חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל היין ה- 15 במטה יהודה ! – יקבי מטה יהודה מארחים בדרך היין ! – בסופי השבוע שבין ה-24.10 עד ה-24.11 – אירוע פתיחה: יום חמישי 24.10.2013 בשעה 19:00 – ב"מיני ישראל" ליד לטרון עם טעימות ממבחר יינות של כ- 30 יקבים מאזור מטה יהודה !

כבר הרבה זמן, פועל מטה יהודה ליצור ארץ של יין בחבל האזור ומשנה לשנה ניתן לראות עד כמה המגמה החיובית הזו עושה רק טוב למושג תיירות פנים ותיירות חוץ, ע"י יצירת מוקדי משיכה. יש הרבה מה לעשות במטה יהודה והתכנים התיירותיים הם למכביר.  אם חובבי יין אתם או, בירה, אוכל, אומנות, טיולי אופניים, נוף, או בכלל טיילים אתם, מציע לכם חבל הארץ הזה מגוון עצום של נושאי התעניינות ייחודיים או משולבים.  באירוע מקסים, חופשי ובלתי מעונב, שנערך ביקב נבו' שבמושב מטע בהרי ירושלים מטה יהודה, אירחו הזוג איריס ונבו חזן, לצד נציגי המועצה ואורחים, שורה מכובדת של יקבים, ייננים, ויינות, לטעימה חגיגית ומכניסת אורחים, של יינות שיוטעמו בפסטיבל היין ה- 15, שיתקיים השנה לראשונה במתחם "מיני ישראל" שבלטרון. בואו ותצטרפו אלי לטעימת כמה מן היינות וטוב תעשו אם גם תשריינו לעצמכם מקום בערב הפסטיבל ובהמשך בביקור בכל מקום שתמצאו לנכון וכפי שתראו ההיצע הוא בשפע ולמכביר.

יקב טפרברג 1870 – לכו על הקברנה פרנק רזרב 2010 ועל המרלו רזרב 2011 – יופי של יינות.

יקב יפו – יצא עם יין בשם Sauvage 2012 זהו בלנד צעיר ורענן של קברנה סוביניון, מרלו ושיראז, כמעט ללא יישון חבית, ובמחיר שווה נפש של אזור ה- 60 ש"ח.

יקב נבו – אהבתי את הבלנד הנקרא M.C.P.V על שם מרכיביו קברנה, מרלו ופטי וורדו.

יקב עגור – תטעמו את ה"רוסה" רוזה 2013 לכשהוא יהיה מוכן, תזכרו שאהבתם כמוני ושטעמתם אותו כבר קודם.

יקב צפרירים – תטעמו את יינות ההשקה של בציר 2011. הלבנין והפטום. הלבנין שתי ועכשווי ומוכן וגם יין כיפי. הפטום עדיין צעיר אבל עם יופי של פוטנציאל. כרגע, הלבנין הוא הפייבוריט שלי.

יקב צרעה – לכו על כולם ואל תפספסו דבר. שורש 2011, הרי יהודה 2011 והשורש לבן 2012. למה ? כי רק מילים טובות אפשר לומר על היינות האלה.

יקב קדמא – לינה הייננית תגיע עם שני יינות. הראשון שאנין בלאן חצי יבש 2011 – יין לבן, רענן, מהנה וכיפי, חנפן על הצד הטוב של המילה. ויין אדום רזרב 2010 העשוי בלנד של קברנה, פטי וורדו וברברה. תטעמו תחליטו אתם. אבל אל תוותרו על הטעימה.

יקב קטלב – היקב יטעים 3 יינות מבציר 2010. נס הרים, ואדי קטלב, וקברנה סוביניון. לכו על כל השלושה. לא תתאכזבו.

יקב קסטל – טעמתי 4 יינות. רוזה דו קסטל 2012, שרדונה C 2012, פטיט קסטל 2011, וגרנד וין 2010. היין האחרון מתומחר לצרכן ב- 220 ש"ח ומסופקני אם אנשי היקב יביאו אותו לטעימה. ומצד שני, מה שלא יטעימו לכם מקסטל, לכו על כולם ואל תפספסו דבר. למה ? כי רק מילים טובות אפשר לומר על היינות האלה.

יקב שורק – היקב הטעים 3 יינות מרלו כרם יוסף 2011, מרלו כרם טל שחר 2009, קברנה סוביניון כרם יוסף 2009. תלכו על כולם. למה? כי האיש ניר שחם יודע לעשות יין. רבים מהייננים שהטעימו כאן יין, היו מתלמידיו, ובכלל המרלו כרם יוסף 2011 הוא יין שאני אישית הייתה לי הזכות והכבוד לטעום אותו, כמעט בכל שלב של חייו לפני החבית בחבית ובבקבוק והוא נעם לי אז והיום מאוד.

יקב שריגים – הטעים את היינות בריק וקברנה פרנק שניהם מ- 2008. אני יודע שלאוריאל יש יין בחביות מבציר 2010, ה- 2008 שלו מוכרים, טעמתי אותם בעבר והם נעמו לי, אבל סבורני, שהגיע הזמן שהיקב יטעים גם משהו יותר חדש.

יקבי עמק האלה – היקב הטעים רוזה EVER-RED 2011, קברנה מרלו EVER RED 2011, קברנה סוביניון ELLA VALLEY 2009. לכו על כולם. למה ? כי כולם טובים.

יקב לה טרה פרומסה – הטעים יין הנקרא דיוורסו 2011 – בלנד של סנג'ובזה, קברנה פרנק ופטי ורדו – יין מעניין. תחליטו אתם.

יקב יהודה – היקב הטעים 2 יינות. מרלו "אורי"רזרב 2010 – זהו מרלו של הרי ירושלים שגדל על אדמה גירית. הוא בועט. הוא תוקפני. הוא מבקש לחתוך בשר ושומן. פרא אדם. היין השני הוא יין הפרימיום של היקב והוא נקרא "סולם יעקב"בכל שנה, עושה היקב 2 חביות מסדרה זו הנקראת ונעשית כמחווה לזכרו של אחיו של היינן שנפטר. אני אוהב את היין. הוא רגוע הוא עגול הוא קטיפתי ומהנה בטח ובטח ליד המרלו שלצידו. תטעמו את שניהם. זה כדאי.

יקב כץ – היקב הטעים את היינות ברון 2009, ארדון אוף דריי 2009, ועוד יין שנרכש כולו והפך להיות יין הבית במסעדת שף שבמצפה רמון. – אפשר לוותר.

יקב משק יין הנס שטרנבך – היקב הטעים את היינות ג'נבה 2009, ג'נבה 2010, ועוד טעימה מעניינת של יין הבית המתומחר באזור ה- 50 ש"ח. הג'נבה נפלאים לא פחות ואתם חייבים לטעום וליהנות. אל תוותרו על ההפתעה של יין הבית כי במושגים של ווליו פור מאני, יש כאן שיחוק אמיתי.

יקב ענתות – היקב הטעים יינות מבציר 2008. במילה אחת. לא.

יקב צובה – היקב הטעים 2 יינות לבנים מרעננים ונעימים ואת יין הדגל מצודה. תטעמו מכולם. למה? כי זה שווה את זה.

יקב ברבדו כרמי יוסף – היקב הטעים שיראז 2011, מרלו 2011, שרדונה 2012, לכו על כולם. למה? כי כולם טובים. כמה פשוט. ככה נכון.

