף בחך. היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי משומשות. היין לא עבר סינון. מחירו 75-80 ₪.

 

יקב בן דוד יין מחוזק בסגנון פורט – טעימת חבית – פוטנציאל טעים ושובה חך של מתיקות נפלאה ומאוזנת מלטפת וטעימה המביאה עמה ניחוחות עכשוויים של שוקולד כהה ומריר וקפה שחור לצד פירות יער שחורים שזיף בשל וחרוב. יש בהחלט למה לחכות.

כששאלתי את מארחי מה פשר סדר הטעימה הוא חייך ואמר : "היינות שלי הם יינות אותם הייתי מגדיר שונים אם תרצה אחרים. הם כרגע צעירים ואלמלא לחץ מצד השיווק, אני מניח שכל אחד מהם היה זוכה לשהות בחבית לפחות עוד כחודשיים. במתכוון נתתי לך לטעום לפי הסדר הזה, מאחר ורציתי שתזהה את האבולוציה או רוצה לומר את קפיצת המדרגה מיין ליין ככל שתתקדם בטעימתם. אישית, אני מאוד מתחבר לפטי וורדו. אנשים שמגיעים לכאן ליקב ולאחרונה היו כאן שני זוגות מרמת השרון, טעמו כמוך את כל הארבעה ולבסוף הם רכשו את הפטיו ורדו. אני מסכים שהחך הולך שבוי אחרי המתיקות. אני מניח שהיא תולדה של בציר בבריקס יחסית גבוה. חשוב לי מאוד לשמוע דעתם של אחרים על היינות שלי ואני בהחלט מוכן ופתוח לשמוע דעות נוספות.  

יקב בן דוד

מושב שדה אליעזר הרחבה 15, ת.ד. 126

יינן : יואב טדגי

0505536897

[email protected] 

www.bendavid-winery.co.il

 

 

אלרן יין ושיווק.

מנכ"ל : אלי פרץ

טלפון: 050-3333625
פקס: 02-9927927
דוא"ל: [email protected]
כתובת: עמק הזיתים 6 בית שמש

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top