חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אסרף קברנה סוביניון 2014 לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח

תשמעו סיפור. בבוקר, מתקשר אלי אייל קרן צילום קולינארי, הצלם שעומד מאחורי תמונות בקבוקי היין של מרבית היקבים הנחשבים בארץ ואומר לי "שנמצא אצלו יינן בשם שמעון אסרף, ושהם יחד בסטודיו לוגמים עכשיו מהיין שלו, והיין ערב לחיכם, והבקבוק מצודד למראה, והוא היינן מבקש לפגוש אותי ולהטעים גם לי את היין שלו". השבתי לאייל "שבכבוד הראוי אני בעבודה ואני רחוק מהסטודיו שלו" והוא ענה לי "שהיינן מוכן להגיע אלי לכל מקום עם היין היישר מהסטודיו"…נו…ואז מה? אתם חושבים שהוא לא בא? מוציא בקבוק יין היישר מהצידנית, ואומר לי תן לי כוס קפה, תקדיש לי רבע שעה מזמנך, אתן לך את היין ואצא לי לדרכי". וכך, אנחנו יושבים אצלי במשרד בעבודה, השולחן שלי עמוס, אבל אין מצב שאני לא מקדיש לאורח שלי זמן וכוס קפה וגם מתנהג אליו הכי נחמד הכי קשוב והכי יפה.

שמעון אסרף מגיע אלי מפקיעין החדשה שבגליל המערבי והיא ממוקמת בגליל התחתון על יד פקיעין.

לשמעון, יהודי הנמצא בהליך של "התחזקות" שפע של אימרות תורה וברכות המגיעות מאותו מקום של התחזקות ויוצאות מן הלב.

לשמעון כרם בבעלותו בן 4 דונם של ענבי קברנה סוביניון אותם נטע לפני 10 שנים. ולפיכך שמעון הוא בעל הכרם והוא הכורם של הכרם הנטוע על אדמת כורכר עשירה שבתחתיתה קומפוסט ודשן חקלאי ואורגני.

שמעון נשוי לאישה ממוצא יפני ושמה קיוקו והיא גיורת אף היא בתהליך שלך התחזקות והתעצמות רוחנית.

כשכרם אסרף ניטע, התקיים במקום תחת כיפת השמיים, שיעור תורה, ושמעון אסרף כיהודי מאמין אומר: "שברגע שאתה מקדש את המקום, לענבים, יש טעם מיוחד ומי ששותה את היין, יודע מי יושב מולו וברגע שאתה הולך לאנשים ואתה יושב מולם הם אומרים לך "אני לא רוצה לדבר אתך, אני רוצה לשתות מהיין שלך" ולפי היין יודעים מי הבן אדם".

שמעון, החליט לעשות יין מענבי הכרם ואת ענבי הקברנה סוביניון הוא מביא אל יקב לוריא שבבעלות משפחת סיידא כאן בן המשפחה גידי סיידא היינן בנו של יוסי הכורם, עושה את יינות יקב לוריא וגם את היין של שמעון אסרף.

אסרף קברנה סוביניון 2014

רשמי טעימה שלי:  צבע אדום ארגמני. אף, עם  פרי שחור, נגיעות קסיס, שזיף ודובדבן, ומעט חבית ,פה, עם מבנה ושריר, של קברנה סוביניון, אבל ללא אגרסיה. גוף קל עד בינוני. חמיצות נעימה, לא מעט פרי עם איזון מצוין. יין עגול, עם סיומת ארוכה ונעימה

יין זה יוצר מ- 100% ענבי קברנה סוביניון הגדלים באקלים ייחודי בהרי הגליל המערבי בכרם אסרף  של שמעון אסרף בפקיעין. הענבים גדלים על מצע כורכר המאפשר לענב לקבל חשיפת שמש ממעל וקרינה חוזרת של השמש מתחת. שיטת הגידול, משביחה את טעמי הענב ואת טעמו הייחודי של היין. בקבוק היין נאה למראה והוא נושא עליו מוטיבים יפניים מסורתיים מארץ השמש העולה משולבים במגן דוד מעוטרים בכסף. ביקב שומרים שמיטה ורואים בכך ברכה ששכרה בעמלה. מבציר 2014 יוצרו 2000 בקבוקים. היין התיישן בחביות עץ אלון ביקב לוריא 12 חודשים. ליין, 14% אלכוהול. מחיר היין לצרכן ורק אצל שמעון אסרף בין 100-120 ₪.

ליין מספר כשרויות מחמירות למהדרין ובד"צ בית יוסף,

כרם אסרף פקיעין

שמעון אסרף

0544914444

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top