חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שריגים – "אין אחד שבא לכאן ולא הופך ללקוח".

ברחוב הגפנים 36, ביישוב לי-און שריגים, יש יקב, איך לא? ברחוב, עם שם שכזה. וליקב קוראים יקב שריגים. איך לא? וכמה פשוט לקרוא לו ליקב על שם מקום הולדתו. זה הבציר ה- 11 של אוריאל הררי וניסיון השנים נותן לו את ה"רשות" להרגיש ולומר בפה מלא "אני יינן". גם אם הוא לא למד באוניברסיטה, הוא יודע מהי הדרך שלו והוא בוטח בה ובעצמו. יש לו היסטוריה כקצין בצנחנים ויש לו את רונית שהוא מכנה אותה באהבה "רונה", אישה יפה שהייתה יפת הפקידות הפלוגתיות בצנחנים, ומשם, הם כבר מכירים. יש לו אהבה עמוקה לקרקע ולסיירות ג'יפים, ומסתבר שיש לו אפילו היסטוריה מבית סבתא באיטליה שמישהו שם איפה שהוא, גם עשה יין.

אוריאל עובד במשרד החקלאות והוא מתכוון לצאת לפנסיה מוקדמת ולהתעסק רק ביין. אצל אוריאל תורת עשיית היין היא 50% ענבים ו- 50% עבודת יינן ופה הוא בא לידי ביטוי מבלי למהר לאף מקום.

את הבית והיקב שנולד אחר כך, בנו רונית ואוריאל הררי לאחר שהצטרפו בשנת 1990 כחלק מעמותה אקולוגית. וכשהם הגיעו למקום, הכול היה חלק מיער, הם התחילו לגור במקום והקימו כאן את ביתם וב 2002, רונית קנתה לאוריאל מתנה והיא קורס יין בבית הספר ליין שורק. מכאן אפשר לומר שהשאר זו היסטוריה כי אוריאל "ניתפס" באהבה ליין עד שהוא לא ידע בדיוק מאיפה זה בא לו והוא התחיל לאט אבל מאוד בטוח לעשות יין.

על שנות העשייה הראשונות 2002-2003 הוא לא מדבר, הוא מסכם את זה בחיוך באומרו " זה לא היה יין בעצם"…ואז היועץ הראשון של היקב איתי להט, השקיע במשך כשנתיים באוריאל ובעבודה קשה את ההטמעה של איך עושים יין. שנה ראשונה כימיה של היין ובשנה השנייה שיטות עבודה, וב- 2005 נפרדו השניים אך הליווי והייעוץ הטלפוני מדי פעם שומר על הקשר.

בשנת -2005, גם יוצאים ראשוני היינות המסחריים של היקב והיין שלו זוכה באשכול הזהב במדליית הזהב, מול 25 יקבי בוטיק עד 12,000 בקבוקים ייצור בשנה.

בשנת- 2006, זכה היין של היקב בתחרות טרה וינו במדליית כסף. אמנם, הגאווה הייתה רבה, אבל איתה, גם באה ההחלטה ומאז אוריאל מחליט, שהוא חדל מלשלוח יותר יין לתחרויות. "ההשתתפות בתחרויות יין היא יקרה ליקב קטן" אומר אוריאל. "אתה צריך לשלוח 4 ארגזים מכל זן ועוד לשלם.זה יקר לי. הייתי רוצה להשתתף לטובת הפרסטיז'ה אבל לא לשלם על זה. אני גם לא משתתף בפסטיבלי יין שבהם אני צריך לשלם את עלות הדוכן לי זה מאוד קשה".

היקב מייצר 3,000 בקבוקים בשנה והוא משקיע בהם המון. תקופת ההתיישנות של יינות היקב היא מינימום 16 חודש ויש את יינות 2008 המתיישנים כבר 32 חודש. גם יינות 2010, הולכים להתיישן כ- 20 חודש.

רק חלק מהיינות של יקב שריגים סדרת הפרימיום,"הבריק" מכוון ליין כבד  והשאר הוא יין מסדרת "שריגים" "זה מה שאנשים אוהבים" יין כזה שלדברי אוריאל "מחליק" להם בגרון, יין עגול.