אני לא יכול להסתלק מתחושה של החמצה מכמה יקבים בולטים במטה יהודה שחסרו לי בטעימה המקדימה. הראשון הוא יקב פלם, השני הוא יקב סוסון ים, שני היקבים הללו עושים יינות נהדרים. כולם. לא פחות. וכשתגיעו לפסטיבל אל תוותרו על הטעימה כאן. כמו כן חסר יקב מוני שבשנים האחרונות מוציא תחת ידיו כמה יינות שבהחלט ראויים לתשומת הלב. כמו כן נעדרו מהטעימה יקב קלע דוד שמטעימה קודמת הן בפסטיבל והן ביקב, אני ממליץ לכם פשוט לוותר. והיקבים : יקב ברקאי – יקב שראוי לתשומת לב טעמתי בעבר ומאוד אהבתי, יקב כרם ניר- לא מכיר. ויקב ענבה – לא מכיר.  יקב לטרון – מטעימות קודמות אפשר לוותר. כרם בר-גיורא – מטעימות קודמות אפשר לוותר.

ההתפתחות המרשימה של היקבים במועצה האזורית מטה יהודה הפכה את ענף היין, השזור בהיסטוריה של היישובים, למקור פרנסה ולעוגן תיירותי בהווה עם הפנים לעתיד. את החזון ליצור דרך יין ואזור יין במקום המכונה "הלב הירוק", הגשימו חקלאי ויינני היישובים הלכה למעשה – בשיתוף עם המועצה האזורית מטה יהודה, מחלקת התיירות של מטה יהודה, משרד התיירות ומשרד החקלאות. כיום, 'דרך היין' של יקבי מטה יהודה היא מפעל משגשג ופורח ולא בכדי נחשב כפרויקט הדגל באזור שקיבל חותמת עם אישורה של תוכנית האב לתיירות.

במתכונת דומה ושונה מדרכי היין בעולם נבנתה דרך היין של היקבים במטה יהודה, המציעה אחת לשנה חגיגת תיירות, יין, תרבות ובידור. האירועים מאפשרים הצצה מרהיבה אל מרתפי היין ואל דרך העשייה וייצור היין, סיורים בין כרמים, שדות, עמקים וגבעות.

לאור המסורת הנמשכת מזה 15 שנה, הקהל הרחב מוזמן להגיע גם השנה לפסטיבל היין החגיגי של יקבי מטה יהודה שיתקיים בסופי השבוע החל מה-24.10 ועד ה-24.11.

ראש המועצה משה דדון: "המועצה האזורית מטה יהודה ועשרות היקבים באזור מזמינים אתכם לארבעה סופי שבוע של טעימות יין, סיורים מודרכים ואירועים לכל המשפחה. טעמי היין הייחודיים שפותחו בשנים האחרונות ביקבי מטה יהודה משתלבים במסורת יהודית בת למעלה מ-3,000 שנה, מימי קדם ועד ימינו. תרבות היין במטה יהודה הולכת ומשתבחת לאורך שנים ומשלבת בין עבר להווה, בין עתיק לבין מודרני. פסטיבל היין ה-15 מבטיח חוויה תרבותית שאין דומה לה בישראל".

הפסטיבל ייפתח באירוע מרכזי חגיגי שיתקיים ביום חמישי בערב, ה-24.10 החל מהשעה 19:00 במיני ישראל בקרבת לטרון. האירוע במעמד משה דדון, ראש המועצה האזורית מטה יהודה. כ-30 יקבים מאזור מטה יהודה מזמינים את הקהל לטעום ממבחר היינות המשובחים מכרמי האזור, להכיר את הייניים ובעלי היקבים, כל זאת סביב שולחנות בר ולצד מוסיקה חיה ואווירה טובה. עלות הכניסה: 60 ₪ כולל כוס יין וטעימות ללא הגבלה.

בין היקבים המשתתפים בפסטיבל: יקב טפרברג, יקב כץ ,יקב קדמא, יקב כרמי יוסף BRAVDO, יקב מוני,  יקב נבות, יקב שורק, יקב פלם, יקב לטרון, יקב צרעה, יקב נבו, יקב בר גיורא, יקב סוסון ים, יקב קטלב, כרם ניר, יקב צובה, יקב יהודה, יקב קסטל, יקב ענתות, יקב ענבה, יקב עגור, יקב קלע דוד, משק יין הנס שטרנבך, יקב יפו, כרם ברקאי, יקב שריגים, יקב צפרירים, יקבי עמק האלה ויקב לה טרה פרומסה.

מחלקת התיירות של מטה יהודה תקיים גם השנה סיורים מודרכים ליקבי מטה יהודה שיתקיימו בימי שישי ה-1.11, 8.11, 15.11 ו-22.11 ייצאו ממתחם "ביג" שבבית שמש בשעות הבוקר ויכללו ביקור ב-3 יקבים תוך היכרות עם הייניים וסיפורם האישי וכמובן טעימות מיינות היקב. הסיורים בתשלום, מיועדים למבוגרים ומותנים בהרשמה מראש במרכז המידע *8108 או ברכישה מוקדמת באתר: https://direct.tranzila.com/admin2/. במהלך הפסטיבל יתקיימו אירועים מיוחדים לכל המשפחה במספר יקבים כגון: יקב שורק, יקב לה טרה פרומסה, יקב צפרירים ויקב קדמא.

"מסיירים ואוכלים על דרך היין": בשלני האזור של מטה יהודה יפתחו את בתיהם בתיאום מראש, לארוחות אתניות ועשירות ולחוויית אירוח ייחודית עם טעמים מהמטבח הכורדי, המרוקאי, הפלשתינאי, הטורקי, הים תיכוני ועוד ובאשתאול יתקיימו סדנאות שוקולד בשילוב ליקרים מיקבי מטה יהודה. כמובן שניתן  ואף מומלץ לשלב גם ביקור במבשלות הבירה במהלך סופי השבוע

ביום שישי ה-25.10, יתקיים מירוץ היקבים ה-5 שייצא בשעה 7:30 מהכניסה לקיבוץ נחשון ויחלוף על פני אתרי מורשת היסטוריים. המירוץ המסורתי יחולק ל-3 מסלולים:21.1 ק"מ: חצי מרתון-מסלול ארוך לגילאי 16 ומעלה, נושא פרסים כספיים לזוכים במקומות הראשונים. 10 ק"מ:מסלול עממי לגילאי 12 ומעלה ו-5ק"מ מסלול עממי לגילאי 12 ומעלה. לפרטים והרשמה: www.tour-yehuda.org.il.

סיורי אופניים לכרמים וליקבים יתקיימו עם "נקודת מוצא" ליקבים: עגור, צפרירים ועמק האלה בהרשמה מראש ב- 052-3866544. טיולים בני 3-4 שעות יציעו מסלולים לרוכבים מנוסים ומסלולים למשפחות עם ילדים וביקור וטעימות ביקב. הרשמה מראש ב050-6238266.

"אומני האלה" יארחו על דרך היין בשישי-שבת ה –22-23.11 בין 10:00-17:00 ויציגו בבתיהם יצירות הקשורות לעולם התוכן של היין מחומרים שונים: זכוכית, עץ, פלדה ועוד. במהלך הפסטיבל תוצג בגלריית "אמני האלה" בגבעת ישעיהו התערוכה "לראות את הקולות" עם יצירות של כ-20 אמנים מהאזור. "אמני ההר" יארחו בתיאום מראש קבוצות ויחידים לסדנאות אמן בפסטיבל היין.

בנוסף, מי שרוצה לשתות בכיף מוזמן להישאר ללון, ולהזמין מקומות בצימרים וליהנות מאירוח כפרי מפנק במלונות הרי יהודה וממגוון צימרים שיציעו חבילה מפנקת לאורחי פסטיבל היין..

