חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היינות המומלצים של דני רובין לראש השנה ולחגי תשרי 2013

הנה רשימת יינות שולחן החג שלי. המתנתי ליישר טעימה כמעט עד לשבוע האחרון ולפיכך, הרשימה היא במעט ארוכה והיא נועדה לאפשר לכם יותר מאופציה אחרת להחלטה ולהעדפה אישית. אלו לא "סתם" יינות. אלו שורה של יינות שטעמתי ונחשפתי אליהם במהלך השנה החולפת, יינות שהתבלטו וקסמו לטעמי על פני יינות אחרים. וכן, לא כל חברי נבחרת יקבי הבוטיק או היקבים המסחריים הגדולים, התייצבו לרשימה זו וכבודם במקומם מונח, רק שלצערי, הם לא באו אל פי לטעימה ולי אישית, זה חבל.

אלה יינות, שאני משוכנע שיעשו לכם טוב על שולחן החג. יינות שילוו אוכל והאוכל יתלווה אליהם, יינות שאהיה יותר משמח ללגום לצד אנשים שאני אוהב, ושאני מעריך עד מאוד ולאלה שאני מכבד יותר מכול.

אלה יינות, שדי בלעלותם על שולחן החג, בכדי להפוך את השולחן לעשיר יותר, מהנה יותר ולא אחת גם למרשים יותר, יינות אותם הכי נכון לפתוח, לצד אלה שידעו לערסל אותם בגביע, להסניף אותם, לגלגל אותם על הלשון, להחזיק אותם קמעה בחלל החך, להתענג על טעמם, מעושר ריחם, מרוחב רובדי טעמם, לדבר אתם, להתפנק מהטעם השיורי הארוך המסיים שלהם, לדבר אחר כך אודותיהם ולהתרגש עוד פעם מחדש.

יקבי ברקן ריחן לבן 2012 ASSEMBLAGE

יין לבן שהפתיע אותי בחיוניותו. היין מציג ארומות של פירות טרופיים לצד פירות עסיסיים, משמשים ואפרסק אשר עטופים בתבלינים עדינים כגון זעפרן ואגוז מוסקט. ארומות אלו, בשילוב חומציות מאוזנת ומבנה עגול ושמנוני, יוצרים יין לבן מורכב ואלגנטי עם סיומת הרמונית וארוכה.

Volcanic Chardonnay יקב הר אודם

יין קיצי, קל ופריך בעל צבע קש ירקרק, ארומה המשלבת הדרים ומגוון פירות טרופיים נתמכת ברקע עדין של יישון היין בחביות משובחות.

יקב ברבדו כרמי יוסף שרדונה 2012

יין בעל גוון זהוב עמוק וצלול. יין בעל דגש פירותי וחמאתי עם ארומת פרי עוצמתית, אננס, אשכולית, פירות טרופים וניחוח וניל עדין. היין בעל חומציות קלה מאוזנת גוף וטנינים רכים.

יקב תבור רוסאן מסדרת אדמה בציר 2012

אחת ההפתעות הנעימות של השנה האחרונה משתקפת בארומות ובטעמים של היין הזה. יין הרוסאן הינו יין קל ופירותי, משלב ארומות וטעמים של הדרים, תפוחים ופירות טרופיים ובעל חמיצות פריכה המובילה לסיומת נעימה ומתמשכת.

יקבי עמק האלה סוביניון בלאן 2012 –

יין קליל, נגיש לשתייה, מאוד פרחוני וקייצי ומהנה וכייפי היין מאוד פריך וחומצי, ליין, צבעו זהוב-ירקרק, ארומות של פירות טרופיים, משולבים עם עץ אלון רך, טעם היין מורכב רענן ומאוזן, מלא עם סיומת ארוכה ומיוחדת.

יקב 1848 –  "שרדונה רזרב -2011 "

ליין, צבע זהוב-ירקרק, ארומות של פירות טרופיים, משולבים עם עץ אלון רך, טעם היין מורכב רענן ומאוזן, מלא עם סיומת ארוכה ומיוחדת.

 

 

 

 

 

 

יקב בן זימרה ליאור 2010

היין עשוי בלנד של ענבי קברנה סוביניון ו-ענבי מרלו זהו יין פרימיום של היקב והוא יין מורכב ועשיר, בעל אופי ייחודי. צבעו כהה עמוק ועשיר. באף, ניחוחותיו עזים, ריבתיים משהו. פרי יער בשל ושזיף עטוף וניל של עץ החבית. מגעו בחך מאוזן ומלא וכבר עכשיו קל להתאהב בו. יש בו גוף ועומק אפלולי ומפתה ויש בו רוח ונשמה גם יחד. מגעו עשיר ומורכב מרתק ונדיב טעמים. זהו יין מרשים, עשוי היטב ולטיפתו הקטיפתית הארוכה והמסיימת היא טעימה.

יקב סוסון ים לנון 2010

הזינפנדל של סוסון ים הוא זינפנדל מקומי ארץ ישראלי עם טביעת אצבע ברורה של היינן. פרי דחוס ושופע טעם וארומה. עשבוניות ונגיעות עץ חבית מחניפה המוסיפה למורכבות. טאנינים עוצמתיים וסיומת ארוכה פירותית ומושכת.