ב- 2012 כבר יש מרלו ביקב שריגים, ב- 2004 המרלו קצת "ניזנח" ביקב ואוריאל חוזר אליו עכשיו. בעבר, הכמות הייתה מוגבלת והיום הכרם כבר הרבה יותר וותיק והענבים כבר הרבה יותר טובים.

התכנית הבאה של אוריאל היא לעשות יינות קינוח בשתי וורסיות הראשונה "אייס ויין" והשנייה יין מחוזק בסגנון "פורט", בכוונתו להיוועץ ביועצי ומומחי היין ניר שחם ואיתי להט ללמוד את הנושא ולהיות בהמשך עם מוצרים מאוד ייחודיים לו.

היינות המוצעים כיום למכירה ביקב, הם יינות בציר 2008 משתי הסדרות "בריק" ו- "שריגים", יש גם קברנה פרנק 2008 שנותרו ממנו כ- 40 בקבוקים, בחביות יש יינות מבציר 2010, 2011, 2012, 2013.

את יינות יקב שריגים לא תמצאו בחנויות היין. גם לא תמצאו אותם במסעדות. זהו יקב בוטיק עם תפיסת עולם של יינן המבקש להזמין אתכם חובבי היין לטעום את היין אצלו בחצר הבית, ביקב, במרכז המבקרים הייחודי שהוא הקים, מול הנוף המיוער שמסביב ובסביבה הטבעית שלו לראות איפה יוצר היין ומיהו היינן. הוא מבקש לשבת עם האנשים, להסביר יין ולדבר יין, "אין אחד, אומר אוריאל שבא לכאן ולא הופך ללקוח".

טווח מחירי היין נע בין 85 ₪ ועד 100 ₪. בכמות שהיקב מייצר הוא לא רואה לפי שעה צורך או ביקוש לכשרות.

יקב שריגים קברנה פרנק 2008 מורכב מענבי קברנה פרנק בתוספת פטי ורדו היין התיישן 32 חודש בחביות עץ אלון. היין קצת סגור בסמוך לפתיחתו וככל שהוא נפתח בבקבוק ובכוס עולות באף ארומות ירקרקות האופייניות לזן עם עשבוניות הקרובה לאדמה. היין הוא די "נשכני", כשטעמתי הוא, הוא קר במקצת, ודי סגור ולא נדיב באף ובפה בהמשך הוא הראה מה שיש בו והוא בהחלט יין מהנה.

יקב שריגים פטי ורדו 2011 – טעימת חבית זו האפשרות היחידה לטעום אותו עתה זני כי בהמשך הוא מתעתד להיכנס לבלנד. הענבים מגיעים מהכרמים של עמית ניר בהר כיתרון כורם שמגדל יין ולא ענבים. היין מאוד פרחוני הוא יושן בהתחלה בחביות עץ אלון אמריקאי חדשות, ובהמשך עבר להמשיך יישון בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי, משומשות בנות מחזור של עד 4 שנים, לדעתו של אוריאל השהות בחביות ממתנת ומעגלת את היינות והיא מוסיפה במשך היישון הארוך למורכבות של היין ולהעשרת הארומות ורובד הטעמים. היין יבוקבק עוד כשנה וחצי ולו בשל העובדה שה- 2010 עדיין בחביות לפני בלנד והדרך לא אצה. בבלנד הזה אוריאל לעשות מעשה. הוא יוציא מייל אישי לכ – 20 מלקוחותיו הטובים ויזמין אותם לטעימות חבית על מנת להגיע יחד איתם לקביעת הבלנד האולטימטיבי, יש כרגע לבחירה עבור הבלנד ביקב, 10 חביות של בציר 2010 יש בהן קברנה סוביניון, קברנה פרנק, פטי ורדו ויש קצת שיראז זו הפעם הראשונה העשוי מענבים שהגיעו מאזור בית ג'וברין.

יקב שריגים http://www.srigimwinery.co.il/

יקב שריגים
ליאון – שריגים
רחוב הגפנים 36
ת.ד 73 מיקוד 99835

ביקורים ביקב בתאום מראש
טלפון 02-9991512

נייד 050-6234110 אוריאל  050-5255664 רונית
דואר-אלקטרוני
[email protected]

צילומים : איל גוטמן שירותי צילום

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top