לפרטים נוספים: מחלקת התיירות מטה יהודה, 8108*

או בטלפון: 02-9900903

לרכישת כרטיסים אונליין לסיורי יין ביקבים: www.tour-yehuda.org.il.

להלן לנוחותכם, תכנייה מפורטת לכל מה שקורה סביב פסטיבל היין ה-15

בסופי השבוע בין התאריכים 24 באוקטובר עד 24 בנובמבר 2013

יקבי מטה יהודה  מארחים בדרך היין :

יקב טפרברג 1870

יקב טפרברג 1870 הינו היקב הוותיק ביותר בישראל. הוא נוסד בשנת 1870 על ידי משפחת טפרברג, בעיר העתיקה בירושלים, ונמצא מאז בבעלות המשפחה השומרת על חזונו וערכיו של היקב. כיום, הדור החמישי לניהול היקב, מוטי טפרברג מוביל את פרויקט “טפרברג 1870” – בניית אחד היקבים החדישים והמודרניים עם מיטב השכלולים הטכנולוגיים לייצור ואכסון יינות.

כנאמן לחזונו נמצא יקב טפרברג 1870 בעיצומה של מהפכת איכות, הכוללת בין השאר, השקעות בקו ייצור יין איכותי ושיטות אחסון מהמתקדמות בישראל, בחירת אזורי גידול מובחרים, השבחת ההון האנושי ומערכות ההפצה והמידע.

יינות האיכות של יקב טפרברג 1870 הנם פרי עמלם של יינני היקב היינן הראשי שיקי ראוכברגר המגיע מהאסכולה האמריקאית ועימו היינן אוליביה פרתי המגיע מהאסכולה הצרפתית. מול קיבוץ צרעה טל’ 02-9908080 , www.teperberg1870.co.il  כשר

יקב כץ

יקב כץ הוקם בשלהי שנות 2000 מתוך אהבה ליין ולכימיה. ממוקם במקום פסטוראלי, במושב מסילת ציון, מהווה היקב נקודת פתיחה טובה לטיולים רגליים בהרי ירושלים. היקב הוקם על טהרת שיטות הייצור המסורתיות הנהוגות בצרפת ואיטליה אך תוך התחשבות בידע המודרני הקיים בתעשיית היין. ביקב מרכז מבקרים בו ניתן לטעום יינות, לקנות ולקיים אירועים עד 100 איש.

מושב מסילת ציון טל’ 050-2573950, 050-2872743 , www.katz-winery.com  כשר

יקב קדמא

יקב קדמא הוא יקב משפחתי תיירותי, המזמין את המבקרים למסע בזמן, אל מחוזות היין בימי קדם ושיטות ייצור יין שהיו נהוגות בארץ ובעולם במשך אלפי שנים ועד ימינו. בסיור אפשר לצפות בסרטון קצר על המסע לגיאורגיה ויצור היין ביקב, ולהתרשם ממוצגים רבים מעולם הייננות העתיקה והמודרנית.

במרכז המבקרים של היקב ניתן לקיים: סיורי יין וטעימות לפרטיים וקבוצות מלווים בארוחת גבינות מפנקת, מפגשים עסקיים, ימי גיבוש, סדנאות, אירועי חברה ועוד עד 150 איש.

7.11 סיפורי לילה – בכל שעה עגולה החל מהשעה 19:00 ועד השעה 23:00 יתקיימו מפגשים עם הייננית לינה סלוצקין וולאד סלוצקין.

המפגש ילווה בכיבוד קל וטעימות מיינות היקב.הרשמה מראש.

שישי ושבת פתוח: 11:00-15:00, סיור והרצאה בכל שעה עגולה בכפוף למספר נרשמים.במהלך השבוע בתיאום מראש בלבד.

אפשרות לקבוצות ואירועים. מושב כפר אוריה. טל' לתיאום: 054-9195156, 050-8674505 ,  www.kadma-wine.co.il

יקב כרמי יוסף BRAVDO

יקב כרמי יוסף BRAVDO הוא יקב בוטיק משפחתי הנמצא בלב 250 דונם כרמים שמול היישוב כרמי יוסף, על כביש 44. במרכז המבקרים הפסטורלי ניתן ליהנות מטעימת יינות היקב ומסיור בכרמים המקיפים אותו. הייננים, פרופסור בן עמי ברבדו ופרופסור עודד שוסיוב, חברי הסגל האקדמי של האוניברסיטה העברית בירושלים, הינם מבכירי המומחים בישראל בנושא גפן ויין.

ייצור היין ביקב מתחיל דקות מספר לאחר הבציר עם עלות השחר. תהליך התסיסה הייחודי מתבצע בטמפרטורות שונות המביאות לידי מיצוי פוטנציאל איכות הענב בכל אחד משלבי התסיסה. היין מיוצר ללא סינון בתהליכי הצללה ממושכים להבטחת ארומה וטעם עשירים, ומיושן במשך  12 חודש בחביות עץ המיוצרות רובן מעץ אלון צרפתי ומיעוטן מעץ אלון אמריקאי, ליצירת שילוב נכון בין ארומת הפרי וניחוח החבית.  היקב מייצר היום כ-85,000 בקבוקים. מרכז המבקרים פתוח בימי שישי בין השעות 11:00-14:00, ובאמצע השבוע בתיאום מראש. לתיאום ביקורים, הזמנות יין ופרטים נוספים: 050-2207022, www.bravdo.co.il כשר

יקב מוני

בליבם של הרי יהודה על גבעות שטופות השמש של עמק שורק שוכן יקב מוני של משפחת ערטול. היקב עלה לקרקע בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת. אב המשפחה חכר את האדמה ושתל 650 דונם של גפנים מתוך התחשבות בטרואר המיוחד של האזור. היקב הוקם בשנת 2000, היין מתיישן בחביות עץ השוכנות במערת גיר ציורית המספקת תנאים אידיאלים ליישונו של היין. היקב מייצר יין ישראלי ייחודי, מפתיע וכשר למהדרין. מרכז המבקרים פתוח לקהל. טל’ 02-9916629 כשר למהדרין. www.mony-vineryard.co.il

יקב נבות (מבשלת פפו)

יקב ומבשלת בוטיק המארחים קבוצות ובודדים לסיורים וסיפור על הגשמת חלום, עשיית יין ובירה.

עם ארוחה חלבית, לחמים מיוחדים, גבינות גורמה, פוקצ'ות, פיצות מהתנור ומרק חורפי.

ביקב ובמבשלה יוגשו יינות לצד 8 סוגי בירות ושני סוגי סיידר תפוחים יבש וחצי יבש.במהלך השבוע לקבוצות – בתיאום מראש

בימי שישי – מ-10:00 עד כניסת שבת/ טל’ 054-5304576, 02-9992291 www.navot-winery.co.il

יקב פלם

בלב הנוף המרהיב של הרי ירושלים, בפתחת נחל כסלון ויער הקדושים נמצא יקב פלם, יקב בוטיק שמייצר יינות איכות ים תיכוניים שהוקם על ידי גולן, גלעד וקמי פלם בשנת 1998, גולן היינן של היקב, למד באיטליה ועבד ביקבים איכותיים בטוסקנה ואוסטרליה. הפילוסופיה של יקב פלם מתבססת על התיאוריה האירופאית ש”יין טוב מתחיל בכרם“ בשילוב עם התיאוריה של העולם החדש, לפיה היינן אחראי לתעודת הזהות של היין.תהליך הייצור מדגיש ביינות צבעים עמוקים, מרקם עשיר, טעמים זניים מודגשים ותנינים ארוכים וקטיפתיים.

