חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שילה – "יינות שהם אגדה" LEGEND ו- 2 LEGEND – יינות אדומים עם בלנדים מסקרנים – ויוצאי דופן

היינן עמיחי לוריא מייצר ביקב שילה הנמצא במעלה לבונה יישוב קהילתי דתי בשומרון במרחק 15 ק"מ מהעיר אריאל כ- 100.000 בקבוקים בשנה. הענבים ליינות היקב, מגיעים מכרמים איכותיים הנטועים באזור שילה ובנימין וממקומות נוספים בארץ והכרמים פרושים כיום על למעלה מ- 150 דונם. הבסיס הטבעי ליקב שילה המודרני נשען על העובדה שיין, היה חלק מהמסורת היהודית ושפע הגתות העתיקות שנמצאו בשומרון וליד הישוב שילה הן ההוכחה לכך. סיסמת היקב היא: "שורשים קדומים – יקב עכשווי".

אתמול בערב, התבשרו אנשי היקב על ציונים גבוהים ביותר של יינות היקב הנעים בין 89-93 בטעימה אותה ערך המגזין המקצועי והנחשב בעולם היין  wine enthusiast יקב שילה מייצר כמה סדרות של יינות וביניהם את יין הדגל "פסיפס" ומתחתיו את סדרת "סוד" שהנה סדרת הרזרב היוקרתית עם יינות זניים קברנה סוביניון. מרלו. ושיראז. סדרת "שור" שהנה סדרת פרימיום הכוללת אף היא יינות זניים קברנה סוביניון. מרלו. וברברה. סדרת "LEGEND" שבתוכה 2 יינות בלנד ייחודיים שעליהם אספר כאן בהמשך, יין שרדונה, יין בלנד של ענבי קברנה סוביניון, מרלו וברברה, ולסיום 2 יינות קינוח הראשון שרדונה בציר מאוחר והאחרון יין קינוח דמוי פורט הנקרא FORT והוא עשוי מענבי שיראז מבציר מאוחר.

יינות המגיעים מהשומרון, מביאים עמם תמיד משהו אחר, משהו ייחודי המביא לידי ביטוי את הטרואר המקורי עם דבר מה נוסף, תרצו תקראו לזה המשכיות של מסורת, תקראו לזה אמונה ועבודת האדמה, תרצו תקראו לזה רוח הקודש, ובבקשה, שלא תעזו להכניס לטעימת ולאהבת יין, פוליטיקה. היא לא שייכת. ולעולם לא תהיה מבחינתי שייכת ליין, אותו יש לבחון ולטעום, אובייקטיבית נטו.

יקב שילה LEGEND  אגדה 2011 – היין עשוי מבלנד של פטיט סירה, פטי וורדו ושיראז, היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי במשך 16 חודש. היין בעל גוון כהה עז בצבעו סגול ועמוק , הטאנינים מוצקים והוא מאזן היטב חומציות, פרי ועץ. ליין ארומות של פרי יער שחור שזיף סגול, דומדמניות שחורות, פטל שחור,ואוכמניות, לצד רמזים של בשרניות, קלייה, עור, מנטה, וברקע עשבי תיבול. גוף היין מלא והסיומת מאוזנת. ליין 14.5%.

מחיר לצרכן : 90-95 ש"ח.

.

.

.

.

יקב שילה LEGEND 2  אגדה 2011 – היין עשוי מ- 70% ענבי קברנה סוביניון, 25% ענבי קריניאן, 5% ענבי סנג'ובזה, מרכיבי הבלנד התיישנו בחביות עץ אלון צרפתי בנפרד במשך 6 חודשים וביחד לאחר שמוזגו ליין הבלנד התיישנו עוד 10 חודשים. צבעו בורדו כהה, באף פירות יער אדומים ושחורים עם רבדים של תבלין, פרחים מיובשים,עשבי תיבול, לצד פרי דובדבן בשל שזיף סגול פטל ותות שדה, עם רמיזה של טבק, היין בעל גוף בינוני, הסיומת ארוכה ונעימה. ליין 14.9% אלכוהול.

מחיר לצרכן 90-95 ש"ח.

עכשיו, תראו, אתם בטח שואלים ומה אהבת יותר? ובכן, אם תעצמו את העיניים ולא תקראו או תדעו, מהם מרכיבי היין, רבים מכם יאהבו יותר את ה LEGEND2 מבין השניים. למה? כי רבים מכם מורגלים לקברנה סובינין וזה האחרון רוצה לומר הראשון הוא הדומיננטי במרכיבי הבלנד כשהקריניאן והסנג'ובזה מוסיפים לו ליין מורכבות ותיבול, סקרנות ועוד עניין ולטובה. אישית, אני אהבתי את ה – LEGEND הראשון יותר. וזאת בזכות העומק, הצבע, המורכבות, הגוף המלא והמלאות של הפרי בחלל הפה. 2 היינות ילכו נהדר כמלווי ארוחה יעשירו ויעצימו את טעמיה. תמונת המחיר של 2 היינות בחנויות היין שוות תמורה ויותר.

יקב שילה

www.shilohwinery.com

[email protected] 

 https://www.facebook.com/ShilohWine

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top