יקב ויתקין קריניאן 2010

מהדורה תשיעית של יין הקריניאן של היקב. והתוצאה מרתקת. היין מפגין קשת של ארומות עמוקות ומורכבות, שזיף שחור, פרחוניות ומעט פלפל שחור בולטים מעל שאר הארומות. הוא בעל מבנה מלא, עשיר ומאוזן, מורכב ובעל רעננות תומכת. מורכבות טעמים עצמתיים החל מפירות שחורים, מינראליות, בשר צלוי עשבי תיבול ים תיכוניים ופרחוניות. בעל סיומת ארוכה מאוד, מורכבת ומאוזנת.

יקבי כרמל קברנה סוביניון, כרם סומקה מבציר 2010 מסדרת Carmel Single Vineyard –

כרמל קברנה סוביניון, כרם סומקה 2010 יין אדום יבש, היין בעל גוון ארגמני עמוק ובשומת של פירות אדומים, טבק, ומנטה. היין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. היין התבגר היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 16 חודשים.

יקב הרי גליל – גליל אלון 2011 –

ליין צבע סגול עוצמתי. ניחוח משכר של פירות יער טריים, שזיף בשל, פטל שחור וריבת תותי עץ, ברקע ארומות של קקאו, ציפורן ומייפל עם נגיעה של נענע ועץ אלון. יין מאוזן היטב בעל גוף מלא וסיומת ארוכה וקלאסית.

יקב תשבי – קריניאן "אסטייט" 2007 "סינגל ויניארד" –

כרם יחידני SINGEL VINEYARD בוגר בן 45 שנה

יין אדום יבש. היין ניחן בהרמוניה של טעמי שזיף, פטל שחור, טבק, פירות יער, שוקולד מריר ודובדבן.

יקב "אדיר" שיראז כרם בן זמרה 2011

ליין אף עשיר בפרי שחור מרוכז עם נגיעות של קאסיס טבק וסיגרים, מגוון תבלינים רחב, מעט ירקרקות טרייה, גוף מלא ועץ דומיננטי אך לא משתלט. מתיקות נעימה וסיומת מתמשכת עד מאוד.

יקב טוליפ סירה רזרב 2011

זהו יין בסגנון עוצמתי, שיושן תקופה ארוכה בחביות. צבעו בורדו – שחור עמוק וצפוף; מאופיין בארומות של פירות יער בשלים; ובפה הטעם מלא, פירותי ועשיר, מלווה בטעמי שוקולד וקפה. ליין סיומת ארוכה ונעימה.

יקב דלתון שיראז רזרב 2010

ליין צבע אדום אטום, כמעט שחור. באף עולים ניחוחות של פלפל שחור, סיגליות ומעט בשר מעושן. ליין גוף כבד, טנינים מוצקים וסיומת ארוכה.

ויתקין שורשים ג',2008 שילוב של רעננות, מינראליות ופירותיות המאוזנים בבשלות, עושר ומורכבות טעמים  מאפיינים עדינים של פרחוניות וכן בשר מעושן.

יקב בזלת הגולן קברנה סוביניון רזרב

צבעו, רובי ארגמן עמוק ויפה, זהו יין חלק, עם פירותיות וחומציות נעימה, יציב ומאוזן היטב נעים ומלטף בעל קשת טעמים רחבה נדיבה ועשירה ובשלה המביאה עמה פירות יער כחולים ושחורים לצד פרי אדום המשולבים היטב עם עץ החבית. באף, דומדמניות ,תותי בר וריבת שזיפים איכותית, שמשתלבים עם טאנינים כמעט מתוקים וטעם אלון מעושן מפתה. הפה מצוין. ארוך ומלא ויש בו כמעט מהכול פרי משובח  לצד רמיזות לעור, שוקולד וטבק. הסיומת ארוכה וכובשת את הפה לאורך זמן.

יקב דדה מלבק ברברה 2010

נחשב בעיני רבים ליין הטוב ביותר של היקב. זהו יין שתי כייפי ומהנה כבר בלגימה ראשונהליין איזון טוב, לצד פרי עשיר, גוף מלא שופע פירות יער שחורים בשלים עם מתקתקות מדומה ונגיעות תיבול ירקרקות וחמיצות תומכת גוו.

רקנאטי מרלו רזרב כרם מנרה, 2010

צבעו ארגמני כהה. בעל חיות וברק. רעננות ועומק. באף, עולה בשומת של גווני עור וזפת, וגוון קלוי בשרני. הפרי שחור וכחול, בשל ועמוק. והטעם בפה, משלב מורכבות ואלגנטיות ותחכום גם יחד. הגוף מלא. הטאנינים נוכחים. הסיומת מושכת, הרמונית וארוכה.

יקב רות רזרב 2010

היין עשיר, בעל גוף מלא, מתובל ובעל טאנים עוצמתיים, חמיצות מאוזנת, קשת ניחוחות של וניל, עץ קלוי ופרי בשל ושופע, מוקפים עשן וארומה כפרית מעודנת, טעמי פירות יער, אגוזים, שוקולד, וניל וקפה. היין בעל סיומת ארוכה ומאוזנת.

 

 

 

 

 

 

יקב אסף – שיראז "קיסריה" רזרב 2009 –

צבעו סגול כהה עמוק. בעל גוף מלא.יין אלגנטי המתאפיין  בניחוחות של פירות יער אדומים, ציפורן,דובדבנים שחורים עם נגיעת סיגליות. בעל חמיצות מאוזנת ו-  After Taste ארוך ומורכב.


 

 

 

 

 

 


שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top