פתוח א'-ה' 9:00-17:00,  ביקורים וטעימות ביום ו'. מול מושב אשתאול . בתשלום. טל' לתיאום: 02-9929923 . www.flamwinery.com  כשר

יקב לטרון

במקום מיצרים מבחר יינות אותם אפשר להשיג בחנות הממוקמת בכניסה למנזר.

חנות היקב פתוחה כל יום 8:30-18:00. ביום א’ – סגור. מנזר לטרון,  טל' 08-9255180

יקב צרעה

יינות יקב צרעה מיוצרים אך ורק מענבים אשר גודלו וטופחו בכרמי היקב. יינות אלה מבטאים נאמנה את הטרואר הייחודי לכל כרם ובציר, והם נקראים על שם הכרם מקור מוצאם.סדנאות היין של יקב צרעה מיועדות לקבוצות קטנות של חובבי יין המעוניינים להעמיק את היכרותם עם עולם היין ותפישת הטרואר המיושמת ביקב. סדנאות אלה מתקיימות בהיכל היין במתחם היקב, והן מלוות בפלטות עשירות של גבינות, לחמים טריים ושמן זית.שעות פתיחה: א’-ה’ 10:00-17:00, ו’ 9:00-14:00   קיבוץ צרעה, טל’ 02-9908261

www.tzoravineyards.com  כשר

יקב נבו

יקב נבו יקב בוטיק משפחתי ממוקם במושב מטע שבהרי יהודה. היקב מייצר יינות אדומים יבשים מענבי קברנה סובניון, מרלו ופטיט ורדו.

היינות מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי כ-24 חודשים.החל מבציר 2013 החל יקב נבו לייצר יינות לבנים מענבי ויונייה.

במרכז המבקרים במתחם היקב מארחים לטעימות יין, סיורי יין ואירוח קבוצות לארוחות על טהרת הבישול בטאבון.

ליקב חלקת כרם בה ניטעו גפני מרלו שנבצרה לראשונה באוגוסט השנה. בכרם, הגפנים הושבחו ע"י דילול אשכולות להשגת רמת איכות מקסימלית ובכוונה ליצור סדרת יינות ייחודית בעלת איכות גבוהה במיוחד.

היינות ניתנים לרכישה ביקב בלבד.פתוח במשך השבוע בימים א'-ה', בימי ו' עד שעות הצהריים, בשבת סגור

סיורים ואירוח בתיאום מראש בלבד. מושב מטע טל' 052-6071866 [email protected]  כשר

יקב בר גיורא היקב ממוקם במושב בר גיורא. טל’ 052-8777318

יקב סוסון ים

יקב סוסון ים ממוקם במושב בר גיורא, שם נטועים כרמים אורגניים, מהם מייצר היקב יינות איכותיים בלתי שגרתיים, מזנים פחות נפוצים בארץ כגון: שנין בלאן, (לבן) זינפאנדל, סירה-גראנש – מרוודר, ופטיט סירה.

פתוח בתיאום מראש בלבד במהלך כל השבוע. בעת הביקור ניתן לטעום מגוון סוגי יינות כולל טעימה מהחבית.

מושב בר גיורא, בתיאום מראש. טל’ 02-5709834 ; 054-4843495, www.seahorsewines.com

יקב קטלב

למרגלות המושב זורם לאיטו נחל קטלב,יוסי יתח הבעלים והיינן מייצר ביקב יין בשיטות המסורתיות בשילוב טכנולוגיות מתקדמות.

יינות היקב מאופיינים בצבעים כהים ועזים ובארומות מצוינות היין בעל גוף מלא.לכל היינות מכנה משותף ליצור הרמוניה של טעמים מיינות איכות וללא פשרות.למרכז המבקרים ולטעימות יין יש לתאם מראש.

מושב נס הרים טל' 054-7591866,  02-5703575 www.katlav.co.il  כשר

כרם ניר ליד מושב מטע  טל' 054-2377999

יקב צובה

כרם צובה, הגדול בכרמי האזור, מניב כבר משנת 1997, על כ-400 דונמים של אדמת טרה-רוסה, בתנאים טופוגרפיים אידיאליים לגידול. יקב צובה שהוקם בשנת 2005 נמצא בסמוך לכרמים ולגתות עתיקות, המחברות את היקב עם מורשתנו ומהוות מקור השראה. בנוסף ל”המצודה” יין הדגל של צובה, היקב מייצר יינות איכות: פינו נואר, שיראז, קברנה סוביניון, מרלו, שרדונה יינות קינוח והבלנד החדש Harmony.קיבוץ צובה בתיאום טל' 02-5347000 , www.tzubawinery.co.il  כשר

יקב יהודה

יקב משפחתי שנמצא בכניסה למושב שורש.

היקב הוקם ב-1999 ע"י אבי יהודה כורם ויינן שהגורל בירך אותו בחידוש כרמי היין האיכותיים ביהודה, לאחר השריפה הגדולה ב-1995.היקב מייצר כ-6,000 בקבוקים בשנה, של יינות אדומים יבשים שהתיישנו בחביות עץ אלון צרפתי בין 20-24 חודש (מתוכם 14 חודש בחביות חדשות). היינות משקפים את אופי ארבעת בנות יהודה (בנות אבי ואילנה) – אחינועם: שירז רזרב.שקד: קברנה סובניון רזרב, ניצן: בלנד קברנה, מרלו שירז, אורי: מרלו רזרב.היינות ניתנים לרכישה ביקב בלבד במהלך השנה בימי שישי ושבת בין השעות 11:00-16:00.בימים א'-ה', בתיאום מראש.מושב שורש טל' 054-4638544, 02-5348175

יקב קסטל

יקב קסטל הינו יקב משפחתי השוכן בהרי יהודה.

הייתה זו האינטואיציה שהובילה את אלי בן-זקן לטעת בשנת 1988 את חלקת הכרם הראשונה ובכך להפוך לחלוץ האזור המחדש את המסורת העתיקה. כל הכרמים נמצאים בקרבת היקב, בטרואר העתיק של הרי יהודה, בגובה ממוצע של 750 מטר מעל פני הים. כאן גידל שבט יהודה את גפניו המשובחות והכין את היין ששימש בבית המקדש. לאחר יותר מ-20 שנות בציר, ילדיו אילנה, איתן ואריאל שותפים לעשייה. מאז ועד היום, העיקרון המרכזי המלווה כל שלב ושלב ביצירתו הוא איכות נטולת פשרות. על כך מעידים מיטב מבקרי היינות בעולם.

היינות מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתיות מובחרות לתקופות של עד עשרים וארבעה חודשים.

יינות קסטל אינם עוברים תהליכי הצללה וסינון. הם מתאימים ליישון ויגיעו לשיאם תוך מספר שנים אחרי יציאתם לשוק.

מושב רמת רזיאל טל' 02-5342249, www.castel.co.il  כשר

יקב ענתות

היקב הוקם על ידי ארנון ארז ואהרון הלפגוט בשנת 1998. היקף היצור של היקב עד 10,000 בקבוקים בשנה. היקב מייצר יינות זניים מסוג קברנה סוביניון, מרלו וסנג’יובזה וכן בלנדים: “נוטרה” בלנד מרלו וקברנה סוביניון, “שני” בלנד של שיראז וקברנה, “אלפא” בלנד של שיראז ומרלו, כל התערובות ביחס 60:40. בין בעלי היקב והכורמים המספקים ליקב את הענבים נרקמו קשרים טובים גידול הענבים נעשה בפיקוח היקב, הענבים נבצרים ידנית עבור היקב, ההקפדה והטיפולים השוטפים מניבים פרי איכותי התורם לייצור היין המשובח.

