חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"צור עולם של יין" – אירוע ההשקה השנתי – חוויה של ממש !

אודה ואתוודה שזו לי החשיפה הממוקדת הראשונה ליינות של "צור סוכנויות" ולו בשל העובדה ובטעות יסודה שסברתי סובייקטיבית מבלי שטרחתי ולו אפילו לבדוק את הסברה "שהיינות המיובאים ומשווקים ע"י "צור סוכנויות" הם "יינות זולים" המשווקים לחנויות היין ולציבור דתי או מסורתי מוטה יין כשר".

אז ראשית, אני אוכל את הכובע. ומתקן טעות. טעות גדולה.

במסיבת עיתונאים לרגל "אירוע ההשקה השנתי" שקיים צבי צור הבעלים ומנכ"ל "צור עולם של יין" הוטעמו 9 יינות עליהם ארחיב כאן בהמשך, שייצגו רק את קצה קצהו, של פורטפוליו יינות רחב ועשיר וחוצה גבולות ויבשות, טווח מחירים וזנים של ענבים ומכאן ועל כך ,שלל של מחמאות ופרגון ומי שברך.

לכבוד האירוע, הושיב צבי צור לכבוד העיתונאים קבוצת אורחים מכובדת חלקם נציגי יקבים מחו"ל וחלקם ייננים, כשכל אחד מהאורחים מייצג את היקב או את היין שלו במספר מילים.

מילת המפתח כאן היא כשרות. הבאה אחריה ובאותה נשמה היא איכות. והבאה אחריה היא תחרות על כיסו וחיכו, של צרכן היין הישראלי, ול"צור עולם של יין" יש מה להציע והרבה.

פתחנו בשנין בלאן ברון הרצוג 2013 כשאת היין מציג בן משפחת הרצוג בכבודו ובעצמו. מדובר ביין קליל לשתיה על גבול ה- OFF-DRY לכוון המתקתק חנפני ובתמונת מחיר מרשימה של כ- 45 ₪.

המשכנו עם יין לבן ישראלי משלנו של יקב פסגות של יעקב ברג והיינן יעקב אור-יה. היין פסגות ויונייה 2014 טרם בוקבק וזה יקרה ממש בקרוב והוא מביא עמו סגנון של יין לבן יבש אבל הפרי של הויונייה כל כך עשיר וארומאטי ופרחוני עד שהוא מעניק נופח של מתיקות מדומה ומאוד רעננה. היין מורכב משני בצירים ומשני נתוני בציר של רמות סוכר ( בריקס) 23 ו- 27.9 אהבתי את היין.

היין הבא RAMON CARDOVA RIOJA GARNACHA 2011 של יקב רמון קורדובה עם זן ענבים גרנשה המגיע מאזור העיר הרו בחבל ריוחה. זהו יין אדום בעל אופי "ריוחה"  מחירו כ-100 ₪. לא ממש אהבתי את היין.

היין הבא COMPAGNIE VINICOLE BARON EDMOND DE ROTHSCHILD LES LAURIERS  2013 זהו יין של יקב רוטשילד לה לורייה 2013 והוא יין אדום המורכב מענבי מרלו קברנה פרנק וקברנה סוביניון כשהמרלו הוא הזן השלט בבלנד עם 70%. הענבים מגיעים מאפלאסיון מונטנייה סנט אמיליון צרפת וגיל הגפנים 25 שנים.  מחיר היין 180 ₪.

היין הבא וכאן נסחטה מפי מילת ה-WOW הראשונה הוא CHATEAU MOULIN RICHE 2011  שאטו מולין ריץ' מציג בלנד של קברנה סוביניון ומרלו מגפנים בני 15-20 שנים מאפלאסיון סיינט ג'וליין מבורדו צרפת. נהניתי מכל לגימה. מחירו 350 ₪. קנו תשתו, תתנו מתנה, תיישנו, מה שתבחרו.יופי של יין.

את האמת לומר שגם כאן צריך לומר WOW רק שהיין עדיין לא שם והוא מאוד צעיר ומאוד סגור. PAVILON DE LEOVILLE POYFERRE 2012 פאבילון דה לאוויל פויפרה אף הוא בלנד של קברנה סוביניון ומרלו והענבים מגיעים מאזור סיינט ג'וליין AOC מבורדו צרפת. גיל הגפנים הממוצע, עומד על 40 שנים. היין התיישן 18 חודש. האלכוהול לא גבוה 12.5%. המחיר כן גבוה 490 ₪. תקנו. תשלחו אותו לישון. תדברו אתו עוד כמה שנים. או אז תגידו WOW.

את היין הבא לא היה צריך להציג עבורי למרות שיעקב ברג ויעקב אור-יה היינן עשו זאת כמו תמיד היטב. את היין טעמתי לפני כמה שבועות במסעדת סאפורי בירושלים בערב השקה של יינות יקב פסגות. מדובר בפסגות אדום 2013 העשוי מבלנד של מרלו קברנה סוביניון פטי ורדו קברנה פרנק פטיט סירה ושיראז. רציתם עניין? מורכבות? שכבות ורבדים של טעמים. ליין 14.5% אלכוהול. זה היין הכי איכותי והכי מושקע של היקב והוא עולה סך הכול 120 ₪. לקנות? איזו שאלה.

היין הבא שוב הוצג ע"י בן משפחת הרצוג נצר לשושלת המפוארת של יצרני היין בארצות הברית. היין שהוטעם הוא חלק ממיזם הנקרא HERZOG VARIATIONS במיזם עושה היינן את משחק חייו ע"י שילוב של ענבי קברנה סוביניון המגיעים בשלל רחב ומינעד של ארומות וטעמים המושתת על מיזוג ענבים בעלי מאפיינים שונים המגיעים מאזורים שונים לעיתים מנוגדים זה לזה ולעיתים משלימים זה את זה. התוצאה היא קברנה סוביניון מורכב מסקרן מעניין. טעמנו מבציר 2012 את הרצוג וריאיישנס 5 כשהענבים המרכיבים את היין וכל אחד מהם מאזור שונה נותנים את תרומתם ואופיים וייחודיותם לתוך היין. ביין שטעמתי אזורי היין מקליפורניה היו סיינט יינז, עמק נאפה, עמק אלכסנדר, פאסו רובלס, גיר היל. ליין 13.5% אלכוהול. 140 ₪. לקנות? כן. למה? ולו בשל הסקרנות והאיכות והייחודיות.

היין האחרון הוצג ע"י פייר מיודובניק היינן של יקב נטופה. מדובר ביין פורט לקינוח רובי מובחר פורטו קורדוברו PORTO CORDOVERO FINE RUBY הפורט מגיע מארץ המקור של יינות הפורט מעמק דואורו בפורטוגל . היין התיישן 24 חודש בחביות עץ אלון ישנות וענקיות בנות 20,000 ליטר. המתיקות שובת לב. המחיר 180 ₪ לפורט אמיתי ולא לחיקוי של יין מחוזק דמוי.

צור עולם של יין

צור סוכנויות

 נוסד: 1985

מנכ"ל: צבי צור

טלפון: 03-6183937

פקס: 03-5793211
דוא"ל: [email protected]
אתר: www.zurage.com
כתובת: מנחם 21, בני ברק

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top