חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה חדש ביקב פלם – שיחת בוקר מוקדמת עם היינן גולן פלם

את גולן פלם תפסתי לכמה דקות שיחה אחרי לילה טרוט שינה של עבודה מאומצת ומשותפת שלו ביקב יחד עם כל בני המשפחה בקשתי לשמוע ממנו מה קורה ומה חדש ביקב וזה מה שהיה לו להגיד:

" התחלנו בציר בתחילת אוגוסט עם סוביניון בלאן שהשנה אני מזהה מגמה של הבשלות נהדרות של טעמים ולאו דווקא עם סוכרים גבוהים מה שבהחלט מתאים למגמה שלי לשמור על יינות אלגנטיים שמצד אחד הם עשירים בטעמים אך שומרים על הקו האלגנטי שלהם. הקיץ המתון שמר על רמות PH סבירות, ההבשלות והסוכרים נמצאים ברמות נהדרות סביב ה- 13.5 בומה זה המגמה כרגע אם היו שנים של 14.5 בומה אז היום אנחנו במגמה למטה זו מגמה נשלטת וגם מזג האוויר המתון שלא גורם להצטמקויות ולטעמים הריבתיים. זו התפכחות מסוימת לכיוון יינות שהם FOOD FREINDLY בלי OVER טעמים שמשתלטים על המנה. את היינות הלבנים שלנו לקחתי עוד צעד קדימה לכיוון יינות שהם יותר קריספי עם פרי מתון עד כמה שניתן ע"י בציר מוקדם משנים עברו עם רמות של 20-21 בריקס. אני ממשיך גם את המגמה עם היינות האדומים לקראת יום ראשון תחילת השבוע הבא אני מאמין שכבר נהיה בחצי הראשון של הבציר, הענבים מהגליל מתחילים להגיע, עד עכשיו בצרנו בהרי ירושלים  בציר די מסיבי ואנחנו די לקראת סיום מכינים עצמינו לקראת הסנונית הראשונה של הענבים מהצפון. השלושה שבועות האחרונים היו עמוסים בעבודה ומאוד אינטנסיביים אצלנו ביקב, כמעט כל יום יש קליטה של ענבים, תסיסות, סחיטות, קרנבל של ריחות וטעמים וזו עבודה עם הנאה וחדוות יצירה גדולה מאוד בצידה. האדרנלין אצלנו בשיאו ואנחנו רואים את הצבעים ומריחים את הריחות ויש סיפוק ראשוני במיוחד שאני מזהה פה בציר מאוד איכותי בצבע בריח ובטעמים העוצמתיים. אני כבר יכול להעריך שיש למה לצפות איך היינות האלו יהיו אחרי כמה חודשים ואחרי כמה שנים בטח בחביות. בשולחן החג הקרוב אני מניח שיעלו יינות הרזרב 2008 שלנו אני הראש שלי בבציר 2011 ואני חוזר ליינות בציר 2008…אבל ראש השנה ילך נפלא עם היינות הללו שהיו אף הם משנת בציר נהדרת. לצדם הסירה 2009 שלנו, והלבן והרוזה המעט שנשאר מהבציר האחרון ב- 2010. בצרנו סוביניון בלאן, בצרנו שרדונה מכרם מטע שגם נראה נטעם ומריח נהדר, מרלו בצרנו בגבעת ישעיהו ומרלו משורש, ואתמול ושלשום הגיעו גם ענבי הקברנה סוביניון מהכרם בשורש ולמעשה הכרמים שלנו בהרי ירושלים נתנו תנובתם בשבועות האחרונים במלואם. מזג האוויר אתנו השנה הכול מדורג ועובד ממש לפי הספר כל דבר בעיתו. התחלנו עם האזורים הנמוכים והמשכנו לטפס בסך הכול יש לנו כ- 170 דונם כרמים. אנחנו מתכוונים להוציא מהבציר הנוכחי כ- 120,000 -130,000 בקבוקים. אנו מעריכים שבאמצע אוקטובר נסיים את עונת הבציר. ולא אנחנו לא נכנסים לתרדמת חורף למי שאולי סבור כך (הוא אומר בחיוך גדול) אין אצלנו חיה שכזו…זה רק באגדות. אנחנו מוציאים יינות משנים קודמות זה אורך כמה שבועות, מתחילים ביקבוק,אריזה, מוציאים את השפיות של היינות הקיימים, עובדים על בלנדים, יש לי פה 500 חביות שדורשות טיפול ו-100,000 בקבוקים שצריך למלא ולארוז. אנחנו ללא משרד יחסי ציבור. ויתרנו על הצורך בקונסטלציה הנוכחית. אנחנו מכירים את ענף היין בארץ ורואים בו משפחה גדולה. יש לנו בחורה מקסימה ביקב בשם ליאת שמתחזקת עבורנו את מערך יחסי הציבור ומועדון הלקוחות וגם עושה יופי של טיזרים ברשת הפייסבוק שומרת אותנו "באוויר"…"

"יקב פלאם שומר על המוטו המרכזי של פחות לקבל ציוני 94 או 96 אלא לשמור על מחויבות ללקוחות שלנו באופן עקבי קונסיסטנטי להוציא בעבורם את האיכות הכי טובה והכי גבוהה ולאורך זמן לא שנה כן ושנה לא. וזה מה שאני משתדל בריצות בלתי פוסקות בכרמים ועד ליקב מבחינתי לשמור על המותג זה איכות היין".

אני מבקש בשמי ובשם כל משפחת יקב פלם לאחל לכל עם ישראל שנה טובה שנת שלום ושגשוג והרבה אבל הרבה יין טוב.

שלכם, גולן פלם.

יקב פלם צומת אשתאול יער הקדושים טלפון : 02-9929923 [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top