חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רוטה – יינות ש "מומלץ לשתייה עם אנשים שאוהבים"…

ארז רוטה מעיד על עצמו כעל אומן והיינות שהוא מוציא תחת ידיו ביקב רוטה הם יינות שלדבריו "נרקחים ביד אמן", כשהם מביאים עמם תכונות ייחודיות ואופייניות של מדבר ונגב לצד דיוק ופשטות של תהליך "המנביע" יין איכותי ומיוחד. "היין שלי, לא דומה ליינות של אחרים וגם אם האחרים מייצרים יין משלהם כאן באותה הסביבה" וכשאני שואל אותו מה המאפיין הכי בולט ביינות שלו, הוא חושב לשנייה ואומר: "היין שלי אם תרצה, הוא יותר איטלקי, ופחות צרפתי מה שבטוח שהוא מאוד מדברי וליינות של הנגב טעם ייחודי ברור", ועכשיו אני שואל אתכם, אסוציאטיבית, מרגע שקראתם את זה, מה תחפשו ביינות של רוטה? אדמתיות? אבק דרכים? פטריות כמהין? פורצ'יני? 4 יינות של היקב טעמתי. וכל הארבעה אדומים יבשים, יינות כפריים עם חספוס מה ולאו דווקא בזכות טאניות בולטת, אלא בשל חוסר הליטוש, היינות של יקב רוטה לטעמי, מאד טרואריסטיים, קלים ביסודם, מלאי אופי, שונים מיינות קברנה סוביניון ומרלו שאתם אולי מורגלים אליהם, ומה-זה ייחודיים ומיוחדים של או אהבת או, טעמת וטעמת ואז החלטת. אולי נכון יהיה יותר לטעום אותם ביקב, בכור מחצבתם, עם ארז רוטה, לצד אוכל ופרספקטיבה מקומית של בית יוצרם, לטעום, לשמוע, את ארז מספר מדוע העניק לכל אחד מהיינות שם של ילדה- בחורה – אישה ואף אחד מהשמות היא לא אחת מבנותיו, אלא בנות של חבריו. וגם לשם היין, ולחיבור ליין, יש סיפור שארז בעצמו לא בטוח אם הוא רוצה לספר. "תתחיל בנעמה" ארז אומר לי. "תמשיך עם יעל, אחר כך עדי, ותסיים עם נטע"…אני מבין את ארז רוטה. אני לגמרי מבין אותו ואני רוצה להאמין שאני גם מתחיל להבין את היינות שלו תחת המנטרה שהוא טבע על תוויות היין שלו : "מומלץ לשתייה עם אנשים שאוהבים"

יקב רוטה – נעמה 2011 – בלב המדבר, לגדת הנחל הזורם באון בזמן השטפונות, נטוע הכרם על אדמות סחף בינות לטרסות עתיקות. היין עשוי מ- 55% ענבי קברנה סוביניון ו- 45% ענבי מרלו. הענבים מגיעים מחלקת כרם יחידנית ומזג האוויר המדברי, העניק ליין טעמים מיוחדים וארומות פרחוניות האופייניות למדבר. גוף היין בינוני. ליין 13.6% אלכוהול. באף ארומות מעושנות ומאובקות משהו עם נגיעות עשבי תיבול ארץ ישראליים. מדובר ביין קל יחסית, שנעשה ללא שימוש בחביות אלא בשבבים. חסרה ביין מעט מהמורכבות לנו התרגלנו ביינות שהתיישנו בחביות מ- 6 חודשים ולפחות עד ל- 12 חודש ומרבית רבדי הטעם מגיעים כאן מהפרי. מחירו 70 ש"ח. היין כשר.

יקב רוטה יעל 2009 – היין עשוי מ-ענבי קברנה סוביניון ומרלו מחלקת כרם יחידנית ואורגאנית. היין התיישן 10 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. ליין 13.5% אלכוהול. דובדבנים אדומים עם רמיזה למתקתקות מדומה בחך לצד נגיעות של אדמת לס אדומה ושוקולד. הגוף מעט נוכח יותר מהיין הקודם. האיזון טוב. מחירו 89 ש"ח.

