חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסתיו כבר כאן! איזה יין מתאים לסתיו הישראלי ?!

הסתיו כבר כאן! אייל פרנקו, מנהל פיתוח שווקים של יקב הרי גליל, נותן טיפים לשתיית יין בסתיו וממליץ על יינות יקב הרי גליל המתאימים באופיים לשתייה בסתיו הישראלי.

 כשמדברים על יין בעונת הסתיו, מיד עולים בדמיון רגעי סתיו קלסיים: כוס יין לצד תבשיל קדרה או מנת חמין בצהרי שבת. תמיד כיף לפתוח בקבוק יין טוב להרגשת החמימות הביתית כשבחוץ קריר.

 אין ספק שיין אדום נחשב ליין סתווי קלסי. ככל שהיין עבר יישון איכותי בחביות עץ האלון, הוא מרוכז יותר בטעמים וברמת אלכוהול סבירה וכך מתאים יותר לשתייה בסתיו. אך לא רק !!

צריכת היין בישראל מצביעה על כ- 70% לטובת יינות אדומים, לעומת 30% ביינות הלבנים, כשבעונת הקיץ המאזן מתרכך מעט לטובת היין הלבן. ככל שתרבות היין בארץ מתפתחת, צריכת היינות הלבנים גוברת, אם כי עדיין בקצב איטי יחסית לשאר העולם.

ישראל היא מדינה חמה וההיגיון אומר שאם חם, שותים צונן וקר. מה יכול להיות מושלם יותר מכוס יין לבן צונן בקיץ חם? גם בסתיו אנו לובשים בגדים חמים יותר, האוכל המוגש לשולחן חם ובדרך כלל ניתן לחשוב שדווקא יין אדום הוא היין המתאים, אבל לא תמיד, לעיתים היין האדום יתאים בצורה מושלמת לאווירה ולעיתים היין הלבן יצנן ויתמזג לא פחות.

יש לזכור, כי הטמפרטורה הקיימת בחדרי הבית, המשרד או המסעדה, דומה במשך כל השנה ולכן כדאי להתאים בין היין לסוג האוכל ולתחושה הפנימית.

מנות הסתיו יכולות להיות מלוות גם ביינות לבנים המורכבים מזני הענבים ויונייה או שרדונה למשל, אשר לעתים קרובות מאופיינים בשמנוניות וברמת אלכוהול גבוהה יחסית ליין לבן אחר, כתוצאה מתהליכי הייצור השונים (יישון בחבית, תסיסה מלולקטית ועוד), המעניקים את תחושת החמימות הפנימית, ממש כמו של יין אדום.

יינות מומלצים מיקב הרי גליל לשילוב בעונת הסתיו הישראלי: אביבים 2011- בלנד לבן, עשיר מורכב ומלא בטעמים וגליל ויונייה 2012, ביטוי מושלם לזן הויונייה העשיר בטעמי פרי בשל.

זני הענבים קברנה סוביניון, מרלו, סירה, קברנה פרנק ופטיט ורדו, הגדלים במדינה חמה כמו ישראל, יכולים להעניק יינות עשירים, בשלים ומורכבים המושלמים ללילות הסתיו הקרירים כגון: הרי גליל קברנה סוביניון 2012 או למשל גליל אלון וגליל אלה – זוג יינות הבלנד מסדרת גליל. בנוסף, מומלצים היינות האדומים מסדרת גליל עליון: יראון 2011 ומירון 2010 שיתלוו נהדר לצד קדירת בשר עם ירקות שורש, אוסובוקו טלה ועוד.

 ביקב הרי גליל, מזמינים את המטיילים ואוהבי היין לביקור במרכז המבקרים ולסיור המשלב הליכה במסלול תהליך ייצור היין, החל מקבלת הענבים ומיונם, דרך מכלי הנירוסטה, חדר חביות עץ האלון, צפייה בסרטון, טעימת יינות מודרכת ותצפית על הנוף הגלילי בליבו שוכן היקב. חוויה ייחודית באווירה גלילית ופסטורלית.

 יקב הרי גליל – 04-6868748, www.galilmountain.co.il

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top