חלק מהיינות של היקב זכו בפרסים בתחרות אשכול הזהב ובהערכה אצל טועמי יין ידועים.

ענתות טל' 050-2600324,  052-2517454 www.anatotwinery.com  בתיאום מראש.

יקב עגור

שוקי ישוב, היינן של היקב, נוגע ומפסל את היין בזיעת אפו. ביקב עגור עושים יינות שהם ממסכים: תערובות מתוך הלב בלוטות הטעם והריח של היינן. הוא מעצב את המיץ המבעבע של אמא אדמה ושומר על הטעם המפתה של הרי יהודה. מרכז המבקרים משקיף על הנוף המתגלגל של הרי יהודה ופתוח לטעימות וקניית יין בסופי שבוע בין השעות 10:00 עד 16:00.

פתח מושב עגור, טל' 02-9995423. אזור המלאכה סגור בשבתות וחגים, www.agurwines.com  כשר

יקב קלע דוד

עמוס מייצר ביקב יינות לבנים, יבש וחצי יבש יינות אדומים משובחים כגון: פטיט סירה ומרלו מענבים מגידול וטיפוח עצמי. בנוסף מייצר עמוס גבינות בשלות וארומאטיות כגון גרוייר, מאסדם, קאשקבאל, פלפאזה, טאלג’ו, תום(מרווה קימל), פיקורינו ואמנטל. הגבינות מיוצרות מחלב עיזים וכבשים מובחר.היקב פתוח בסופי שבוע בשעות 10:00-16:30

טל’ 02-9994848, 052-7250905. גבעת ישעיהו [email protected]  כשר

משק יין הנס שטרנבך

היקב של משק יין הנס שטרנבך שוכן בחצר המשק של גדי שטרנבך ושולה יפת בגבעת ישעיהו, למול הנופים הנפלאים של גבעות עדולם, תל עזקה ונחל חכליל, שבו, במרחק של כ 1.5 ק"מ מן היקב, נטוע כרם ג'נבא, שמענביו מיוצר היין.

גדי ושולה חקלאים. הם חברים מזה שנים בארגון "Slow Food". לפיכך הכרם מדושן אורגנית, הגזם בו מרוסק, הוא מושקה ומרוסס באופן מינימאלי והיינות מיוצרים בסגנון 'עולם ישן' ללא מניפולציות ביוכימיות. יינות המשק, הנקראים ע"ש מקום גידולם, הם הביטוי המושלם של הטרואר המיוחד של גבעות יהודה. סיורים וטעימות ביקב מתקיימים בכל שעה עגולה. במשק יין הנס שטרנבך מסעדה בסגנון ים תיכוני כפרי.

ימי ו' ושבת: 10:00-18:00. בשאר ימי השבוע: לקבוצות מ-10 משתתפים ומעלה, בתיאום מראש.

טל' 02-9990162 ; 052-385992. מושב גבעת ישעיהו בשאר הימים בתיאום מראש.

יקבי עמק האלה

יקב עמק האלה שוכן למרגלות קיבוץ נתיב הל”ה, בלב עמק האלה התנ”כי. מומחים מובילים בתחום לקחו חלק פעיל בתכנון ובהקמת יקבי עמק האלה, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות אך מבלי לוותר על שיטות היצור המסורתיות שהוכיחו את עצמן. ניסיון עשיר וראיה עתידית נשזרו יחד במטרה ליצור יין משובח וכשר. קרבת הכרמים ליקב מאפשרת העברה לילית ומהירה של הענבים מייד בתום הבציר אל מיכלי התסיסה. הדבר חשוב לשליטה על שלבי התסיסה הראשונים ומהווה דוגמה נוספת לגישה הבלתי מתפשרת של יקבי עמק האלה בתהליך ייצור היין. היקב נחשב לאחד המתקדמים והאיכותיים ביותר בישראל, ומייצר כ-200 אלף בקבוקים בשנה, כולם יינות פרימיום איכותיים מתיישנים. כ-30% מהתפוקה מופנים לייצוא לארה”ב, אירופה ויפן. ליקבי עמק האלה שלוש סדרות יין: סדרת EVERRED, סדרת עמק האלה וסדרת הפרימיום Vineyard’s Choice.לתיאום ביקורים: 02-9994885

קיבוץ נתיב הל”ה, www.ellavalley.com  כשר

יקב לה טרה פרומסה

יקב בוטיק משפחתי הנמצא במשכנו החדש בקיבוץ גת. סנדרו פלגריני יליד איטליה הביא את ידע ואהבת היין איתו ויחד עם אירית הם יוצרים יינות ייחודיים מזנים פחות שגרתיים כמו: סנג’ובזה, סירה, פרימיטיבו וריזלינג יבש אך גם קברנה. היקב פתוח במשך כל השנה בסופי השבוע וניתן ליהנות מיין טוב וארוחות המשלבות את המטבח האיטלקי והקוצ’יני.

במהלך סופי השבוע של הפסטיבל נארח ביקב לה טרה פרומסה לארוחות בשילוב שני יינות חדשים שיותאמו לתפריט.

כל אורח בוחר מהתפריט מנה ראשונה, עיקרית וקינוח, מקבל שני יינות לטעימה והכל במחיר מיוחד לפסטיבל.

חובה להזמין מקום מראש.שישי 12:00-16:00, ו-19:00 – עד אחרון האורחים.

שבת 12:00-17:00. קיבוץ גת, טל' 050-5684775

יקב יפו

אן ומשה צלניקר הקימו את יקב יפו ב-1998, אן צרפתיה מחבל אלזס ומשה יליד הארץ החליטו להמשיך את המסורת המשפחתית של אן. לאחר שהות ארוכה בצרפת חזרו לארץ והקימו את היקב. ההתחלה הייתה ביפו ומכאן שמו ולאחר מספר שנים עבר היקב לאזור עמק האלה. יקב יפו ממוקם במושב נווה מיכאל שבעמק, אזור עם היסטוריה עשירה של תעשיית יין כבר לפני אלפי שנים ו”דרך יין” חדשה שקורמת עור וגידים. עשיית היין ביקב יפו משלבת מסורות וידע בשאיפה לייצר יין ייחודי לאזור וליקב, לכן מתמקדים בענבים הגדלים באזור וברובם מכרמים בבעלותנו. הבן סטפן למד ייננות בצרפת ומזה כמה שנים הפך ליינן הראשי ואחראי על כל תהליך עשיית היין.

טל’ לתיאום: 054-4523201, 052-2523201 כשר. מושב נווה מיכאל

יקב שריגים

יקב שריגים הוא יקב בוטיק המייצר יינות איכותיים מזנים אדומים, היינן, אוריאל, לא מהסס להביא את היצירתיות ביינותיו. ייצור של כ-3,000 בקבוקים בלבד מידי בציר, מאפשר תשומת לב אישית לכל בקבוק המופק בתהליך של עבודה ידנית ובהרבה אהבה. בעבודת היקב לוקחת חלק המשפחה אליה מצטרפים לקוחות נאמנים השותפים לעשייה. חצר היקב נושקת לפארק בריטניה ומשקיפה לנוף עוצר נשימה.

