חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

'יקבי ברקן' משיקים לרגל הקיץ הישראלי הלוהט מבחר יינות לבנים חדשים משנת בציר 2015:

'יקבי ברקן' גאים להציג חמישה יינות לבנים שירעננו לנו את הקיץ הלוהט השנה. היינות הלבנים החדשים של היקב יהוו לווי מרענן למבחר רחב של פעילויות קולינריות בקיץ; דייט רומנטי בערב, פיקניק בחוף הים בשקיעה, ארוחה אינטימית בבית, טיול בחיק הטבע ועוד.

 ואלה הם היינות:

עלמון מסדרת Assemblage

סוביניוןבלאן מסדרת Special Reserve

ויונייה מסדרת Special Reserve

שרדונה מסדרת Special Reserve

גוורצטרמינר מסדרת Special Reserve

 אסמבלאז' עלמון 2015

סדרת אסמבלאז' מהווה נדבך מרכזי בבחינת הפוטנציאל והאופי הייחודי של הטרואר של אזורי הגידול השונים בישראל. זוהי סדרת איכות של בלנדים מקומיים כאשר כל יין ייחודי בטעמו ומורכב מהזנים המאפיינים את אותו אזור. סדרה זו באה לייצג את איזורי הגידול העיקריים של יקבי ברקן בצורה הטובה ביותר.

שמו של  יין זה נגזר מהאיזור ממנו מגיעים הענבים המרכיבים את הממסך הסופי – רמת עלמה. איזור זה ידוע באיכות הענבים הגדלים בו. ביקביברקן מבודדים מספר זנים אשר הגיעו מאותו איזורכך שיוכלו לייצג את איזור גידולם. אנו מאמינים שכשם שהבלנדים האדומים בסדרה, החלו לגבש אמירה על מקום גידולם, כך גם יין זה יספר לנו פן נוסף של איזור גידולו.

 הממסך מורכב משרדונה, ויונייה וסוביניון בלאן כאשר ענבי השרדונה והויונייה נבצרו ידנית בבשלות אופטימאלית, כל זן בזמנו, והותססו בחביות עץ אלון צרפתי, רובן חדשות וחלקן משומשות. בכל החביות נשמרו משקעי השמרים להענקת מורכבות ומבנה עמוק בתהליך ההתיישנות בחביות שנמשך כ- 6 חודשים. ענבי הסובניון בלאן נבצרו גם הם ידנית והותססו במיכל נירוסטה, בטמפרטורה נמוכה לשמירה על רעננות הפרי והיין נשמר במיכל עד ליצירת הממסך.

רשמי טעימה: צבעו של היין זהבהב בהיר.ארומה נעימה של פירות קיץ לבנים כגון אפרסקים, נקטרינות ואגסים. נגיעות עץ עדינות משוות ליין מורכבות נוספת. אליהן מצטרפות ארומות מתקתקות של דבש, חרובים ונגיעות הדרים. היין בעל גוף בינוני-מלא ומציג אופי פירותי להפליא. פירות טרופיים, הדרים ומשמשים מלווים בארומות עץ מעודנות מקנים ליין מורכבות ואיזון. היין בעל חמיצות מרעננת וסיומת מאוזנת וארוכה.

 בציר: 2015

הרכב זנים:  60% שרדונה, 24% ויוניה, 16% סובניון בלאן

כרמים: הר ריחן (שרדונה וויוניה), כרם-בן-זמרה (סובניוןבלאן)

גובה הכרמים: שרדונה וויוניה- כ- 680 מ'; סוביניון בלאן כ– 800 מ'.

זמן וטמפ' תסיסה: השרדונה והויוניה הותססו בחביות עץ אלון והושארו בחביות ליישון עם השמרים למשך 6 חודשים. הסוביניון בלאן הותסס במיכל נירוסטה בטמפרטורת תסיסה ºC12 ונשמר במיכל סגור עד להכנת הממסך.

יישון: 6 חודשים בחביות, 55%% חדשות מעץ אלון צרפתי.

אלכוהול: 14%

משקל סגולי: 991.2

חומצה כללית: 5.77

pH : 3.35

יינות לבנים מסדרת "ספיישל רזרב"

האתגר הגדול של יינן הוא לבחור לכל זן ענבים את איזור הגידול הטוב ביותר עבורו. החיפוש הבלתי פוסק לפתרון האתגר הוליד את סדרת SPECIAL RESERVE, סדרת האיכות מבית יקבי ברקן, בעזרת נטיעות האיכות הרבות של היקב בשנים האחרונות, ועבודה מאומצת. אנו מאמינים כי כל יין בסדרה אכן מהווה שילוב ייחודי ואיכותי שבו אדמות גידול מובחרות פוגשות זן ענבים אצילי.

