חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יריד היקבים הביתיים 2014 – של בית הספר ליין שורק

יריד היקבים הביתיים שמארגן מדי שנה בית הספר ליין שורק של ניר שחם, הוא הרבה יותר מסתם אירוע יין. זו הבמה והמתנה הכי גדולה ומכובדה, שיכול בית הספר להציע לבוגריו בהיבט החשיפה וטקס הסיום. מזה שנים, אני מלווה את האירוע וכמו תמיד, הפתעות ולטובה לא חסר. גם מגמה של שיפור ורצון להיות טוב יותר.

יקב מי טל הוא אוטודידקט שעושה יין ללא אסכולה אקדמית או לימודי יין כלשהם. מעיד על עצמו כמי שמייצר יינות מזנים שהם יחסית נדירים. כמו קריניאן ופטיט סירה, הענבים ליין שלו מגיעים מכרמי יוסף, יגאל מי-טל שהיקב שלו נקרא על שמו הוא מהנדס מחשבים ואלקטרוניקה מאוניברסיטת בן גוריון, שעושה יין להנאתו 100 בקבוקים בשנה במרתף ביתו שבעומר.

יקב דני הטעים "מתחת לשולחן" יין קינוח מחוזק עשוי 100% ענבי מוסקט לבן, מבציר 2013. בשנה שעברה, טעמתי את היין הזה כשהוא יבש ואז, היה דיסונננס בין האף הארומאטי המוסקטי לבין הפה שהיה אנמי ויבש. דני היה קשוב לדעת טועמים, לבטח אלה שדעתם הייתה חשובה לו, והתוצאה הנוכחית נפלאה לא פחות.הוא התערב בתסיסה על ידי עצירתה באלכוהול בריכוז של 96% עד שהשיג את התוצאה שרצה, הוא ממשיך לטפל ביין בקור והוא הולך לפי שעה לבקבק כ- 50-בקבוקים בסך הכול. "אם יצא לי מוצלח, הוא אומר, בשנה הבאה אני "אכנס לייצור של 200 בקבוקים לפחות" ביין הקינוח המחוזק כ- 18% אלכוהול, הוא נעים, הוא מוגש קר ומצונן, הוא מאוזן והוא מאוד מהנה לשתייה. הצליח לו . יקב דני של דני ג'יבלי איש מכירות שהחל לייצר יין בייתי בשנת 2003 אחרי קורס יין בשורק.  כיום היקב מייצר במרתף ביתו שבראשון לציון כ- 700 בקבוקי יין. רבים מתלמידי קורסי היין בשורק מכירים את דני ג'יבלי ותמיד ישמחו לומר עליו מילה טובה שכן הוא תמיד ראשון לעזור. כל שנה היקב מביא ענבים ממקומות אחרים. השנה הגיעו ענבים מכפר יובל, ומכרמי יוסף, משורש, ומכרם מטע.

יקב ארגוב והיינן אמיר ארגוב מגיעים ממושב אביאל שבאלונה. פגשתי אותו לראשונה ביריד או אפילו בירידים הקודמים ואנחנו מכירים כבר זמן. כשאני אומר לו, "אמיר תספר לי מי אתה ומה היין שלך""…הוא עונה בחיוך גדול: "יכולתי לספר לך על בציר ידני בשעות הלילה ולאור נרות, או פנסים, אבל הסוד שלי הוא פשוט. ענ בים טובים ולא לקלקל אותם בתהליך, יוצא יין טוב" ביריד הנוכחי, מטעים אמיר פטיט סירה 2012, פטיט וורדו 2011, קברנה פרנק 2011 וסגול שהוא בלנד של מרלו קברנה סוביניון, ופטיט וורדו מבציר 2010. אני אוהב את היינות של ארגוב והאיש יודע לעשות יין. הפייבוריט הפעם הוא הפטיט וורדו.

יקב סימון מקרית טבעון של הגיסים זאבי סימון ורני זייגר, נמצאים בתחילת הדרך. היקב, החל לייצר יין בשנת 2010. היקב ייצר בבציר 2012 400 בקבוקים, ובבציר 2013 900 בקבוקים, השאיפה להתייצב על 1500 בקבוקים בהיקף הייצור. זו הפעם הראשונה שהם מציגים ונחשפים לטעימת הקהל. טווח מחירי היינות נע בין 65-85 ₪.