שישי שבת 11:00-16:00, בתיאום מראש

שריגים, רחוב הגפנים 36. טל’ 02-9991512, 050-6234110, 050-5255664, www.srigimwinery.co.il

יקב צפרירים

'יקב צפרירים' הוא יקב בוטיק משפחתי, בו הייננים והבעלים הם לורי ושייקה לנדר.

היקב שוכן ביישוב צפרירים שבעמק האלה. יינות היקב מיוצרים בשיטות מסורתיות מענבים הנבצרים ידנית בכרמים הסמוכים. הקשר לאזור ולעשיית היין בימי קדם, מודגש בשמות היינות: 'עדולם', 'מדרס', 'לבנין' ו'פטום'.

מרכז המבקרים של היקב יהיה פתוח לקהל הרחב במהלך הפסטיבל בימי שישי ושבת בין השעות 11:00-16:00. ביתר ימות השבוע יש לתאם מראש. בערבי חמישי במהלך הפסטיבל, בתאריכים 7.11; 14.11; 21.11; 31.10: "בר יין"  בין השעות 20:00-23:00 מלווה במוסיקה טובה, מזטים מגוונים, חברה טובה ותפריט היין של היקב.הכניסה חופשית.

מושב צפרירים. טל' 052-4493042, 052-4284329, www.zafririmwinery.com

אירועים מיוחדים ביקבים :

יקב שורק

יום שישי, 25.10 ושבת, 26.10 – בכל סופ"ש אחרון בחודש, שישבת פתוח עם פעילות חווייתית משתנה מעולם היין בין השעות 10:00-14:00קיבוץ נחשון  טל’ 08-9450844

יקב צפרירים

במהלך הפסטיבל, שישי ושבת 11:00-16:00.

ביתר ימות השבוע יש לתאם מראש.

בערבי חמישי במהלך הפסטיבל,  "בר יין" בתאריכים 7.11, 14.11, 21.11, 31.10, 20:00-23:00

מלווה במוסיקה טובה, מזטים מגוונים, חברה טובה ותפריט היין של היקב.

הכניסה חופשית.טל' 052-4493042, 052-4284329מושב צפרירים

יקב לה טרה פרומסה

ארוחה עם ייננים: יקב לה טרה פרומסה בקיבוץ גת, מארח  יקבים –

31.10.13 יום חמישי מ 19:00-22:00-שלושה יקבים יגישו מיינותיהם במהלך הארוחה

ארוחה בה כל יין מותאם למנה מיוחדת עבורו והייננים יספרו ויסבירו על יינותיהם.

לפרטים נוספים והזמנת מקום: 050-5684775 מספר המקומות מוגבל, חובה להזמין מקום מראש

יקב קדמא

31.10 > שני הווירטואוזים היינן ארקדי פפיקיאן והשף אלון גונן מנצחים על יצירה קולינרית רב-חושית בערב מתובל בהומור שנון. כולל ארוחה בת שלוש מנות מלווה ביינות היקב. הרשמה מראש, מספר המקומות מוגבל!

7.11 > סיפורי לילה – בכל שעה עגולה החל מהשעה 19:00 ועד השעה 23:00 יתקיימו מפגשים עם הייננית לינה סלוצקין וולאד סלוצקין. המפגש ילווה בכיבוד קל וטעימות מיינות היקב. הרשמה מראש.

9.11 > 11:00 פותחים את השבת עם עם פרופסור עמוס הדס שיתארח ביקב קדמא ויקיים שיח פתוח בנושא טכנולוגיות ייצור יין בימי קדם.

14.11 > דניאל דור מגיש מופע סולו שכולו מחווה לבוב דילן – הנחה לנרשמים מראש.

21.11 > סיפורי לילה – בכל שעה עגולה החל מהשעה 19:00 ועד השעה 23:00 יתקיימו

מפגשים עם הייננית לינה סלוצקין וולאד סלוצקין. המפגש ילווה בכיבוד קל וטעימות מיינות היקב.

הרשמה מראש. מושב כפר אוריה' טל' לתיאום: 054-9195156, 050-8674505.

www.kadma-wine.co.il

פורום הצימרים :

מציע חבילה מפנקת לאורחי פסטיבל היין הלנים במרחב: חוויה מושלמת של יין משובח, נסיעה בטוחה ולינה מפנקת.

אנו מזמינים את אורחי פסטיבל היין במטה יהודה, להגיע ולהתארח בצימרים המפנקים שיש לנו במרחב, לקבל הנחה של 50% בדמי הכניסה לאירוע הפתיחה ובקבוק יין מקומי במתנה שיחכה לכם באחד הצימרים המשתתפים במבצע.

“לב ירוק” > ליאון-שריגים > 054-2511127  “נופי מטע” > מושב מטע > 054-4959536

“אצל הנרייטה” > מושב עגור > 054-7255367  “הצימרים של ציפורה” > מושב עגור > 054-5682027

“בצל הזית” > מושב צפרירים > 050-7693019  “חוות האיסיים” > מושב אבן ספיר > 054-3344174

“בוסתן לביא” > מושב תרום > 050-6333765  “נוף שדות” > מושב נחם > 050-6238266

“בנחת” > מושב נחם > 052-6071345  “בקתות מול החורש” > מושב תעוז > 050-6882851/3

“נופי ההר” > מושב גבעת יערים > 052-8274780

“קסם האלה” > מושב גבעת ישעיהו > 050-5744333

“אירוח כפרי בר גיורא” > מושב בר גיורא > 050-6966770

מלונות הרי יהודה :

מלון יד השמונה– מלון מעץ פיני, אירועים וגן תנ”כי. 02-5942000 , www.yadha8.co.il

מלון מעלה החמישה– מלון ומרכז קונגרסים, 02-5331331 , www.maale5.co.il

C-Hotel נווה אילן– מלון, כנסים, בריכה וספא, 02-5339339, www.c-hotels.co.il

מלון ומרכז מבקרים – נווה שלום

מרכז מבקרים, בריכה, כנסים ואירוח כפרי באווירה של רוחניות ושלום. 02-9993030, www.nswas.com/hotel

מלון צובה– מלון סוויטות כפרי, 02-5347090

מלון רמת רחל– המלון הקיבוצי היחיד בירושלים.

מרכז קונגרסים וכנסים,גן אירועים מקורה,מרכז בריאות וספורט, טיפולי ספא. 02-6702555, www.belmont.co.il

בית מאיר – רמות שפירא 02-5331666, www.ramot-shapira.co.il

ירוק בהר – שורש- חדרי אירוח, 02-5338338, www.shoresh.co.il

מבשלות בירה :

מבשלת שמשון קיבוץ צרעה טל' 054-7755948

מבשלת מוסקו מושב זנוח טל' 052-2906020, 052-2779059

מבשלת שפירא א.ת. נחם טל' 052-3319505, 02-5612622

מבשלת מנו מושב מטע טל' 054-4725026 ,054-7801329

מבשלת פפו התאנה 49, מושב צלפון טל' 054-5304576

מבשלת השחר מבשרת ציון טל' 052-3594779

מבשלת שריגים שריגים ליאון טל' 052-5938287, 052-6227679

מבשלת אביר-האלה מושב צפרירים טל' 054-7000512

מבשלת בסטר’ס סייד א.ת. נחם טל' 054-6381106

מרוץ היקבים ה-5

ביום שישי, 25 באוקטובר, משעה 7:30 ייצא לדרך מרוץ היקבים המסורתי

שיחולק לשלושה מסלולים:

21.1 ק"מ- חצי מרתון, מסלול ארוך לגילאי 16 ומעלה, נושא פרסים כספיים לזוכים במקומות הראשונים.