יקב רוטה עדי 2008 – היין עשוי על טהרת 100% ענבי קברנה סוביניון. הענבים מגיעים מכרם אורגאני יחידני. היין התיישן 13 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. מדובר ביין נעים וחלק עם פרי כהה ודובדבן שחור היין מינראלי עם טיפה של מרירות עם חמיצות דומיננטית. מחירו 89 ש"ח.

יקב רוטה נטע 2011 – זהו איחוד בין 3 זנים. קברנה סוביניון, מרלו ושיראז בחלקים שווים. הענבים מגיעים מחלקת כרם אורגאנית ויחידנית. דגש ביין, על טעמי הנגב והמדבר. ליין 13.4% אלכוהול. באף "בשר על האש", פרחים יבשים, רמיזות לשוקולד. היין כאן לטעמי המורכב מכל הארבעה, מעניין, מאתגר, שונה. הוא נעשה בערבוב של טכניקות גם יישון בחביות וגם שימוש בשבבים. מחירו 99 ש"ח. היין כשר.

כל יינות יקב רוטה כשרים מ- 2010.

חווה ויקב רוטה
חוות יקב רוטה הוקמה באזור חולות חלוצה על דרך הבשמים העתיקה,בקרבת קיבוץ רביבים שברמת נגב, על שרידיה של חווה חקלאית קדומה מימי הביזנטיים והנבטים.
הכרמים הגדלים בין טרסות עתיקות בנות 1400 שנה, תוך הקפדה על שימורן ושילובן בתכנון הכרם.
הנטוע לגדתו של נחל רביבים הזורם במלוא עוזו בימי חורף גשומים.
חוות רוטה הוקמה במסגרת התכנית "דרך היין ברמת נגב" בשנת 2004.
הכרם הנטוע בחוות רוטה שבחולות חלוצה נהנה ממזג אויר מדברי, קר ויבש בחוף, וחם ויבש בקיץ עם בריזה קבועה ולילות קרירים, שהם תנאי אקלים מצוינים, ובסיס ליצירת יין איכותי..
הכל החל מחלום של האמן (צייר,פסל, ואמן סביבתי) חקלאי ויינן ארז רוטה שישוקה להקים חווה חקלאית עוד משחר נעוריו,כשהמדבר אהבתו הוותיקה.
בחווה גדלים כרמים ליין בגידול אורגני (95%) שמהם מיוצר יין איכותי באופן ידני ביקב שבחווה. הכרמים זוכים לטפול ידני ומסור, תוך הקפדה ומגמה לשימור הסביבה, ואיזון אקולוגי .
מזג האוויר היבש מונע היווצרות מחלות החוסך בריסוסים ובחומרים כימים, מזהמי סביבה, ובריאות הצבור. בכרם גדלים הזנים האיכותיים : קברנה סוביניון ,מרלו, שיראז (סירה), ומוסקט אלכסנדרוני.
באזור נמצאו שרידים רבים של גתות ומערות אכסון שנתגלו בעובדת, בשבטה, ובחולות חלוצה (סמוך לחווה), וכן עדויות היסטוריות כתובות על הספקת יין לאזור, ולארצות הסביבה. הם המעידים על גידול כרמים, וייצור יין בעבר ואיכותו המשובחת.
הבציר הידני והלילי, והארומה המיוחדת לאזור הנגב יוצרים שילוב מעניין וייחודי של יין איכותי.(בציר 2008 זוכה לתשבחות מהמבקרים ביקב)
יקב רוטה החל דרכו בשנת 1999 בסטודיו קטן בת-א ,ובשנת 2003 ייצר כ3000 בק' ,בבציר 2009 מתוכנן ליצר ביקב כ 10000 בקבוקים.
בתחרות היין הבינלאומית טרה-וינו בשנת 2006 זכה יין קברנה סוביניון 2003 במדליית זהב בינלאומית..

אדם ניכר בשורשיו, מצמיח ענפים, עלים. דרך חיים.

