חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת נגב פועל למען הקהילה

על אדמות הנגב, בין שדה בוקר למצפה רמון, נטע אחד מתורמי בית השאנטי כרם יין. יקב רמת נגב נרתם לפרויקט למען הקהילה והחל לפקח על הגידולים בכרם.

 בדרך למצפה רמון, על כביש 40, נחנך בשנת 2009 פרויקט כפר הנוער "בית השאנטי במדבר", המהווה בית עבור בני נוער רבים ובמטרה לתת מענה לבעיית הנוער בדרום ולסייע בהרחבת כלי הטיפול השונים לנוער.  כחלק מהחיבור של יקב רמת נגב לקהילה, נוצר שיתוף פעולה בין היקב לבין בית השאנטי, במסגרתו תרמה קבוצת ג'ורדאש ישראל  לבית השאנטי כרם יין, עליו יפקחו אנשי יקב רמת נגב, מתוך ראייה חברתית  לטובת הקהילה. בנוסף תרמה הקבוצה כרם זיתים וחוות סוסים טיפולית.

בקיץ האחרון ולמשך 20 השנים הקרובות ייפקח יקב רמת נגב אחר פעילות הכרם, ויחד עם בני הנוער בבית השאנטי ואנשי מקצוע נוספים , יתבצע תהליך הפקת יין על מנת שבעתיד יניב הכרם הכנסה שתאפשר את המשך פעילות בית השאנטי בדרום.

הבציר הראשון צפוי להפוך ליין רק בעוד ארבע שנים, אך כבר עתה ברור כי מדובר בפרויקט מיוחד במינו, המשלב מתן אפשרות תעסוקה לבני הנוער השוהים בבית השאנטי מצד אחד ותרומה של יקב רמת נגב למען הקהילה מן הצד השני.

אלון צדוק מקים ומייסד היקב: " אנו רואים בפרויקט זה חלק בלתי נפרד ממטרות הפעילות שלנו. מאז ומתמיד פעלנו למען הקהילה, עוד לפני הקמת היקב, ועשינו זאת מתוך תחושת שליחות ואהבת הארץ. אנו מקווים ומאמינים שפרויקט חשוב זה, בשיתוף בית השאנטי, יניב פרי ויסייע להמשך פעילותו השוטפת של בית השאנטי".

סיפורו של יקב רמת נגב הוא סיפור של שליחות ואהבת הארץ. בשנת 1997 בני הזוג צדוק הקימו את היקב. שמו של היקב היה 'יקב קדש ברנע' והבציר הראשון הניב פרי לכדי 3000 בקבוקים. אופי היין, מושפע מאזור הגידול הייחודי למדבר. ניתן להגדירו כשילוב של עולם חדש עם עולם ישן. עם השנים, ובעקבות ניסיונו הרב בחקלאות ובתהליכים מול מנהל מקרקעי ישראל, הקים אלון יישובים נוספים בנגב: כמהין, באר מילכה, עזוז ומרחב עם.

אתר יקב-  http://www.kbw.co.il/

דף הפייסבוק- https://www.facebook.com/www.ramatnegevwinery.co.il         

לקביעת סיור אנא תאמו מראש בטלפון: 08-6555849

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top