10 ק"מ- מסלול עממי לגילאי 12 ומעלה.

5 ק"מ -מסלול עממי לגילאי 12 ומעלה.

המרוץ ייצא מהכניסה לקיבוץ נחשון ויחלוף על פני אתרי מורשת היסטוריים

לוח זמנים- 7:30 >  זינוק חצי מרתון 21.1 ק"מ,       7:40 >  זינוק 10 ק"מ , 8:00 >  זינוק 5 ק"מ, 11:00 > טקס סיום

המרוץ רשום בחברת ספורט ווב , 50% הנחה לתושבי מטה יהודה דרך מחלקת ספורט. בחסות מפעל ארן-אריזות נחשון ויקב שורק.

פרטים והרשמה במרכז המידע 8108*, 1-800-800-242, www.tour-yehuda.org.il

סיורי אופניים לכרמים וליקבים

טיולי אופניים 'נקודת מוצא'– סיורי אופניים ביקבים ובכרמים ביקבים: עגור, צפרירים, עמק האלה.

במהלך הפסטיבל יצאו מהיקבים טיולי אופניים לכרמים. פרטים נוספים והרשמה מראש : www.nekudat-motsa.co.il , 052-3866544

טיולי אופניים – המסלולים מתאימים לרוכבים מנוסים ומיומנים ברכיבת שטח וסינגלים, למעט המסלול המשפחתי שמתאים גם לילדים מעל גיל 12.משך כל טיול, כולל ביקור ביקב, כ-3 עד 4 שעות, שעת התחלה 7:30, סיום 12:00.כל הטיולים בהרשמה מראש (לפחות 48 שעות לפני מועד הטיול) הכולל מדריך אופניים מוסמך, ביטוח וכניסה ליקב לטעימות. ישנה אפשרות להשכרת אופניים וקסדה (בהזמנה מראש בהרשמה) הטיולים ייצאו כמתוכנן במינימום 10 נרשמים מראש.

לפרטים והרשמה:  050-6238266,   [email protected]

מסיירים ואוכלים על דרך היין של מטה יהודה:

"בחצר של עופר"  – מושב מטע

נפנק אתכם בבשרים מעושנים: שוק וכתף טלה חזה בקר ועוף. לרגל הפסטיבל תבשיל שוק טלה ביין ועשבי תיבול ותבשיל בשרים מעושנים מוגש לצד לחם כפרי ובירה ביתית. סועדים המגיעים עם יין מיקבי האזור לא יחויבו בדמי חליצה.

שישי-שבת, 12.00-17.00 בתיאום מראש טל' 054-7910480

קאג'ה שוקולטרי – צפרירים כשר

שוקולד ואומנות – מפגש אישי עם השוקולטרית גליה לוי. נכיר את עולם השוקולד, הדגמות וטעימות. נכין: פראלינים, פטיפורים, טראפל, סוכריות שוקולד ומרציפן. נשתמש במבחר גנאשים, תוספות, קישוטים ותבלינים מפתיעים. בסוף הסדנה כל משתתף יארוז את תוצריו.

ימי שישי של הפסטיבל ב-11:00 בתיאום מראש: 052-3404536

"הבית של זוהרה" מושב לוזית כשר

בגינת ביתה מארחת זוהרה לארוחות מרהיבות ומלאות מהמטבח המרוקאי. וקוסקוס זו רק ההתחלה…

שישי, 10.00-15.00 בתיאום מראש בלבד טל' 02-9911143

"הבית של אסנת" מושב עגור כשר

שמחה והילולה בבית של אסנת. אוכל כורדי משובח ומסורתי.

שישי, 12.00-15.00, בתיאום מראש טל' 02-9912868, 050-7510161

לילי עזיז – מושב זכריה  כשר

בסוכה גדולה ומרווחת  מגישה לילי מנות מהמטבח הכורדי, קובה חמוסטה, קובה סלק, ממולאים תבשילי בשר ועוף ועוד…

שישי 12.00-17.00, בתיאום מראש טל' 02-9917379, 050-7380869

מאכלי ננה – שריגים-ליאון – כשר

קובה במרק צח, קובה בטעם חמצמץ עם ירקות העונה, חיטה גרוסה, דלעת וחציל ועוד מנות מרהיבות

שישי 12.00-17.00 בתיאום מראש. אוכל הביתה בהזמנה מראש טל' 052-2407232

my pink party – שוקולד – מושב אשתאול

בסטודיו מתוק המשלב סדנאות יצירה של שוקולד במארזי נייר מקסימים. במיוחד לפסטיבל – סדנא סתווית מפנקת פרלינים, טראפלס ומשקה שוקולד חם.משך הסדנא כשעה וחצי. בכל שבת יהיו שני מועדים לסדנא. בסטודיו חנות למתנות מעוצבות בהקדשה אישית

שבת, 11:00-15:00 בהזמנה מראש טל' 052-4483222

אביבה תחת הגפן – שריגים ליאון

מבחר מרקי קובה, ומנות עיקריות משגעות מהמטבח הכורדי

יוגשו בסוכת הגפנים של אביבה. חדש! מנות צמחוניות וטבעוניות!

שבת, בתיאום מראש  טל' 054-6642024

משפחת אהרון – שריגים ליאון

אוכל כורדי משובח' קובה כורדי ממולאים ועוד הפתעות

אטרקציות, אירועים, טיולים, ימי כייף, בר מצווה, אירועי חברות.

כל השבוע בתיאום מראש 052-2407232

חוות דקוטה – צפרירים

חווה קסומה במושב צפרירים מציעה רכיבה על סוסים לכל הגילאים. בנוסף, ניתן לטעום ולרכוש את גבינות העיזים המיוחדות שלנו, מעשה ידיה של מיכל, בעלת החווה.

שבת, בתיאום מראש טל' מיכל 054-5541889

סוכה בכפר – גבעת ישעיהו

מבחר מאכלי עדות ממזרח וממערב, ארוחת בקר ג'חנון מלוואח, קישים פשטידות לארוחת צהריים נגיש מקלובה, עוף בלימון, מבחר גדול של סלטים ומבחר גדול של תוספות, מנות ילדים ומנות צמחוניות.

שבת, בתיאום מראש טל' 052-6142384,  02-9916775

הבית של סלווה – עין נקובה

ג'אג' מחשי באורז צנובר וקשיו, כיסוני גבינת כבשים וזעתר, סלט תפוחי אדמה חריף חמוץ בשום,ועוד שפע של סלטים, ומבחר בשרים על האש מחכים לכם במסעדה של סלווה בעין נקובה.

המקום פתוח גם לארוחות בוקר !

כל ימות השבוע כולל שבתות טל' 054-3355353;054-3373652

הקדירה של סבתא – צפרירים

בגינת חורש טבעי רחבת ידיים, מוגשת כירה מפוארת ממיטב המנות של המטבח הערבי המקומי. מגשי מקלובה מהבילים מעוטרים בשקדים ופטרוזיליה, סינייה, מגשי סלטים צבעוניים עמוסים בכל טוב והפתעות נוספות. בנוסף מנות לצמחונים וטבעונים. הביאו יין מיקבי האזור ונגיש באהבה ללא דמי חליצה.שבת 12.30-17.00 בתיאום טל' 02-9921875;050-2583849

ברבהר – קפה מסעדה – נס הרים

חניון נחל קטלב, מרפסת נוף לשמורת נחל שורק מגישים אוכל ביתי וכפרי. יינות מיקבי עמק האלה ובירת בוטיק ממבשלת שפירא המקומית. במקום מרכז מידע של הקרן הקיימת.

