חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מאור – והיינן דני מאור – עושים יינות שכדאי לטעום ושווה לזכור

יקב מאור הוא יקב בוטיק, אשר הוקם בשנת 2003 במושב רמות הנמצא כשני קילומטרים מחופה הצפון מזרחי של הכנרת במערבה של רמת הגולן  על ידי דני וטל מאור. ביקב מיוצרים בכל שנה כ 17,000 בקבוקים של יין אדום. היינן דני מאור, בן מושב רמות. בוגר קורס ייצור יין של החברה לפיתוח הגולן בשנת 2001 ולימודי ביוטכנולוגיה במכללת תל-חי. והוא בעל ניסיון רב בחקלאות וגידול כרמים, ניסיון כיינן עצמאי והיכרות מעמיקה עם רמת הגולן כאזור יין ייחודי.

כרם מאור באזור הגידול תל פארס ניטע לאחר שנים של ניסיונות ובדיקות, מתוך מטרה להגיע לאיכות ענבים הגבוהה ביותר. לאחר שיוצרו, נטעמו, נשתו, יישנו, וקיבלו פידבק על יינות ממגוון תתי-אזורים ברמת הגולן ובגליל, וממגוון זני ענבים, נבחרה חלקת הכרם תל-פארס כטרואר המועדף על היינן.

הכרם ממוקם במרכז אזור הגידול "תל פארס", מוקף מכל צדדיו באלפי דונמים של כרמים השייכים למגוון רחב שליקבים בכל הארץ. הזנים הנטועים בכרם הם סירה, קברנה סוביניון ופטי- וורדו. ובעתיד ינטעו חלקות נוספות.

הכרם מטופל על ידי הכורם עופר תורג'מן, בניהול ממשק חקלאי אקולוגי- טבעי, עם שימוש מינימאלי בריסוסים כימיים, דישון ומיכון חקלאי.

החל משנת 2010 כל הענבים מגיעים מהכרם של יקב מאור בתל פארס.

בשנת 2010 היקב נבנה מחדש באזור התעשייה של קיבוץ עין גב, צמוד למתחם "מרינדו". היקב גדול ונוח לעבודה בצורה משמעותית ומאפשר לקלוט ולייצר כמות בקבוקים גדולה. ביקב, מיוצרת סדרה מיוחדת של יין עבור "מרינדו". – חברת "מרינדו" היא מהמובילות בארץ בייצור ושיווק בשר איכותי, משלוחי בשר, מעדניות, כלי מטבח ועוד. לרשת מסעדה ומעדנייה על יד קיבוץ עין גב, וסניפים ברחוב אוסישקין ברמת השרון, סניף חדש בתל אביב וסניף בכיכר המדינה. היין שהיקב מייצר עבור הרשת הוא בלנד של קברנה סוביניון, מרלו וסירה מכרמי תל פארס, יין אשר מתאים במיוחד למטעמי הבשר של "מרינדו". היין נמכר תחת המותג "מרינדו" במסעדה, במשלוחים עד הבית ובכל הסניפים של הרשת

ביקב מאור מיוצרים יינות אדומים משתי סדרות עיקריות:

סדרת "מאור"הסדרה היוקרתית של היקב

סדרת "קלאסיק"הסדרה העממית

יקב מאור "קלאסיק" 2008 – קברנה-מרלו-סירה – הענבים מגיעים מאזור הר מירון. אני אוהב את הקלאסיק 08. הוא מפתיע. הוא הרבה יין. האף מתפרץ, שוקולדי משהו וכובש. הפרי מצוין. היין מתחכם, לא הכי נגיש במתקפה הראשונה. יש בו ארומה וטעם ו"פיין טיונינג", ברמת האיזון. העץ משמש כמסגרת דקה. היין שיבוא אחריו ה- 09 וההבדלים בין היינות, הם בניואנסים. (החביות לא חביות חדשות ובכוונה) והיין כאן מושחז. ענבי הסירה מגיעים מהכרם במושב כנף ומהר מירון. היין התיישן  12 חודשים בחבית והמשיך והשתבח 12 חודשים בבקבוק לפני שיוצא לשוק. ליין 14% אלכוהול. יוצרו ממנו 3200 בקבוקים.

