חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טורא ממליץ על קברנה סוביניון 2015 מסדרת הביניים MOUNTAIN HEIGHTS לכבוד פריחת האביב שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ

יקב טורא הוא יקב-אחוזה משפחתי (Estate Winery) ואחד מיקבי הבוטיק המוקפדים ביותר בארץ. היקב הוקם בישוב רחלים על ידי ורד וארז בן סעדון בשנת 2003. כרמי היקב נטועים בישוב  ברכה שבשומרון בגובה 850 מטר מעל פני הים, המאפשר אקלים אופטימלי לגידול ענבי יין משובחים. המבחר  של יינות היקב מיוצר באהבה, התמדה וסבלנות. הם בעלי גוף מלא, עושר פירותי, ויוצאים לשוק לאחר התיישנות ממושכת במרתפי היקב. ורד וארז בן סעדון הקימו את יקב טורא כיקב-אחוזה משפחתי (Estate Winery). כדי לזכות בהגדרה "יקב אחוזה", היקב צריך להיות הבעלים של הכרם, ועל היין להיות מיוצר אך ורק בשטח היקב משלב התסיסה, היישון והביקבוק. הכרמים לא חייבים להיות צמודים ליקב, אך הם צריכים להיות באותו אזור גיאוגרפי. ורד וארז בן סעדון מחוברים מאד לארץ ולקרקע. אנשים של חזון עם אהבה גדולה לפרטים הקטנים. חצי שנה לאחר שנישאו הם לקחו את כל החסכונות שלהם והשקיעו בישוב ברכה עשרים דונמים של כרם. בהתחלה מכרו את הענבים ליקבים אחרים, אך ברגע שנכנסו שיקולים פוליטיים, נתקלו אותם יקבים בבעיות מצד לקוחות בשוק האירופאי. בני הזוג החליטו לעבור קורס ייננים ולייצר את היין בעצמם. ההחלטה התבררה כנכונה. יקב טורא הפך להצלחה מסחררת. במבחני טעימה עיוורת, שבהם פוליטיקה לא משחקת תפקיד, הצליחו היינות של יקב טורא לקטוף פרסים ושבחים, והמקום הפך לאתר עלייה לרגל של חובבי יין מהארץ והעולם. יקב טורא ממליץ על קברנה סוביניון 2015 לכבוד פריחת האביב שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ. 

יקב טורא קברנה סוביניון 2015 מסדרת הביניים MOUNTAIN HEIGHTS

היין זכה בציון 89 אצל מבקר היין הנחשב רוברט פרקר ופעמיים במדליית זהב בתחרות היין הבינלאומית "טרה וינו", וכן בזכייה בתחרות "אשכול הזהב".

 

רשמי טעימה שלי: אני אוהב את יינות הקברנה סוביניון המגיעים מהגליל העליון ומהשומרון. הם מביאים אתם את האופי ואת המאפיינים הזניים במיטבם. צבעו אדום עמוק. השוליים בוהקים. באף, פרי יער אדום ושחור. נגיעות ירקרקות עשבוניות מעט מנטוליות. בפה, הגוף בינוני נוטה למלא. עגלגלות. מבנה טוב. מדויק. "שריריות קברנאית" טובה ללא הפרזה. מתקתקות נעימה של פרי בשל נוכח בדגש על שזיפים שחורים. טאנינים נוכחים מאוזנים היטב בחומציות תומכת. אופי ואלגנטיות של "עולם חדש" נטול "בומבסטיות" או "ריבתיות" מיותרת. סיומת ארוכה נוגעת בסוג של מינרליות.

סוג היין: יין אדום יבש

בציר: 2015 , התשע"ו

הרכב זנים: יין זני על טהרת ה-100% ענבי קברנה סוביניון

תיאור היין על פי היקב: היין מתאפיין בצבע אדום עמוק אטום, עם ניחוחות של וניל, שזיף בשל, קקאו וטבק. פה קטיפתי עשיר בטעמי פרי, חומציות מאוזנת, גוף מלא וסיומת ארוכה. מתאים לליווי מאכלי בשר, צלי וקדירה.

כרם: ברכה

גובה כרם: 850 מטר

זמן תסיסה וטמפרטורה: כשבועיים בטמפרטורה של עד 29 מעלות.

נתוני בציר: בציר ידני, סלקטיבי.
בריקס – 25
TA– 5.5
Ph– 3.55

התיישנות בחבית: 22 חודשים

אלכוהול: 14%

כשרות: כן.

מחיר לצרכן: 129 ₪.

יקב טורא

סבלנות והשראה

משרד יקב טורא: 02-6508882
פקס: 02-5716266
מרכז מבקרים + לקוחות פרטיים: ורד 052-7966613
סוכן מכירות לחנויות: אריאל מליחי 052-8966083
מייל: [email protected]
כתובת: רחלים, ד.נ. אפרים, 4482700.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top