כל ימות השבוע כולל שבת 8.30-20.00 טל' 02-5333889

אביר האלה – צפרירים

"אביר -האלה" זו מבשלת בירה! ומסעדה. ארוחות בוקר מפנקות, גבינות עיזים תוצרת בית בשרים על האש. בירה טובה באוירה כפרית. שישי 10:00-17:00, שבת 10:00-18:00

בתיאום מראש טל' 054-7000512

הילולה בצלחת – שריגים – ליאון

מטבח טורקי וים תיכוני מודרני, חצילים ממולאים בבשר, תבשיל מנגגולד ושעועית עם בשר על פתיליות, טעמים וריחות אותנטיים באווירה פסטורלית במרפסת נעימה ושטופת צמחייה.

בתיאום מראש טל' 050-5753548;02-9921475

לה טרה פרומסה – גת

במהלך סופי השבוע של הפסטיבל נארח ביקב לארוחות בשילוב שני יינות חדשים שיותאמו לתפריט. כל אורח בוחר מהתפריט מנה ראשונה, עיקרית וקינוח,מקבל שני יינות לטעימה והכל במחיר מיוחד לפסטיבל. לפרטים נוספים והזמנת מקום: 050-5684775

משק יין הנס שטרנבך – גבעת ישעיהו

במשק יין הנס שטרנבך מסעדה בסגנון ים תיכוני כפרי.

ימי ו' ושבת: 10:00-18:00. בשאר ימי השבוע: לקבוצות מ-10 משתתפים ומעלה, בתיאום מראש.

טל 02-9990162 ; 052-385992 בשאר הימים בתיאום מראש.

סיורי יין ביקבים

מחלקת תיירות וחקלאות, יקבי יהודה והמועצה האזורית מטה יהודה

מזמינים אתכם לסיורי יין ייחודיים, במסגרת אירועי פסטיבל היין.

בימי שישי אתם מוזמנים לבוא איתנו לנסיעה בין נופיה התנ"כיים

של דרך היין של מטה יהודה הנטועה כרמים ונופים משכרים.

סיורי היין יתקיימו בתאריכים: 22.11 | 15.11 | 8.11 | 1.11 הסיורים משלבים ביקור ביקבי יהודה. בכל סיור נטייל בשלושה יקבים.

הסיורים בנויים לפי אשכולות (פירוט במפה הפנימית).הסיורים ייצאו בימי שישי בבוקר ממרכז "ביג" בבית שמש.

האוטובוס יאסוף את הנרשמים ומדריך ילווה את הקבוצה בהסבריםעל האזור ועל היקבים. בכל היקבים יהיו טעימות של יינות היקב.

מספר המקומות מוגבל. ההרשמה מראש בלבד בתשלום באתר. הסיורים למבוגרים בלבד.

פרטים בטלפון: 02-9900903 או במוקד המידע של הפסטיבל: 8108*, 1-800-800-242.

קישור להרשמה אינטרנטית www.direct.tranzila.com/admin2, www.tour-yehuda.org.il

אומני המזלג – אומנים מארחים קבוצות ויחידים לסדנאות אמן בפסטיבל היין

אילנית מאיר-בובנאית, בובה של סטודיו, סדנאות. מושב מטע 050-7149778

יעקב דר-פסל. צור הדסה 050-3200643

זוהרית רובין-ציורים אורגינליים, הדפסים, מתנות ומוצרים עם הדפסי מנדלות מעשה ידיה.יקינטון 3, צור הדסה 052-5208836

זאב פרימור-פסל, ביקור בחצר ובגלריה. קטלב, צור הדסה 052-5445340

חגית לביא-ציורי אווירה -ביקור בסטודיו ומכירת ציורים בהנחות לכבוד השנה החדשה. 050-9616890 צור הדסה

טלי נאמן סבו-ציור דיגיטלי, ציור ורישום, מיצבים.מושב מטע 050-8727514

גבריאל באס-ניפוח זכוכית, גילוף עץ ומחרטה . אירוח קבוצות או בודדים להדגמות וסדנאות, 052-6769789 מושב מטע.

משה חזן-פסל, מארח קבוצות ויחידים. צור הדסה 050-6655091

אומני ההר

ארמוזה עירית – תכשיטים – נווה אילן, 054-4535216

ארמוזה רוני – קרמיקה – נווה אילן, 054-4535214

בדיחי יעל – שירה – נטף, 054-4656614

גודמן ג'ק – גילוף בעץ – נווה אילן, 054-4535179

יונגרייס אבישר יהודית – קרמיקה – נווה אילן, 054-4511834

יניב אילנה – וינטג' – רמת רזיאל, 02-5342263

יעלון אורי – חריטה בעץ – נווה אילן, 050-6273154

יעלון אסנת – גילוף בעץ – נווה אילן, 054-2071180

ירדן אילנה – מנורמיקה – בית נקופה, 052-5547471

לוין רונן גילית – קרמיקה – שואבה, 050-6700962

לירם סלבי – קרמיקה – קרית ענבים, 050-7575254

מעוז דפנה – קולז'ים – שורש, 050-8827731

פחימה ריקי – קרמיקה – בית מאיר, 052-4317466

קלי יעקב ודבי – סיפורי סבא – בית מאיר, 052-2600732

אבי קסוטו – ציור – אבן ספיר, 050-5311748

אסתר נעים – קרמיקה – רמת רזיאל, 050-7959650

סמדר לובל – ציור – מבשרת ציון, 054-4310079

אמנים מארחים על דרך היין

ביישובים גבעת ישעיהו, צפרירים, שריגים- שישי 22.11, שבת 23.11  בשעות 10:00-17:00

בואו למפגשים מרתקים עם האנשים היוצרים' הפנינג אומנות ומכירה לקראת חנוכה בו יציגו מגוון אומנים יצירות קרמיקה, עץ, תכשיטים, נעליים, אופנה, צילום, ציור, זכוכית ופלדה,בבתי האומנים וסדנאותיהם

עלון המפרט את הבתים הנפתחים באירוע יתפרסם באתר ויחולק בימי האירוע בכניסה ליישובים

אמנים הפותחים את הסטודיו בכל סופי השבוע של הפסטיבל (בתיאום מראש):

אורית נבון כהן > ליאון שריגים סטודיו לצורפות ולימודי צורפות www.navonorit.etsy.com, 050-8683508

אמנות בנעליים > ליאון שריגים > נעלי עור עבודת יד. עינת ושטפן קדמי. 02-9990357, www.cartisbikur.co.il/?einat

‘הגלריה של סבא’ > צפרירים > ניסים לוי, פסל. 052-3404536

קקאדו > צפרירים > עיצוב ואומנות בעץ. 052-3477476 www.kakadu.co.il

משה כץ > גבעת ישעיהו > פסל בפלדה בטכניקות שונות.054-7641667, 02-9912660 , www.katzstudio.co.il

גלריית "אומני האלה" בגבעת ישעיהו

במהלך הפסטיבל תוצג בגלריה התערוכה "לראות את הקולות"-תערוכה משותפת של אמנים מתחומים שונים,

מכל מועדוני האומנים של המועצה.הגלריה תהיה פתוחה בכל סופי השבוע של הפסטיבל,

שישי – שבת 11-14 במהלך השבוע ולקבוצות בתיאום מראש, ברק כץ 054-7641667

לפרטים נוספים: מחלקת התיירות מטה יהודה, 8108*

או בטלפון: 02-9900903

לרכישת כרטיסים אונליין לסיורי יין ביקבים: www.tour-yehuda.org.il

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top