חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג 1870 משיק לקראת פסח 2014 שני יינות זניים חדשים – פטי וורדו 2011 וקברנה פרנק 2011 – שני היינות מושקים, בסדרה ממוספרת של 3,100 בקבוקים בלבד – מדובר בשני יינות פרימיום ייחודיים, זניים, המוגדרים ביקב "מעל סדרת הרזרב" – הפתעה נעימה וטעימה !

אייל קרןיקב טפרברג 1870 משיק לקראת פסח 2014 שני יינות זניים חדשים – פטי וורדו  2011 וקברנה פרנק 2011. זו הפעם הראשונה שהיקב הוותיק משיק יין מענבי זן הפטי וורדו. פטי וורדו רזרב 2011 הנו יין זני, העשוי מ- 100% ענבי פטי וורדו – היין מושק, בסדרה ממוספרת של 3,100 בקבוקים בלבד. יחד עמו מושק יין קברנה פרנק 2011, אף הוא, בסדרה ממוספרת של 3,100 בקבוק. זאת לאחר שלפני כשנה נערכה השקה מוצלחת לקברנה פרנק 2010. מדובר בשני יינות פרימיום ייחודיים, זניים, המוגדרים ביקב "מעל סדרת הרזרב"

דני רוביןיש בו בפטי וורדו 2011 טעם וצבע וארומה ריכוז ותמציתיות של פרי המביא לידי ביטוי רכות ומלאות. זהו יין טוב, עם "שומניות" יין מחבק, מלטף, ארוך עם סיומת מרשימה. שני היינות המושקים, מוגדרים וממוצבים כ"סדרה מעל לרזרב" עם עיצוב של קו שונה וברור מסדרת "טפרברג". אלה הם בהגדרה "יינות בוטיקיים" הן בהיקף הכמויות, הן בעובדה שהם יינות זניים והן בעובדה שאלה הם יינות "נישה". יינות אלה המושקים עתה, הם ההוכחה הכי טובה להציג שביקב גדול כמו יקב טפרברג, יש את היכולות לבודד גם 3 טון (במקרה זה) ואיזו חלקת כרם קטנה, וגם לערוך ניסיונות ברמות של מאות קילוגרמים ולהציג יינות "בליגה אחרת" ליגת יינות הדגל פרימיום. ולכן, גם התוויות שעל הבקבוקים לוקחת אותנו למקום אחר. אתה מביט על התווית וחושב לעצמך, "שזה הדבר האחרון שהייתי מעלה בראש שבקבוק היין הזה הוא של טפרברג"…הקו, הוא נקי וברור. הוא מזמין ומשדר יוקרה ואיכות. אלה הם יינות של זנים שאין כמותם ביקב. יש כאן בראש ובראשונה, אמירה מאוד חזקה של הזן.  והיא משדרת עם הבקבוקים, איכות יותר גבוהה עם ערך מוסף.  יש כאן גם התמקדות במשהו נקי, ו"קטן"(לבטח ליקב בהיקפי ייצור עצומים כשל טפרברג) משהו שניתנה בו הרבה תשומת לב והושם דגש מרבי ומיטבי לכל אורך העשייה. יינות "סדרת העל רזרב" הם בהגדרה יינות שנותנים ביטוי אישי של עבודת היינן ואיך הוא (רוצה לומר הם), רואים ורוצים ושואפים למצוא ביין שלהם ועל זאת גאוותם.

דני רוביןשני היינות, הם לא יינות מיינסטרים. אלה הם יינות "גבוהים" במושגיו של יקב טפרברג והם משליכים "אפקט של הילה" שהוא מאוד חשוב ברמה השיווקית ברמה התדמיתית וברמה המסחרית גם מול חנויות היין וגם מול הצרכן הסופי אתם ואני שיקב טפרברג, לא רק מתעסק בהיקפי הייצור (וזה כולם יסכימו "הלחם והחמאה" של היקב) אלא גם יודע להביא את הצד הבוטיקי המוקפד והמושקע והאיכותי וללמד על הפוטנציאל. זה חברים, משפיע בכלל ומקרין למטה ומכריז בגאון : "אנחנו יקב טפרברג 1870 עושים יינות פרימיום ואנו מקפידים על איכויות קלה כבחמורה גם ביינות הסדרה הנמוכה ועד לאחרון הבקבוקים".

