חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מלגו ומלבר" – עשו לנו את יום הנישואים – לערב שזוכרים

את ההזמנה לבר הדגים ופירות הים "מלגו ומלבר" לארוחת ערב זוגית, כיוונתי ל- 3.8 יום שבו חל יום הנישואים של זוגתי ושלי. 31 שנים. לך תאמין. (ואתם ממש לא באמת רוצים להיכנס לזה). מצב הרוח הלאומי בימים אלה, ירוד, ושעה קודם בכל גוש דן ותל אביב עדיין הדהדה הסירנה המחרידה המודיעה על מתקפת טילים. אבל אצלי יש חוב. ואם בחטאיי אני אספר, ש-30-שנים שכחתי את יום הנישואים והפעם נזכרתי, אז בבקשה תבינו אותי.

אודה ואתוודה שקודם להגעתנו למסעדה, נכנסתי קצת ל"גוגל" לקרוא עליה ומרבית הכתבות שמצאתי היו מ-2013 ובאמת שלא כולן היו טובות. ומאידך, בית עסק קל וחומר מסעדה, שאינו קשוב וקורא את מה שאחרים כותבים עליהם, ולא עושה מאמצים לשפר ולתקן, יחוש באופן כזה או אחר את הפגיעה בו, והציבור התל-אביבי החי את עולם הקולינריה ונע מטרנד מסעדני כזה לאחר, לא בדיוק יודע רחם.

אבל אתה מתכנן תכניות, ואלוהים כשהוא רוצה, יושב למעלה וצוחק, כך גם אני. ותשאלו למה? כי בכניסה למסעדה, ללא תכנון מוקדם, ללא ידיעה על כך שאנחנו מגיעים, ניצבו 2 חברים שלי, האחת אלה סקר אושית יין שמלווה פרויקטים של הקמת מסעדות וניהולן, שאותה אני מכיר מעולם היין כמובן, ועלם חמודות שגם אותו איך לא, אני מכיר מעולם היין, בשם נווה, שהוא הבן של שולה, דמות הקשורה בעבותות של וותק ושנים מיקב צרעה. והשניים, שניהם מצוות המסעדה. אלה מנהלת המשמרת, ונווה המלצר, חיבוקים ונשיקות, ועכשיו כבר ידעתי, שאם אני מוקף בחברים, יש לי למה לחכות.

אם אתם כמו הרבים והטובים, שקוראים את כתבות סיקור היין והמסעדות שלי, אתם בטח כבר יודעים, שאצלנו בזוגיות הקולינארית, התנאים הם מאוד פשוטים. היא הזוגה, אוכלת רק צמחוני, ואני בן זוגה, אוכל הכול. את התנאים מסרנו ומכאן, אפשרנו לו לנווה, את התפריט עבורנו לנווט.

המסעדה ממוקמת במקום מאלף, על פינת הרחובות שדרות רוטשילד ומרמורק, בדיוק מול כיכר הבימה ולא תמצאו יותר "צנטרום מזה". השעה הייתה קרוב לשבע בערב, השמש כבר החלה שוקעת, והבחירה לשבת על המרפסת במקום השולחן בפנים אותו הזמנתי, הייתה נכונה. מול העיניים, נפרשת השדרה וכל מדינת תל אביב, או נוסעת, או הולכת, מולכם בשורה.

אלה סקר מכירה אותי, היא יודעת שהיא גם לא צריכה להרבות בשאלות. היא הגיעה עם בקבוק יין לבן צונן אותו הביאה היישר מהמקרר, "תשאיר לי את הבחירה" היא אמרה. וזו הייתה החלטתה והיא הייתה לגמרי לא מוזרה. ומאז אותו הרגע, כוס היין שלי ניתמלאה כל אימת שהיא התרוקנה, אלה הייתה מגיחה מאחורי גבי, ממלאה לי שוב ושוב את הכוס, חוזרת ושבה לעיסוקיה. היא אותי לא שאלה, ואני מניח שללקוח כמוני היא תמיד ייחלה.

פתחנו בפוקצ'ה בייגלה 21 ש"ח, הנאפית במקום עם שומשום, קצח, ומעט פלפל שאטה ושמן זית כמובן…זו האחרונה, מוגשת עם גבינת לאבנה וסלסת פלפלים קלויים על האש. מה אני אגיד לכם. הפוקאצ'ה הייתה רכה טרייה חמה ומזמינה. זוגתי שומרת אז היא בכלל לא נגעה (יופי לי הכול בשבילי) גרגרי השומשום והקצח הקלויים שדבקו לפוקאצ'ה עם שמן הזית, נדבקו לי גם לאצבעות ולא הפסקתי ללקק אותן, כך גם את הלאבנה, ואת הסלסה.

זוגתי, קיבלה כרובית הפוכה 34 ש"ח, מוגשת עם טחינה ביתית, שמן זית, מיץ לימון, צ'ילי ושום, טוסטי קלויים, בצל סגול ונענע. זוהי מנה צמחונית, טבעונית, צבעונית וחגיגית.

ומיד אחריה, תערובת חסה מובחרת 46 ש"ח, חסות מכל הסוגים האפשריים בלווי רוטב ויניגריט, פטל, סלק, וגזר אורגני, צנונית, קציפת גבינה כחולה, שקדים מקורמלים וטבעות בצל סגול. שילוב הטעמים, התיבול והרוטב עשו את הירקות להכל חוץ ממשעממים. הם היו פשוט מדהימים.

