חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה בישראל: תואר ראשון בייננות והנדסה

 

%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a9%d7%99%d7%91-%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%a9%d7%a8-%d7%9c%d7%a9%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%a9-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%91%d7%9f-%d7%99%d7%a6%d7%97

אוניברסיטת אריאל הכריזה על פתיחת מסלול יין במסגרת תואר ראשון בהנדסת כימיה וביו-טכנולוגיה  – תואר המשלב התמחות בתחומי הבוטניקה, הביולוגיה והכימיה בדגש על ההיבט הטכנולוגי של תעשיית היין.

לדברי ד"ר שיבי דרורי, חוקר יין מוערך בארץ ובעולם וראש המסלול: "הלימודים נועדו להעניק לסטודנטים קריירה מדעית, טכנולוגית ומאתגרת ומציעים שילוב של ידע תיאורטי עם התנסות פרקטית. השאיפה היא שהבוגרים יוכלו לפתח פתרונות טכנולוגיים חדשניים המתכתבים עם העולם החדש, ויסייעו להוביל את תעשיית היין בארץ ובעולם שלב אחד קדימה לעבר העתיד"

אוניברסיטת אריאל הודיעה היום על פתיחת מסלול לימודים ייחודי – מסלול יין במסגרת התואר ראשון בהנדסת כימיה וביו-טכנולוגיה .

את המסלול ירכז ד"ר אלישיב דרורי, חוקר יין מוערך בארץ ובעולם אשר אחראי לפיתוחים פורצי דרך בעולם היין כגון רובוט יין שהופך את תהליך התסיסה לאוטומטי תוך מתן כלי שליטה ובקרה מתקדמים ליינן וחבית חדשנית המקצרת את זמן ההתיישנות של היין. חשוב לציין כי זו הפעם הראשונה שתחום זה ילמד בארץ לימודים אקדמיים לתואר ראשון. עד כה, נאלצו סטודנטים ששאפו להשכלה אקדמית בתחום ללמוד בחו"ל.

לדברי עינת דיין, מנהלת אגף האסטרטגיה שיווק ומכירות באוניברסיטת אריאל: "כיום, בניגוד לעבר, הסטודנטים מחפשים אחר תארים המבטיחים אופק מקצועי ברור ומצפים לסיים את הלימודים עם מקצוע פרקטי לעתיד. כמו כן ניכרת העדפה למקצועות המשלבים לימודי עוגן קלאסיים כמו הנדסת כימיה וביו טכנולוגיה בשילוב עם התמחות המאפשרת הזדמנויות מגוונות בשוק התעסוקה.

תובנות אלו הוטמעו בתוך אחת הפקולטות הפופולאריות  שלנו –  הפקולטה להנדסה. המסלול החדש מהווה פתרון מושלם למי שמעוניין ללמוד תואר שהתעסוקה בו מאתגרת ובתנאים מעולים, אבל גם לפתוח דלת לתחום ספציפי יותר, חדשני ויצירתי".

המסלול  עוסק בתחומי הבוטניקה, האגרוטכניקה, הביולוגיה והכימיה של יין תוך מתן דגש בתחומי הטכנולוגיה והביוטכנולוגיה כגון ייצור חיידקים ושמרים לתעשיית היין, תחום אנליזות היין המתקדמות, וטכנולוגיות תסיסה ובקרה.

הלימודים  נועדו להכשיר את הסטודנטים לעבודה בעולם היין החדשני המתפתח בשנים האחרונות בישראל ובעולם, וכן בתעשיות הטכנולוגיות הנלוות, תוך מתן כלים לחשיבה חדשנית. הלימודים משלבים ידע תאורטי והתנסות פרקטית (יצור והערכת יין) ביקב המחקרי ובמעבדה מתקדמת לאנליזת יין אשר קיימים באוניברסיטה. כל הסטודנטים יתנסו בהתמחות ביקב במהלך עונת בציר, המצטיינים יקבלו מלגה לסטז' ביקבים נבחרים בחו"ל.

עוד מוסיף ד"ר דרורי כי: "תעשיית היין בישראל התפתחה מאוד בשנים האחרונות, הן מבחינת איכות היין ועד התפתחות הענף –  מעשרות יקבים למאות, הגדלת היצוא באופן משמעותי, זכייה בתחרויות נחשבות ועוד, לעומת זאת טרם מוסדו לימודים אקדמיים לתואר ראשון שיאפשרו הכשרה ראויה. המסלול  שאנו מציעים יסייע בביסוס ענף היין בישראל ואני מאמין כי בייחודיותו הטכנולוגית, יקרין בעתיד גם על העולם".

הלימודים יחלו בחודש פברואר הקרוב במכינה שמטרתה להכין את הסטודנטים ללימודים, משך הלימודים הינו 4 שנים, בסיומם הסטודנטים יוסמכו כבוגרי תואר בהנדסת כימיה וביו-טכנולוגיה, במסלול יין.

צילום: בן יצחקי

אוניברסיטת אריאל בשומרון הוקמה בשנת 1982, וכיום לומדים בה כ-15,000 סטודנטים, מהם כ-11,500 לתואר אקדמי ב-28 תוכניות לימוד לתואר ראשון ושני, המתקיימות בארבע פקולטות: מדעי הבריאות, הנדסה, מדעי הטבע, מדעי החברה, תקשורת ושני בתי הספר לארכיטקטורה ולתקשורת בקמפוס.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top