סדרת ה"על רזרב" שהחלה ב- 2010 היא סיפור של גודל הסדרה, כמות מוגבלת וממוספרת של בקבוקים 3,100 במספר. הסדרה מביאה לידי ביטוי, גם זנים ייחודיים, גם איכויות אחרות והן גבוהות ומרשימות. זה החל בבדיקה ובחיפוש ובשאיפה ביקב לצאת מהמעגל ולחפש זנים יותר מעניינים ולראות מה אפשר לעשות שונה, מעניין ומיוחד, לצורך העניין זה מתבטא בהרבה חלקות שהיננים רצו ל"שחק איתם" ולהמשיך כל שנה לחפש עוד דברים. אם תשאלו את הייננים ואיך מגיעים לתוצאה? הם משיבים : "קבוצה של כרמים שמגדלים אותם לרמה של רזרב, מבודדים חלקות בנפרד ומטפלים בכרמים באופן מוקפד עם ליווי ובקרה אישית וטיפולים עד לכניסת היין לחביות ומכאן אחרי שנה פלוס בחביות מחפשים ולפעמים גם מוצאים את המיוחד ואת השונה והבולט שייקח את היין לבקבוק ברמת הרזרב וצפונה. הקברנה פרנק כבר התבלט ב- 2010. כבר אז, הוא קיבל את המיקוד ומשלב החביות כבר ידעו יינני היקב שיש ליין סיפור וכאשר מתחילים להרגיש שיש כאן משהו נוסף עם פוטנציאל אליו ייחלו וקיוו כך נולד הקברנה פרנק 2011. הקברנה פרנק 2011, מצטרף לאחיו הגדול שיצא ב- 2010. זהו יין שהוא אוטנטי ונאמן למאפייניו הזניים. הוא בעל מבנה גוף מלא וארוך הצבע מרוכז מאוד ועוצמתי וגם במיד-פאלט הוא מלא ונוכח. ה- 2011, מציג התפתחות מאחיו הגדול מבציר 2010 ומגמת השיפור באיכות ובתוצאה המבוצעת ביקב ניכרת ביין.

הארומטיזציה, טובה ככל שתהא והיא מרכיב חשוב כמובן בכל יין אבל ביין אדום, אנחנו בוחנים את תהליכי ההתבגרות ואנחנו בוחנים את מבנה היין ואת התמיכה שיש לו מהחמיצות והאם הוא עושה לנו משהו טוב על החך והאם הוא טוב ונקי ואמיתי עם מבנה מרשים, מוכן לשתייה ועם ציר מאוד ארוך המלמד על פוטנציאל להתיישנות. אני אוהב, את שני היינות המושקים וניכר שעם חומר של פרי טוב אפשר להגיע לתוצאות מצוינות ועוד לשאוף מכאן לעוד וגם ליותר.

הנקודה המרכזית בשני היינות היא בראש ובראשונה שהם לא קברנה סוביניון ולא מרלו וגם לא שיראז של סדרת הרזרב של טפרברג (ועד כמה שזכור לי היינות הללו גם אינם זניים) הדבר השני שבולט זה האופי של היינות שמפגין ללא ספק משהו אותו ניתן להגדיר בזהירות אמנם, אבל ללא היסוס, "יותר מושלם", "יותר מדויק". ואם אתם שואלים את עצמכם למה הוא מתכוון כשהוא כותב שביקב שואפים לעוד וליותר, ובכן "מהפכת האיכות" ביקב הולכת ונמשכת ויש כבר ביקב יינות שנמצאים כבר בבקבוקים ויש יינות שעדיין בחביות (בלנדים) והם יסמנו עוד קפיצת מדרגה (רק שהיא לא תהיה לא בפריזמה הזנית).

יינני היקב שיקי ראוכברגר ואוליבייה פרתי עושים מאמצים גדולים לחפש, ולהתעניין בדברים חדשים ולא לדרוך במקום (אלא אם יש יין מתחת לרגליים…). ולפיכך, נותר לנו, לתת להם לחפש ולתהות, לכולנו, יש עוד למה לצפות ולשתות.

מוטי טפרברג, מנכ"ל ובעלים של יקב טפרברג 1870: "אנו גאים להשיק את יין הפטי וורדו 2011. אנו מחדשים ומוסיפים כל הזמן יינות חדשים לקולקציית היינות שלנו, בכדי להביא לצרכן בישראל את מיטב היינות המובחרים וזנים מיוחדים."