שורש אחד מצוי בהרים הגבוהים של כורדיסטן הרחוקה, משם בא אברהם אבינו וגם סבא רבא רחמים. "לך לך לארצך…." היה אומר סבא רחמים שאהב את טובה והוריה לא אהבו אותו. היא בת למשפחת רבנים והוא סוחר בן סוחר. זמם חטיפת אהובתו ואף קיים.
לולא החמור זה לא היה יוצא לפועל, הוא המתכנן העיקרי וגם המוציא לפועל. כך זה במשפחה שלנו. תשאלו את ארז ושאר צאצאי השושלת, עקשנים כמו חמור ולוחמים כמו הסבא. מי יכול להקים לבד חווה באמצע המדבר כאשר העז היא הדוברת העיקרית של היישוב….נחזור לזה….
הלך ברגל סבא רחמים, החמור נושא את טובה על גבו, וגם את שאר המצרכים. מקטר לעצמו בשקט. בדרך נולד סבא אליהו, לחמור אין יד בזה. אבל מה, החמור הוא זה שמצא את המסמר, זאת אומרת, את המקום.
הדרך הייתה ארוכה וארכה שנה, שנתיים או יותר. הרי דרך הרי האררט הלכו, שם השבילים גבוהים וקריר בקיץ.
"תסתכל רחמים…." – החמור ברגע של השראה."מה?…" סבא רחמים כמה לדיאלוג חדש."התיבה סבא, התיבה…"
סבא הבין מיד. תיבה יש רק אחת ומעולם לא מצאוה. סבא שהיה בקי בתנ"ך (היה מחזר אחר טובה ומפזם לה משיר השירים …) אורו עיניו וקרנו פניו. תיבת נוח. ימים התעכבו שם, סופגים עוצמת הבריאה והבורא. לא הכול ניתן לספר…אך כאשר רצה רחמים להמשיך בדרכו ניתנה לו הרשות לקחת דבר אחד…
"מסמר…" אמר לו החמור.
סבא רחמים לקח מסמר אשר זהר בדרכו לארץ הקודש והאיר דרכה של משפחה אחת, גדולה שהקימה יישובים בצפון הארץ. צאצאים רבים למשפחה זו, כאמור, כולם עקשנים. יש עקשן אחד, גדול מכולם (מבחינה גנטית כנראה קרוב יותר לחבורה שיצאה למסע דרך הרי האררט….ואם נדייק ונזכור שרק אחד לא היה מהמשפחה, ודווקא הוא השאיר חותמו יותר מכולם….)
מה זה עקשן. חם שם במדבר והוא כבר בדואי יותר מהבדואי הכי מקורי שקיים בארץ. שם כפייה על ראשו ומדבר אידיש (סתם הגזמתי..), מגדל ענבים ושואב מהם את היין המשובח ביותר. העז היא סתם דוברת….זאת אומרת, אם יש לכם שאלה חשובה, עלי, או על סבא רחמים או סבא אליהו…..או על המסמר…
….ונתמזל גם מזלו, של ארז אני מתכוון, שהוא מצא אותו.
"למה אף פעם לא מספרים לי כלום…" התפרץ פעם אחד הצאצאים של הסבא בכנס בני דודים, הוא התכוון למסמר. היה עצבני.
אז תדע לך בן דודה שהמסמר אצל ארז, וכל פעם, כל פעם שאתה שותה אצלו מהיין ביקב, עצום את העיניים ואז תוכל לראות אותו זוהר. זה המסמר מתיבת נוח.

כיצד מגיעים ?

מבאר שבע נוסעים על כביש 40 לכוון מצפה רמון,בצומת משאבים פונים לכביש 222 לכוון רביבים, צאלים, כ- 3- ק"מ אחרי קבוץ רביבים נכנסים בדרך גישה לחווה המתאימה לכל סוגי הרכבים. זמן נסיעה כחצי שעה מבאר שבע.

חוות רוטה – יקב רוטה מ.א. רמת נגב 85515

http://www.rotawinery.com/

054-4968703 ארז

[email protected]

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top