חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שאטו גולן משיק גשם ורוד 2017 יין רוזה סמוק וקברנה סוביניון 2015 יין אדום יבש, לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ.

אודה ואתוודה כפתיח, שיש לי חיבור וחיבה אישית מוגברת, ליינות של יקב שאטו גולן. ויש לי הזכות, ללוות את היקב שנים רבות. שוקי שי, בעבר אחד השותפים, היה ידיד אישי שלי, כך גם היום, החברים שלי, גילת ואיציק ריבק הבעלים, והשותף החדש, מודי קריטן. בעיניי, יקב שאטו גולן היה ונשאר מהיקבים היותר נחשבים ובולטים בישראל. יש בו את כל האיכויות הנדרשות ואת היכולת לשמר אותן בעקביות חסרת פשרות על ציר הזמן. זה הפרי, זו עבודת הייננות המוקפדת והידענית של אורי חץ, וזו אותה מסורת, תפיסה ייננית וקו ברור של יינות, שנשמרת בקנאות ולאורך זמן. תירצו, תקראו לזה "עולם חדש", "מוחצנות", "הדוניסטיות", לטעמי, זה לגמרי בסדר. זה מה שמחזיק אותם כל הזמן למעלה. במינימום, בחמישייה עד העשירייה הפותחת ה- TOP-10 של היקבים הכי נחשבים בישראל. אבל הם עושים שם ביקב הרבה. הרבה, יותר. הם ממש נוגעים אישית בלקוחות שלהם והם עובדים שם מאוד קשה בשביל זה, 7 ימים בשבוע. 

יקב שאטו גולן, החל את דרכו בשנת 1996 עת נטעה משפחת ריבק ממושב אליעד 131 דונם של ענבי קברנה סוביניון ומרלו בשטחים החקלאיים של המושב בדרום רמת הגולן. לאחר כשלוש שנים, בשנת 1999, הקימה המשפחה יקב קטן בחצר המשק בשותפות עם שוקי שי וייצרו את 7000 בקבוקי הקברנה סוביניון הראשונים. בבציר 2000, בנוסף ליועץ שכבר היה ליקב, הוחלט להביא יינן מחו"ל שיעזור בתקופת הבציר שכבר גדל לכעשרים טון של קברנה סוביניון ומרלו. שנה לאחר מכן, כאשר ייצור הבקבוקים עבר למבנה החדש וכבר עלה ל-30,000, הגיע אל היקב יינן צעיר ונמרץ אשר חזר מלימודיו בארה"ב. אורי חץ הגיע יום לפני בציר 2001 ומאז לא הפסיק לעבוד ביקב. אורי עזר רבות לקדם את היקב בחשיבתו המקורית וגישתו חסרת הפשרות ולאחר שנים ספורות של עבודה הצטרף ליקב כשותף. בשנת 2002 ניטעו עוד כ- 110 דונם, נוספו זני ענבים חדשים וכמות הייצור המשיכה לעלות. נטיעות חדשות מתווספות כל הזמן במטרה להגדיל את הייצור, להחליף חלקות ישנות ולנסות עוד זנים חדשים. בשנת 2014 נפרד מהיקב שוקי שי והעביר את החזקותיו לחברת ש.א. יין – מהלך שהפיח ביקב רוח חדשה שלבטח תדחוף אותו למחוזות חדשים ומרתקים. יקב שאטו גולן משיק גשם ורוד 2017 יין רוזה סמוק וקברנה סוביניון 2015 יין אדום יבש, לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ.

יקב שאטו גולן גשם ורוד 2017

גשם ורוד הנו יין רוזה העשוי בעיקרו מגרנאש. ביקב שאטו גולן החלו לייצר יין זה בבציר 2010 לאחר מספר שנים של ייצור רוזה מקברנה פרנק. לגרנאש, מוסיפים בזמן הבציר מעט ענבי סירה.

רשמי טעימה שלי: את היין יצא לי לטעום לראשונה בטעימת מיכל טרום הביקבוק בעת ביקורי האחרון ביקב. כבר אז, לדעת חבריי ולדעתי, היו בו ביין איכויות הבאות לידי ביטוי בעידון, בדיוק, באיזון, ברעננות, בויטאליות, ובארומות פרחוניות ופירותיות של קיץ. הצבע, אדום בהיר. צלול. השוליים בוהקים. מצאתי בו רמזים לניחוחות פרי יער אדום, פטל טרי, שזיף טרי, ואפרסק לבן, הפה, קטיפתי, נעים, עגול, הגוף בינוני, נוטה למלא. חומציות טובה, פריכה ונוכחת. מאוד רעננה. רמזים לפרי יער אדום לצד אשכולית אדומה, ו- וורדים. סיומת יבשה, כיפית נעימה ומהנה.

זהו יין רוזה ורוד מבוסס ענבי גראנאש

זן הענבים: 90% ענבי גראנאש, 10% ענבי סירה.
הענבים, נבצרים יחד בכרם שאטו גולן נסחטים כעבור שעות ספורות ומועברים לתסיסה ספונטאנית בחביות ישנות. לאחר מספר חודשים עובר היין למיכל לערבוב וכעבור כחודש היין מבוקבק.

אלכוהול: 13%

כשרות: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ש"ח.

יקב שאטו גולן קברנה סוביניון 2015 

ביקב שאטו גולן, מייצרים קברנה סוביניון מאז בציר 1999, ליקב כעשר חלקות שונות של קברנה סוביניון המכסות יותר משמונים דונם. היין מהחלקות השונות מתיישן בנפרד במשך כשנה בחביות עץ אלון צרפתי (60%) ואמריקאי (40%) של 240 ליטר. לאחר היישון מתבצע הבלנד ועל פי רוב מתווספים לו גם רכיבים של זנים שונים כמו סירה, מרלו ועוד.

רשמי טעימה שלי: צבעו, אדום כהה. נוטה לאטום. השוליים בוהקים. זהו קברנה סוביניון של "עולם חדש" במיטבו והוא מפגין את זה באף ובפה, במבנה עמוד השדרה, בריכוז, בטאנינים העגלגלים ובנוכחות ה"קברנאית" רבת הכוח והעוצמה. באקספרסיביות של הפרי, בעושרו. בדיוק העשייה. ברמיזה המתקתקה. בעומק ובאיזון. מבלי להתפשר על מרקם קטיפתי ואלגנטיות, הכל-כך אופיינית ליינות שאטו גולן. כמו תמיד, אהבתי.

הרכב היין: 85% ענבי קברנה סוביניון, 14% ענבי סירה, 1% ענבי פטי ורדו.

הענבים נבצרו ידנית בכרם שאטו גולן והיינות השונים הותססו ויושנו בנפרד במשך כ- 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי ולבסוף עורבבו בטרם הביקבוק.

אלכוהול: 14.5%

כשרות: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 129 ש"ח.

יקב שאטו גולן

מושב אליעד רמת הגולן 12927

טלפון04-6600026
פקס04-6600274
דוא"ל:[email protected]

*** יקב שאטו גולן אינו כשר***

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top