 אייל קרן צילום קולינארייקב טפרברג 1870 פטי וורדו 2011 – מורכב מ-100% ענבי פטי וורדו שנבצרו מכרם הנמצא בהרי יהודה. כרם זה גדל על קרקע גירית ומתאפיין בהבשלה איטית ובאיזון בעוצמת הצימוח. להעצמת איכות הענבים, בוצע דילול אשכולות בכרם לרמת יבול נמוכה ובזכות פעולה זו התקבלו ענבים בעלי גוון שחור ובעלי ריכוז גבוה של טעמים וארומות. הענבים נבצרו בבציר מכני בשעות הלילה. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הפטי וורדו למיכל נירוסטה מקורר למשך יום להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה- cold soaking  הועלתה הטמפרטורה, הוספו השמרים והחלה התסיסה האלכוהולית של ענבי הפטיט ורדו בטמפרטורה של 25 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך יומיים. עם סיום ההשריה , הענבים נסחטו בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את  תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה למשך 18 חודשים . לאחר בקבוקו היין אף המשיך להתבגר בבקבוק למשך 6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין : היין בעל צבע אדום כהה כמעט שחור ,אטום ועוצמתי , באף עולות ארומות עשירות של פירות שחורים, תבלינים ,שוקולד עם עץ אלון נעים. בפה , היין רך ,בעל גוף מלא ,מאוזן ובעל סיומת ארוכה וטובה.

היין טוב לשתייה החל מהוצאתו לשוק אך יתפתח יפה מאוד במהלך השנים הקרובות.

ליין 13.1% אלכוהול.

מומלץ להגישו בטמפרטורה של 18 מעלות.

המחיר המומלץ לצרכן – 149 ₪

אייל קרן צילום קולינארייקב טפרברג 1870 קברנה פרנק 2011  – מורכב מ-100% ענבי פרנק קברנה שנבצרו בבציר מכני בשעות לילה קרות מכרם שנמצא ברום הרי השומרון. כרם זה מתאפיין בגובה של 650 מטר מעל פני הים, בתנאי אקלים הרריים, בעוצמת צימוח מתונה ובהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת  לטמפרטורת לילה קרירה התורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות. ענבי הקברנה פרנק נבצרו בבציר מוקפד והגיעו ליקב לפנות בוקר. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הקברנה פרנק למיכל נירוסטה מקורר למשך יום להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה- cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית של ענבי הקברנה פרנק בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שלושה ימים. עם סיום ההשריה – extended maceration , נסחטו הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים.  לאחר סיום התבגרות היין בחביות , היין בוקבק והמשיך להתבגר למשך 6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין : צבע היין אדום עוצמתי מלא ועמוק. האף של היין עשיר ומורכב עם ארומות קטיפתיות של פירות יער שחורים , נגיעות ירקרקות עדינות  ועץ אלון אלגנטי. בפה היין עשיר עגול ומלא בעל מבנה עוצמתי של טאנינים בינוניים ורכים התורמים לסיומת ארוכה וחלקה.

14% אלכוהול.

היין לשתייה החל מהוצאתו לשוק אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו. מומלץ להגשה בטמפרטורה של 18 מעלות. מתאים במיוחד לתבשילי קדירה או צלי בשר.

המחיר המומלץ לצרכן – 120  ₪. 

יקב טפרברג 1870 הוקם בשנת 1870 ע"י זאב זידה טפרברג, בירושלים העתיקה והיה ליקב המשפחתי הראשון שהוקם בארץ ישראל בעת החדשה. מאז ועד היום, נמצא היקב בבעלות משפחת טפרברג.

בשנים האחרונות נמצא היקב בעיצומה של מהפכת איכות אשר בראשה עומד מוטי טפרברג. מהפכת האיכות, כוללת בין השאר, הקמת יקב מהחדישים והמודרניים בארץ , השקעות בנטיעת כרמים באזורי איכות , בטכנולוגיות ייצור יין איכותי בהשבחת ההון האנושי ושידרוג מערכות ההפצה והמידע.

היקב ממוקם על שטח של 20 דונם בלב כרמי ענבים למרגלות הרי יהודה המהווה  ציר דרך תיירות היין החשוב ביותר בישראל, אזור בו מתקיים שילוב של היסטוריה רבת שנים ואזורי גידול כרמים המיועדים לייצור יינות איכות המופקים מחלקות בודדות, המובחרות ביותר באזור.

מדי שנה משווקת החברה למעלה מחמישה  מיליון בקבוקי יין לישראל ולמדינות רבות ברחבי העולם.

יקב טפרברג 1870 – דור חמישי לאהבת יין

ת.ד 669 ד.נ שמשון 99803 צרעה

טלפון: 02-9908080

 [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top