חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אדום פרי" ו – "אדום חבית" שני יינות חדשים מ"סדרת בית הספר" של תלמידי התכנית הדו-שנתית ללימודי ייננות מעשית בבית הספר ליין שורק

בית הספר ליין שורק הציג והטעים בסוף השבוע האחרון 2 יינות חדשים פרי עמלם של תלמידי התכנית הדו שנתית ללימודי יין. בסה"כ, הם עשו חמישה יינות. שניים מהם יינות אדומים יבשים, "אדום פרי" ו – "אדום חבית". מתחילת הדרך, הוצבו לתלמידים משימה ויעד לייצר שני יינות, בסגנונות מסוימים. בואו תצטרפו אלי לחוויה של יינות מיוחדים, שופעי חוויית ריחות וטעמים, פרי עמלם של תלמידים.

"אדום פרי" 2012 – יין עם דגש מאוד חזק על הפרי ללא יישון בחבית אבל הוא לא יין קל הפרי נוכח ועוצמתי לא מאוזן בהיבט הזה עם חמיצות בולטת. הענבים ליין זה הגיעו קברנה סוביניון משורש שבהרי יהודה וענבי שיראז מספסופה שבגליל במורדות המערביים של רמת דלתון שנבצרו בבריקס לא גבוה 24 ונכנסו ביחד לתסיסה משותפת במיכל עם מעיכה לא שלמה של הענבים מה שאפשר במתכוון סוג של תסיסה פנימית בתוך הענבים ששחררו המון ארומות פרחוניות וטעמים פירותיים ומצד שני היין תסס על הקליפות זמן לא קצר שנמשך כ-3- שבועות מה שאפשר ליין לקבל טאנינים וטעמים מכאן היין עבר לתסיסה מלולאקטית ואז החלה עבודת הטעימות ליצירת הבלנד המושלם שקיבל לתוכו בהדרגה מרלו ופטי ורדו בעבודה מאוד מדויקת עם תהליך מאוד ארוך ויפה עם המון אופציות שנשקלו, נבחנו ונשללו, לצד דילמות שעלו, כמו להכניס את היין ליישון בעץ, כי היין היה "שובב" נורא והיישון בעץ, היה הופך אותו ליין יותר קלאסי והפרי העצמתי כאילו "ביקש עץ" כי הוא יכול לו. אבל הרעיון היה לעשות יין ללא עץ. בתוצאה הסופית ההרכב הזני הוא משהו כמו 45% קברנה סוביניון, 45% שיראז, 8% מרלו, ו- 2% פטי ורדו. היין שהה במיכלים כ- 9 – חודשים. המרלו בנה ביין עוצמה טאנינית והפטי ורדו חידד מימדים ופירותיות טובה.התוצאה היא יין עם פרי עז שופע ודומיננטי (שלא רוכך בחבית)  ליין 13% אלכוהול.

"אדום חבית" 2012 – היין השני נועד במקורו להיות "בלנד בורדולזי" (מושתת על ענבי קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ופטי ורדו) אך לבסוף היין נוצר מ- 100% ענבי קברנה סוביניון מספסופה שבגליל במורדות המערביים של רמת דלתון שנבצרו בהבשלה גבוהה של 26 בריקס. היין נכנס להשריה קרה של כ-4- ימים, ותסיסה ארוכה למיצוי מקסימלי במשך 35 ימים, לאחר מכן היין נכנס לשתי חביות אחת חדשה לחלוטין והשנייה משומשת. היין החליף חביות אחת עם השנייה במהלך תקופת יישון ממושכת יחסית של כ- 18 חודש. כל התקופה נעשו ניסיונות ליצור בלנד בורדולזי אבל הקברנה סוביניון "בעט" הכול החוצה ובסופו של דבר היין בוקבק כיין זני על טהרת ענבי הקברנה סוביניון.. בטעימה היין צעיר לגילו, עוצמתי, טאני, בעל פוטנציאל יישון ארוך, הפרי לפנים והעץ ברקע, זהו יין מאוד קלאסי, עשיר, אלגנטי, מורכב ומאוזן. אירופאי, בסגנון שלו. ליין 14% אלכוהול.

"אדום פרי"" ו- "אדום חבית" , הם שני יינות שנעשו בטכנולוגיה שונה במטרה לייצר יינות בשני סגנונות שונים.

"סדרת בית הספר" – יינות בסדרה זו, נעשו במסגרת התכנית הדו שנתית ללימודי ייננות מעשית. משתתפי התכנית יחד, לקחו חלק בתהליך העשייה. הסגנון ואופיו המבוקש של כל יין, נקבע ע"י ניר שחם יינן יקב שורק, והשפיעו באופן ישיר על תהליך העשייה, החל מבחירת הכרמים ואופן הטיפול בהם, דרך קביעת מועדי הבציר וקליטת הענבים ועד להחלטות בנוגע לשימוש בטכנולוגיות שונות בתהליך הייצור בכדי לקבל את סגנון היין המבוקש.

התכנית הדו שנתית הנה תכנית הלימודים הגבוהה והמקיפה ביותר שמוצעת ביקב שורק בית ספר לעשיית יין.  מטרת התכנית הנה, הקניית כלים ויידע בתורת עשיית היין, גידול כרם, ניהול והפעלת יקב. התכנית כולל 600 שעות לימוד ומובנת בשיטה ייחודית המשלבת לימודים תאורטיים לצד תרגול ועבודה מעשית בכרם, ביקב, מעבדה ואף בצד השיווקי ניהולי. הלימודים מתקיימים בסביבת עבודה של יקב פעיל, ומאפשרים חוויה אמיתית המשקפת את המציאות. התכנית מיועדת לבעלי יקבים, למעוניינים להקים יקב וליצרני יין המבקשים להעמיק ולהעשיר את הידע בעולם היין.

האם המושג "סדרת בית הספר" תרתיע אתכם חובבי היין מלרכוש את היין? האם אתם תראו בכך, פגיעה במיתוג של היין, או פחיתות כבוד וערך? תשובתי היא לא מוחלט. אלה הם יינות שנעשו בקפדנות יתרה ונעשה בהם הכול בכדי להביאם עד הלום. 12 תלמידים, "רקדו" סביב יינות אלה, כשהיעד שנקבע להם היה מוגדר, צר, וברור. והתוצאה שלפניכם היא, בהחלט יינות ראויים מעניינים, ומהנים, שלאחד מהם גם יש, את כל הזכויות, להשתבח היטב עם השנים.  

יקב שורק בית הספר לעשיית יין בע"מ

ד.נ שמשון 99760

טל'   08-9450844

פקס 08-9370385

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top