חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב תשבי – זה לא רק יקב. זו חוויה חושית של טעם וריח והרבה דברים טובים

יקב תשבי, השוכן על דרך המלך שבין בנימינה לזיכרון, כבר מזמן, הוא לא רק יקב. הוא חוויה של חושי טעם וריח והרבה דברים טובים. כשהגענו בשישי האחרון בסביבות השעה 10:00 בבוקר, היה המקום הומה מאדם ומגרש החניה עמוס בכלי רכב באים ויוצאים.

מסעדת היקב מסעדה חלבית כשרה, הציעה ארוחות בוקר וברחבה האחורית של המסעדה תחת סוכת גפנים מוצלת, ישבו עשרות אנשים נהנים ממטעמי המקום.

במסעדה פנימה הפעילות הייתה מרובה חלקה באנשים שהגיעו לרכוש לחמים ביתיים, יינות, דבש, שמן זית וריבות מעשה בית  "Fine Food by Oshra Tishbi" של אושרה תשבי וחלקם המתינו לתורם למילוי יין בבקבוקים שהביאו עמם מהבית. לסדרת ריבות היין של אושרה תשבי יצא שם של מוצר איכות מוקפד ומושקע.  

מרכז המבקרים של שוקולד וולרונה  VALRHONA הנמצא בחצר היקב, מציע טעימת מגוון עשיר יוקרתי ואיכותי של שוקולד והוא אף יוצר התאמה והטעמה של שוקולד לצד יינות של היקב המוגשים בגביעי יין מקצועיים ואיכותיים  וזו חגיגה של חושי טעם וארומה בחיבור ובהרמוניה מושלמת. בעתיד הקרוב, ישונה מיקומם של משרדי היקב ואת המקום יתפסו משרדי בית הספר לשוקולטיירים עם השוקולד של VALRHONA .

גולן תשבי יינן היקב והרוח החיה במקום החל לייבא לראשונה את תנורי האיכות הצרפתיים  La Panyol ומעשנות הבשר של החברה האמריקאית OLE HICKORY PITS שהיא חברה אמריקאית הידועה כחלוצת הBBQ ברביקיו משנת 1974.

המעשנות מיוצרות באמצעות טכנולוגיה חדשנית על ידי מומחים בעלי ניסיון של עשרות שנים בתחום עישון בשרים. התוצאות הן בשר BBQ ברביקיו מיושן, טעים ואיכותי.

תנורי האיכות הצרפתיים La Panyol הם תנורי חמר לבן אקולוגיים, העשויים ללא מלט, ועמידים בטמפרטורה של עד 1630 מעלות צלזיוס ואינם מכילים תחמוצת הברזל, דבר אשר מבטיח את חוסר השפעתם על טעם האוכל הנאפה/נצלה בהם.

התנורים משמשים לאפיית לחמים מקצועית , הכנת ירקות צלויים, דרך תבשילים ועד לפיצות איכותיות.

בימי שישי בבוקר, מוקדשת פינה "חמה" ועשנה, לבשרים שעברו שלב ארוך וממושך של כ- 14-15 שעות בכדי להציע אותם לטעימה במקום, בתוך לחמנייה הנאפית בסמוך, או לקנייה הביתה על המשקל.

טעמתי הן מהבשר חזה בקר מעושן (BRISKET) שנעשה בבישול איטי ועדין והן מהעוף, שניהם היו פשוט משגעים, הבשר נימוך, רך, טעים, ארומאטי על צד המעושן, בשרני ועסיסי ועם כוס יין אדום צונן או עם בירה קרירה מהמקרר, זה לא פחות מתענוג.

במאפיית לחם שאור בתנור עצים מסורתי, טעמנו לחם שזה עתה יצא מהתנור ועל הפרוסות שגולן תשבי פרס, נמרח באהבה ובנדיבות רבה גאנאש שוקולד על בסיס מים אוורירי ומשגע בטעם שהכין שף גונטר שף המסעדה.

מאוחר יותר, ליוו פרוסות הלחם את ארוחת הבוקר שלנו עם גבינות, ריבות, ומבחר סלטי הבית,

המאפייה מייצרת לחם שיפון מלא (גדול), לחם סילאן אגוזים (גדול), לחם צרפתי לבן (גדול) לחם חיטה מלאה ושיבולת שועל עם גרעיני דלעת (גדול), ובאגט. אז ואיך לא לקחת הביתה איזו כיכר לחם שמנה ובאגט ארוך.

בעוד זוגתי נהנית מפריטטה וסלט עשיר, הזמנתי לעצמי פלטת גבינות טובה לצד זוכה מדליית הזהב, מסדרת הדגל "יונתן תשבי" ספיישל רזרב שרדונה 2013

זהו יין לבן יבש עשוי היטב, על טהרת 100% ענבי שרדונה היין מיוצר מענבי שרדונה הגדלים בסביבת זיכרון יעקב, אך ורק על סוג אדמה שחורה, אשר מניבה יבול איכותי במיוחד, כ 700- ק”ג לדונם, ללא השקיה. היין תסס בשילוב של חביות עץ ומיכלי נירוסטה ונוכחותו לפי שעה של העץ ביין נוכחת וטעימה וככל שהיין הצעיר הזה יתבגר וישתבח (אם יישאר בכלל למכירה) ההרמוניה בין הפרי לעץ תהא מושלמת. באף אפרסק לבן ומלון עם נימה דיבשית. יופי של יין.

למשפחת תשבי כ- 1,000 דונם של כרמים. 450 דונם נמצאים בגוש עציון, שם שותפה משפחת תשבי עם יקב גוש עציון. בזיכרון יעקב, מחזיקה המשפחה בעוד כ 200-300 דונם, כך גם בשדה בוקר, בכפר תבור, בגליל העליון וברמת הגולן.

גאווה רבה יש לו לגולן תשבי מהטרקטורים שהוא שיפץ. השניים, העומדים בסככה הם טרקטורים היסטוריים שהפכו מגרוטאות לכלים ממונעים וגאים בשיפוץ ושחזור בסיוע ספרות מקצועית ובנייה והרכבה מחדש של חלפים. די בסיבוב קצר של מפתח במתג ההתנעה והשניים מתעוררים לחיים ונוהמים במדויק כאילו יצאו רק אתמול מפס הייצור. בחג השבועות האחרון בראש שיירה רועשת ואיטית של 34 טרקטורים של חקלאי זיכרון יעקב, נהג בגאווה רבה יונתן תשבי אביו של גולן בטרקטור צרפתי זחלילי משנות החמישים אחד מתוך השניים האלה.

אם אתם מחפשים לעצמכם בילוי עם עניין ביום שישי או באמצע השבוע, מרכז המבקרים של יקב תשבי יציע לכם מגוון של צבעים ריחות וטעמים.

 יקב תשבי

משרד היקב:

ראשון – חמישי 17:00 – 08:00
שישי 13:00 – 08:00
טלפון 972-4-6380434/5+
פקס 972-4-6380223+
מייל

מסעדת היקב:

08:00 – 17:00 ראשון – חמישי
09:00 – 15:00 שישי
04-6288195 טלפון

מרכז השוקולד והיין:

08:00 – 17:00 ראשון – חמישי
09:00 – 15:00 שישי
04-6388635 טלפון

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top