אנו מאמינים כי סדרה זו מהווה נדבך נוסף בשאיפתנו למצות את הרב גוניות והפוטנציאל של הטרואר הישראלי. אתגר זה נמצא בעיצומו ואנו אף מאמינים שלא יגמר לעולם. בטוחים אנו כי בשנים הקרובות נצא עם הפתעות נוספות בצורת יינות איכות מכרמים שיוכיחו את עצמם ככרמי עילית וכמו כן של זנים מיוחדים אשר נטעו.

סוביניון בלאן

רשמי טעימה: צבע קש צהבהב בהיר.  ארומה של גויאבה, תפוחים אדומים ואגסים משולבות באלמנט מינרלי המוסיף מורכבות ועניין. היין מציג אופי הדרי של אשכוליות רעננות ופירות טרופיים בשלים המשתלבים עם טעמי תפוחים ירוקים ואננס. חמיצות טובה ומאוזנת מתמשכת לסיומת פירותית וארוכה המשאירה טעם של עוד.

בציר: 2015.

הרכב זנים:  100% סוביניון בלאן

אזור גידול: הרי ירושלים והגליל העליון

אלכוהול: 13.6%.

משקל סגולי: 990.

חומצה כללית:g/L5.62.

pH : 3.33.

ויונייה

רשמי טעימה: צבע היין זהוב מבריק, ארומהמתפרצת של פירות בשלים אופייניים לזן כגון משמשים, אפרסקים, ואף בננות עטופות בעץ אלון איכותי וארומת חביות המקנה ליין אופי מעושן קל. בטעימה היין מציג אופי פירותי ומתקתק, בתמיכת חומציות מעודנת. אפרסקים, משמשים, אשכוליות אדומות וארומות עץ מעודנות משוות ליין עומק וגוף מלא. סיומת ארוכה ופירותית מסכמת את פרץ הפירות המתוקים ומשאירה טעם של עוד.

בציר: 2015

הרכב זני: 96% ויונייה, 4% שרדונה

כרם: בלוע (דלתון)

גובה הכרם:  800 מ'

זמן וטמפ' תסיסה:הויונייה הותסס והתיישן עם השמרים בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות במשך 6 חודשים. השרדונה הותסס במיכל נירוסטה בטמפ' נמוכה של 13 מעלות.

יישון: 6 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות.

אלכוהול: 14.5%

משקל סגולי: 991.1

חומצה כללית: 6.09

H: 3.31

שרדונה

רשמי טעימה: ליין גוון קש זהוב ואף מלא חיות ופרי נמרץ. ארומה של אפרסקים, ליים ולמון גראס נשזרות בטעמי המשמשים ופריחת ההדרים ונתמכים על יד חמיצות פריכה ומרעננת. טעמי האלון משמשים כמעין מסגרת העוטפת ומעגלת אשר מדגישה את הארומות ולא ממסכת עליהן. בסיומת מורגשת קרמיות נעימה המשתלבת עם טעמי גרידת לימון ופריכות.

בציר: 2015.

הרכב זנים:  100% שרדונה.

אזור גידול: הרי ירושלים והגליל העליון.

יישון: 6 חודשים בחביות עץ אלון, ברובן צרפתי עם משקעי השמרים.

אלכוהול: 13.5%.

משקל סגולי: 988.8.

חומצה כללית:6.07g/L.

pH : 3.54.

 גוורצטרמינר

רשמי טעימה: צבע זהוב בהיר. מיד מורגשים פירות טרופיים רעננים כגון ליצ'י, גויאבה ואננס בשל, המתאימים מאוד לאופי הזן. האופי הטרופי מלווה בארומה של מי ורדים ובננות אשר מתווספות לשלל הארומות שיין זה מציג. בטעימה היין בעל מתיקות מעודנת ומשלב פירות טרופיים בשלים עם נגיעות הדריות ומשלב חמיצות מאוזנת עם גוף קליל ורענן.

בציר: 2015

הרכב זנים:  100% גוורצטרמינר

אזור גידול: הרי ירושלים והגליל העליון

אלכוהול: 13.9%.

משקל סגולי: 995.6.

חומצה כללית: g/L6.

pH : 3.22.

מחיר מומלץ לצרכן:

עלמוןאסמבלאז', כ- 79 ₪
סדרת ספיישל רזרב, כ- 70 ₪

ניתן להשיג בחנויות היין ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ. 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top