הסקוטית מבית ישרקו משיקה: יין ספרדי לבן כשר 2023 Santalba Vina Hermosa Blanco

"הסקוטית", חטיבת היין והאלכוהול בחברת "ישרקו", משיקה בימים אלה יין לבן כשר, ממחוז ריוחה שבספרד: 2023 Santalba Vina Hermosa Blanco סנטאלבה ויניה הרמוסה לבן. היין מצטרף ליין האדום של היקב שהושק בשנה בשנה שעברה סנטאלבה ויניה הרמוסה אדום.

SANTALBA, זהו שמו של הבודגה והוא מיזוג של השם הפרטי ושם המשפחה של בעליה ומייסדה: SANTIAGO IJALBA עם הניסיון שנצבר מאז 1964 בפיתוח וגידול של יינות ריוחה גדולים, החליט SANTIAGO IJALBA להשיק פרויקט אישי משלו, Bodegas SANTALBA. מאז שומרת הבודגה על אופי מוכר לחלוטין וזוכה לתמיכת 2 ילדי המשפחה, Roberto ו- Laura Ijalba Pérez, המשלבים את מסורת היין של המשפחה אליה היא משתייכת, עם חינוך יין בינלאומי. מסורות אבות ומודרניות כנות, הענבים האיכותיים ביותר, הניסיון, הידע והתשוקה, שעברו מדורות קודמים, מאפשרים להםלהציע את היינות הטובים ביותר ללקוחותיהם. גידול ענבים אקולוגי, פיתוח מתמשך באמצעות מו"פ, מערכת בת קיימא והרצון להחזיק במנהגי ייצור היין של אזור ריוחה האמיתיים ביותר הם המאפיינים ומגדירים את Bodegas SANTALBA. הטיפול והשליטה היסודיים בכרם ומבחר קפדני של ענבים מה"טרוארים" והמקומות המרכזיים של Denominación de origen calificada (DOCa) ריוחה, היא הבסיס לאיכות היינות שלהם. מקורו, סוגו וסגנון היין המשובח, מאפיינים ומגדירים את Bodegas SANTALBA. זן הטמפרניו המקומי הוא הכוכב בין האדומים בבודגס סנטלבה, אם כי שאר ענבי הריוחה – גרנצ'ה, גרציאנו ומזואלו – אינם חסרי נוכחותם. באשר לזנים של לבנים, הם משתמשים בוויורה ובמידה פחותה, בריוחה מאלבסיה, שניהם ילידי לה ריוחה. Bodegas SANTALBA לקחה על עצמה וממשיכה לפתח פרויקט מו"פ קבוע, המבוסס על השגת התכולה הגבוהה ביותר של נוגדי חמצון בענבים מהכרמים. רק טכניקות גידול ענבים טבעיות ואקולוגיות משמשות למטרה זו. זה איפשר לנו ליצור את היין עם הרמות הגבוהות ביותר של רזברטרול טבעי עד כה: SANTALBA האקולוגית שלנו. האורוגרפיה, האוריינטציה של החלקות, הרכב הקרקע והקלימטולוגיה, גורמים לכך שהמובלעת שבה בודגה סנטאלבה בוחרת את ענביה היא המקום האידיאלי לפיתוח הגפן. הענבים מגיעים הן מהכרמים האורגניים שלהם והן מגדלי היין שהם ספקים קבועים של היקב. בנוסף לאקלים, סוג הקרקע והרכבו, מאפייני גיל הכרם ומגוון הזנים, בין היתר, איכות הענב תלויה גם במשימות הנעשות במהלך מחזור הגידול של הגפן.

2023 BODEGAS SANTALBA SELECCTIO'N

רשמי טעימה שלי: ריוחה ריחני קל, עם רעננות ארומאטית טבעית, באף יש ניחוחות של אגס, פרחים לבנים וכמה תווים של ליים. טעמי הדר פירותיים צעירים, עם רמזים לעשבי תיבול בסיומת, נקי ופריך בפה עם אורך ואיזון טובים. יין פשוט וקל לשתייה. ילך היטב עם צדפות טריות, מולים ורוטב יין לבן. לחלופין, נסו עם מנות עוף והודו.

סוג היין: לבן יבש

אזור: ריוחה – ספרד

הרכב זני: ענבי Viura היא מילה נרדפת ל-Macabeo שהוא זן הענבים הלבנים הנטוע ביותר בריוחה ספרד. הענבים מגיעים מכרמים שמתבצעת בהם חקלאות בת קיימא ללא השקייה בפאתי העיר הארו בגדה המערבית של נהר אברו באיזור היין ריוחה אלטה. הכרמים נטועים בקרקע מבוססת גיר וחימר בגובה של 550 מטר. לאחר הפרדת ומעיכת הענבים, עובר התירוש השרייה בת שלוש שעות ולאחריה תסיסה מבוקרת טמפרטורה בנירוסטה.

תיאור היין על פי היקב: ליין צבע צהוב בהיר ומבריק עם ניחוחות הדרים ופרחים לבנים עם חומציות נעימה וסיומת מתקתקה. היין מתאים לצד מנות שמנתיות, טאפאס, אספרגוס ומנות ריזוטו או פיצה וכן, אוכל מתובל מעט, אסיאתי.

אלכוהול: 13%

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°-7°־℃

כשרות: כשר לפסח פרווה, בהשגחת ה- U P ובאישור הרבנות הראשית לישראל. לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 54.90 ₪.

את היין החדש ניתן להשיג בסניפי טיב טעם, בחנויות מקצועיות, מסעדות וברים נבחרים

אתר חברת ישרקו : http://www.israco.co.il/

קרדיט תמונות: יח״צ ניתן לשימוש ללא תמורה

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top