חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשלהי תערוכת סומלייה 2017

untitled13 שנים של אירוע תערוכת סומלייה לא הולכות ברגל. זה היה ונשאר עבורי פסטיבל של יין שלא נגמר. לטעמי ולדעתי, אם אתה חובב יין, נמצא בעולם היין, עובד ומחובר לעולם היין, בין אם אתה מלצר, מסעדן, נציג של בית מלון, בר-מן, סומלייה אוצר יין, יבואן, משווק כורם או יינן, אתה חייב להראות את זיו פניך כאן. וזה נמשך, על פני יומיים ארוכים.

זכורני, איך בשנים קודמות, הייתי עושה את דרכי הביתה אחרי מספר שעות של לגימה כמעט בלתי פוסקת ובחצי עין פתוחה ועדיין, לא יכולתי שלא להתקנא בכל מי שכוחו היה עדיין במותניו ונשאר שם, קל וחומר עוד הגיע גם למחרת.

כי יש הרבה מה לעשות באירוע התערוכה, יש הרבה את מי לראות, מה לטעום, מה לירוק ומה לשתות.

מי שינסה לחפש בציציות ולרדת לרזולוציה נמוכה ולדקויות, לא יוכל להתעלם מחסרונם של יקבים מסחריים גדולים שמקומם נפקד. אותו הדבר חל גם על יבואני המשקאות הגדולים שפרט לחברה הסקוטית שנתנה תצוגת ענק של הכול ובגדול, פשוט לא היו שם.

gkfjuyגם החברים מ"שקד", "דרך היין" קצת "מיתנו" את הגודל והתמקדו בתצוגת תכלית של יקב היבוא שלהם של פאוסטינו ושותפותם עם יקבי רקנאטי, בהחלט יקבים ראויים עם מצג יינות נפלא.

אהבתי מאוד את "נועזותם" של יקבי הבוטיק "הקטנים" כמו יקב גרוס, גת שומרון, דרימיה, אשקר, כהנוב, הרצברג, בת שלמה, כרמיזן, וקטנים אחרים, שהתייצבו במגרש של הגדולים להטעים את יינותיהם בפני קהל מקצועי.

אהבתי את השינוי הנפלא שמוביל אלכס הרוני הבעלים של יקב דלתון שיחד עם היינן גיא אשל מתגו מחדש בתוויות ובכלל בתפיסה הייננית וזה פשוט יופי.

העמדה של יובל ג'וב הר גיל ממזקקת יוליוס היוותה עבורי חוויה מאלפת שבאה אחרי היין ולפני הקינוח המתוק. המשקאות האלכוהוליים שיוצאים את המזקקה הם לא פחות מנפלאים.

אצל היבואן קיפיס אהבתי את הריזלינג המתוק מבציר 2007, ואצל חדר ה – V.I.P בקומה השנייה של היבואן שקד לא ויתרתי על הפורט טאוני 10 שנים של גרהאמס, אצל הסקוטית טעמתי שמפניית ברוט מדהימה, ואצל שאטו גולן אהבתי את כולם, כך גם אצל סוסון ים, ואצל אלכסנדר ובר מאור, ואצל יקב כרמיזן לא ויתרתי על היינות הלבנים מהזנים המקומיים והייחודיים דבוקי וג'נדאלי, יקב קובננט לדעתי הולך לתפוס לו שם של כבוד בתקופה הקרובה. טעמתי אצלו קברנה סוביניון קליפוני מנאפה ושני יינות לבנים שבהחלט עשו לי את זה.

בטח שכחתי לציין כאן ובאמת סליחה, כמה יקבי בוטיק שווים וראויים. וכן ובכוונה גם התעלמתי מיקבים אחרים שהס לי בכלל להזכיר את שמם ואת זכר קיומם.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top