נווה המלצר שאל את אשתי "ואיך הסלט"? והיא השיבה לו בלי להתבלבל: "החסה נהדרת. ואני מבינה בחסה"…

נו שוין.

סשימי אינטיאס על תמצית תפוזי דם מוגש עם קוביות מנגו, גריסי פנינה קריספיים, ענבי מוסקט ופלפל שאטה מעט קרם תפוזגזר. טוב שהיה לי את הפוקאצ'ה לנגב את הטעמים והצבעים מהצלחת. אך, איזו נחת.

את האמת שאת המנה הזו, חלקנו שנינו. אתם יודעים פסטה זה ממלא. מנת הפסטה טליאטלה 53 ש"ח, ברוטב שמנת, כרישה, פטריות, שום, תרד, ומעט חמאה, וכמובן שאי אפשר בלי מפרמז'ן מלמעלה. הייתה משביעה, עשירה וטעימה.

אל הצד שלי, הגיעה מנת שרימפס ביין לבן 79 ש"ח, וחמאת ג'ינג'ר אלה הם שרימפס "טייגר" ברוטב של יין לבן, חמאת ג'ינג'ר, תפוח אדמה קטן, תרד, בצל ירוק,וקציפת שרדונה. יופי של שילוב טעמים.

אני לא בטוח שהייתי ממש צריך את מנת הקינוח. כי זוגתי, גם כשהיא ממש אבל ממש חוגגת, היא עדיין שומרת וממתוק וממשמין היא באופן חוקי מתרחקת. מנת הקינוח הייתה גלידת נוצ'ולה (נעשית במקום) וניל ואגוזי לוז, מוגשת עם סלט פירות של קיץ. (אצלי הפירות כללו אפרסק,נקטרינה,מלון ומנגו) מוגשת עם מרשמלו רך.

אז היה לנו טעים. היה גם כיף לקבל שירות נפלא מחברים. האוכל והם, עשו לנו את הערב ליותר מנעים. זה היה ערב יום נישואים שבטח זוכרים.

"מלגו ומלבר" משיקים: שף חדש , תפריט חדש

 "מלגו ומלבר" בר הדגים ופירות הים, מתחדש בשף אור מיכאלי אשר מציג תפריט קיץ חדש הכולל מגוון עשיר של מנות דגים טריים, פירות ים ומנות צמחוניות

בסגנונות מהמטבח המודרני הצבעוני והמוקפד.

בנוסף, כחלק מהחידושים ולרגל פתיחת הקיץ התווספו מקומות ישיבה במרפסת חיצונית שמתכתבת עם כיכר הבימה והיכל התרבות

בר הדגים ופירות הים "מלגו ומלבר" משיק תפריט קיץ חדש בניצוחם של השף החדש, אור מיכאלי והיועץ הקולינרי מוטי טיטמן. מיכאלי, (28) בוגר בית הספר "תדמור" ו"הקורדון בלו", עבד בפריז ובלונדון מספר שנים במסעדות רבות בהן מסעדות עטורות כוכבי מישלן. בין היתר עבד מיכאלי במסעדת PIED A TERNE בלונדון, AGAPE בפריז ועם חזרתו לארץ נחת מיכאלי במטבח של "מלגו ומלבר"מיכאלי וטיטמן  מציגים בתפריט אינטרפרטציות שונות למטבחי שף צרפתיים, ומטבחים ים תיכוניים גבוהים המותאמות  לקהל הישראלי.

*הדגים במלגו ומלבר מהם מורכבות המנות החדשות בתפריט מגיעים מדיי בוקר לבר לאחר דיג לילי שנעשה מדי יום*

 התפריט החדש משופע מנות דגים נאים, דגים ופירות ים ומנות צמחוניות וכולן מעוטרות בצבעוניות וברעננות. התפריט מציג טעמים וטכניקות ממטבחים גבוהים באווירה קלילה ולא מחייבת עם דגש על חומרי גלם מובחרים וטריים. בין המנות: פוקאצ'ה אורטיז אשר נאפית במקום ברגע ההזמנה  עם אנשובי אורטיז רסק עגבניות ירקות ופרמז'ן (43 ₪), תערובת חסה בויניגרט פטל, סלק מנדולינה שקדים מקורמלים וקציפת גבינה כחולה (46 ₪), טרטר דג ים במרק עגבניות צהובות עם נקטרינה וחזרת לבנה מגורדת (56 ₪) , פריקסלק סשימי דג עם חיטה מעושנת, קציפת סלק (27/51 ₪) , שרימפס ביין לבן וחמאת ג'ינג'ר (79 ₪), מולים טריים ברוטב מיסו סאקה עם בשר סרטנים וראשי קלאמרי (59 ₪), שרימפס ברוטב עגבניות (81₪), דואט פילה דג וקלאמרי על קרם אפונה עם עדשים (98 ₪), קוביות דג על קרם חומוס (69 ₪ ).

מלגו ומלבר בר הדגים ופירות הים

כתובת:
רוטשילד 142 , תל אביב.
טלפון: 053-7107071
שעות פתיחה: 
יום א' – יום ה' 18:00 – אחרון הלקוחות
יום ו' – שבת 12:00 – אחרון הלקוחות

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top