יקב אופיר של היינן גיל אופיר נמצא יישוב אבן יהודה. היקב מייצר 1000 בקבוקי יין בשנה, בעיקר בזנים פחות נפוצים כמו קברנה פרנק וקריניאן, סנג'ובזה ופטיט סירה  מהעובדה שמדובר ביקב בייתי קטן המבקש לעצמו "ייחודיות של משהו משל עצמו ולא משהו שכל האחרים עושים". הענבים מגיעים מכרמים שבחוות טל של דובי טל בכרמי יוסף. ליקב 3 חביות. היינות נגישים, שתיים ועכשוויים, טווח המחיר נע בסביבות ה- 60 ₪. גיל סיים כמה וכמה קורסי יין באריאל אצל עידו לוינסון ובשורק אצל ניר שחם ולאחרונה אצל ארקדי פפיקיאן ביקב אמפורה. לדבריו "אני משקיע בלימודים, אני חושב שזה חשוב, זה חלק מהעניין והיינות שלי מייצגים את מה שלמדתי"

איש הפסיפלורה שי פישביין ממושב עין עירון, מגדל פסיפלורה ומייצר מהפרי משקה שיכר קינוח עם 12% אלכוהול, משקה ארומאטי, פירותי, עם חמיצות טובה, עדינה, ומתיקות לא כבדה וסוכרית אלא נעימה וטובה. המשקה, טעים מאוד. המשקה זכה בתחרות טרה וינו במדליית זהב ובאירוע סומליה האחרון, המשקה נחשף בפני אנשי המזון והמשקאות של מלון המלך דוד בירושלים שהתלהבו מהמשקה ומאז כל אורח של המלון מקבל לחדרו עם כניסתו בקבוק של 100 מל"ל משקה פסיפלורה משובב נפש. טווח המחירים נע בין 200 מל"ל ב- 50 ₪ וחצי ליטר ב- 80 ₪.

יקב נחום של הבעלים והיינן נחום שלום יקב בוטיק בייתי המייצר בסביבות 2000 בקבוקים בשנה. נחום עשה במשך 4 שנים קורסי יין ביקב שורק כל פעם קורס יין אחר. פעמיים זכו יינות היקב במדליות. פעם כסף ופעם בזהב בתחרויות טרה וינו. טווח המחירים נע בין 60 ₪ ל- 100 ₪. זני הענבים שמהם מייצר היקב יין הם קברנה סוביניון, מרלו, וגם בלנד של קברנה מרלו ופטיט סירה. בשנתיים האחרונות החל היקב לייצר יין רוזה סמוק.

יקב בקוש אלי בקוש מגוש עציון מייצר כ- 2400 בקבוקים בשנה זו השנה הראשונה שהיקב מייצר גם יין לבן, גם רוזה, וגם יין קינוח דמוי פורט הנמצא כרגע בתהליך. אלי עדיין בוחן את הסגנון של עצמו. היקב מטעים סמיון לבן מ- 2013, מרלו מ-2011 ויין אותו הוא מכנה "60-40 ", העשוי בלנד של קברנה ומרלו עם תוספת קטנה של סירה.

יקב מבצר עתלית הוא הגשמת חלום של 3 חברים חובבי יין והם אסף, רמי ואשד, את היין הם עושים בעתלית. את הענבים הם מביאים מכרמים בגליל העליון, היקב מייצר יינות האהובים על השלושה כמו ברברה ופטיט וורדו, פטיט סירה. היקב מייצר יין משנת 2006 ומייצר כ- 1000 בקבוקים בשנה, השנה היקב יצא עם יין לבן עשוי ענבי גוורצטרמינר מכפר יובל, טווח המחירים נע בין 60-70 ₪.

יקב רביב הנו יקב בוטיק השוכן במושב נס הרים הבלנד של היקב המורכב מקברנה מרלו וסירה נעם לי מאוד.

יקב שאטו שני הגיע עם שורה נכבדה של יינות לרבות רוזה, ערק, גראפה, ויינות אדומים עם הנושאים בגאווה את שמות יקיריו בנות ובני המשפחה. ביינות יין בסגנון שירז אוסטרלי, סגנון סיינט אמיליון, וסגנון בורדו קלאסי. הערק העשוי תאנים היה נפלא.

יקב הרצברג והיינן מקס הרצברג הפתיעו אותי עם "יין קינוח מחוזק דמוי פורט" שנשלף עבורי לטעימה עם חיוך גדול "מתחת לשולחן". הנאה רבה.

יקב דוכתא של דוקטור ויטאלי הטעים את הקברנה סוביניון 2012 ואת השיראז 2012. זו לי הפעם השנייה שאני טועם את שני היינות ואני חייב לציין שבשיראז ניכרת השתפרות ניכרת ההופכת את הטוב לטוב מאוד.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top