יקב מאור "קלאסיק" 2009 – קברנה-סירה- ה- 09, הוא אותו היין של השנה שעברה אבל הפעם ללא תוספת המרלו. רק קברנה סוביניון וסירה בלבד ומכרמים שונים באזור רמת הגולן. אבל זה לא הכול. ה- 09, יותר קרוב למה שהיינן כיוון אליו, זהו יין פחות מתחכם מה- 08 וחרף הדמיון, כאן גם בא השוני, היין יותר נגיש, יותר עובר מסך, יין שנעשה בכוונת מכוון גם שילך טוב בכוס במסעדה לצד מנות אוכל ובמחיר שפוי וגם למי שהזמין בקבוק שהחוויה שלו ושלהם תהיה שלמה. לטעמי זה בא לידי ביטוי באיפוק שהיין משדר מול קודמו, אבל שני היינות טובים, שניהם מעניינים ושניהם עשויים טוב. היין התיישן 12 חודשים בחביות ו12 חודשים בבקבוק לפני שיוצא לשוק. ליין 14% אלכוהול.  יוצרו ממנו 4200 בקבוקים וחלק ניכר מהם כבר נמכר למסעדה בצפון. אז שימו ידכם על מה שנשאר זה בהחלט שווה וכדאי.

"מאור" סירה 2007 – הענבים ליין, מגיעים מאזור רמת הגולן והר מירון. זהו יין העשוי בסגנון עולם ישן של דרום צרפת. באף ארומות של פרי שחור, דובדבן בשל, פטל, שזיף שחור, אדמה ותבלין, אניס ונגיעת עשן.הטעם עשיר, לא כבד מדי. היין התיישן 24 חודשים בחביות והמשיך והשתבח 24 חודשים בבקבוק לפני שיוצא לשוק. ליין 14% אלכוהול. יוצרו ממנו 900 בקבוקים

 

"מאור" סירה 2008 – הענבים מגיעים מאזור הר מירון. באף, פירות יער אדומים וסגולים ופרחוניות שושנים,ציפורן, קינמון ורמז לשוקולד ברקע, הגוף בינוני, מלא מרקם חלק. טעמי פרי המשתלבים בעץ. היין התיישן 24 חודשים בחביות והמשיך והשתבח 24 חודשים בבקבוק לפני שיוצא לשוק. ליין 14% אלכוהול. יוצרו ממנו 1500 בקבוקים

"מאור"- קברנה- מרלו 2007 –  היין עשוי מ- 75% ענבי קברנה סוביניון
מאזור צפון רמת הגולן ו- 25% ענבי מרלו ממושב כנף. זהו אותו הכרם שענבי הסירה מבציר 2007 הגיעו ממנו. באף, ריחות אופייניים לזנים המרכיבים אותו ארומות של פרי אדום, נגיעה ריבתית משהו עם תבלינים מרומזים של ניחוחות ירוקים. היין התיישן 24 חודשים בחביות והשתבח- 24 חודשים בבקבוק לפני שיוצא לשוק. ליין 14% אלכוהול.  יוצרו ממנו 1200 בקבוקים.

 

"מאור" קברנה מרלו 2008 – היין עשוי מ- 60% ענבי מרלו, 40% ענבי קברנה סוביניון עם נגיעה של 1%-2% ענבי סירה. הענבים כולם מאזור הר מירון. באף, ריחות אופייניים לזנים המרכיבים אותו ארומות מרומזות של פרי אדום, נגיעה ריבתית משהו עם תבלינים מרומזים של פלפל ירוק ופירות שחורים מצומקים לצד נימת עץ אלון עדין ברקע.היין התיישן 24 חודשים בחביות והשתבח- 24 חודשים בבקבוק לפני שיוצא לשוק. ליין  14% אלכוהול. יוצרו ממנו 1800 בקבוקים.

"מאור" קברנה סוביניון 2003 –

אחת לכמה חודשים, פותח דני היינן בקבוק מבציר 2003 לראות מה קורה עם התפתחות היין. לדבריו היין רחוק משיאו והוא כל פעם מפתיע מחדש. עצם העובדה שהיין הזה הגיע לטעימה באירוע הייתה רצונו של היינן להפגין את יכולת ההתיישנות של יינותיו. היין עשוי מענבי קברנה סוביניון בלבד, רובם מבקעת קדש בגליל העליון ומקצתם מכרם בן זמרה. היין התיישן כ- 12 – חודש בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. יוצרו מהיין 3200 בקבוקים, 1000 מתוכם נמכרו למסעדת 'קלואליס' נושאים את חתימתו של השף ויקטור גלוגר.

טווח המחירים של יינות היקב נע בין 75 ₪ ועד ל-150 ₪. יינות מתיישנים עשויים להגיע גם ל-300 ₪.

יקב מאור

עין גב

יינן דני מאור  0546713011

אתר : http://www.maorwinery.com

דוא"ל – [email protected]

משרד : מושב רמות

טלפון : 046733522

פקס : 046737270

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top